לא על הלחם לבדו, גם על בריאות וחיסכון

כשאחותי קנתה לי אופה לחם ביתי ליום ההולדת, עיקמתי את האף. בלשון המעטה. ״לא היית צריכה… באמת!״, סיננתי. בעודנו אוכלים עם האורחים את הקינוח, התחלתי לתכנן איך אני אפטר ממנו, גוש מתכת מפלצתי ומיותר שכזה, מבלי להשאיר ראיות.

אופס, נפל… חלמתי בהקיץ, בהביטי לעבר החלון הפתוח.

בימים שלאחר מכן, כשהוא עדיין מונח באותה נקודה וחוסם לי את כל השיש, שוכנעתי לפחות לתת לו צ׳אנס אחד. ״אבל מאמי, זו מתנה! בואי ננסה לפחות״, בעלי הצליח לדבר אל ליבי. ״טוב, פעם אחת. תנסה ואז הוא עובר למחסן״, השתכנעתי.

ניסינו פעם אחת. הלחם לא תפח וזרקנו אותו היישר מהתבנית, ואז נסינו שוב כי מסתבר שבסך הכל שמנו את השמרים הלא נכונים. גם בפעם השנייה יצא לנו לחם שרוף וקשה, מעין סולייה לנעל, אבל חשקנו שיניים וניסינו שוב, כי הסתבר שבסך הכל השתמשנו במים קרים מדי. ואז בפעם השלישית יצא לנו לחם פשוט ונחמד והחלטנו לנסות עוד פעם, רק כדי לראות אם אנחנו מצליחים לאפות גם לחם אגוזים. הימים עברו, ואז הבנו שאנחנו לא יכולים בלי המכשיר הזה.

אופה הלחם הפך למכשיר חשמלי חשוב ואהוב אצלנו, וקיבל מקום של כבוד על השיש. גם יפה, גם אופה, גם לא בא בדרישות, יכול לעמוד בצד ולחכות לתשומת לב שבוע שלם.

במקביל למערכת היחסים שנרקמה עם אופה הלחם, צפינו בכתבה של מאקו "מה מסתתר מאחורי הלחמים במאפיות".

הזדעזענו, נחרדנו, חבקנו את המכשיר שלנו, ומאז אנחנו לא מכניסים הביתה לחם מבחוץ.

 

לחם2
לחם גזר וחמוציות תוצרת הבית

לחם1

מלבד היתרון התזונתי של האפייה הביתית, על הדרך גילינו שאנחנו חוסכים ובגדול.

חישבנו את העלויות המוערכות של קילו וחצי לחם טרי תוצרת בית (שקול לשתי כיכרות של לחם אחיד):

900 גרם קמח – כ-3 שקלים.

כוס וחצי מים – מספר אגורות.

שמרים, שמן, מלח וסוכר בכמויות מזעריות – אגרות בודדות.

שעתיים לישה ושעה של אפייה – תוספת של בין 0.5 – 1 ₪ לחשבון החשמל.

כמובן שאם משתמשים במוצרים יקרים כמו שמן בלסמי, אגוזים ופירות יבשים, העלות עולה מעט – אבל מכיוון שהכמות הנדרשת היא קטנה מאוד, מדובר במספר שקלים בלבד.

כך הגענו לעלות משוערת של כ-5 שקלים, פלוס מינוס, לקילו וחצי של לחם.

למען ההשוואה – עלותם של שני לחמים אחידים בפיקוח היא כ – 15 ₪.

איך בוחרים מכונת לחם?

קיימים מספר סוגים של אופה לחם ביתי, כולם במחיר סביר של מספר מאות שקלים. הפרמטרים העיקריים שמבדילים בין המכשירים הם קיבולת, אופן הפעילות (אוטומטי/חצי אוטומטי) ומספר תוכניות הפעלה.

הקיבולת במכשירים נעה בין 700 – 1500 גרם, ואנחנו מנסיוננו ממליצים לקנות אופה עם הקיבולת הגדולה ביותר, שזו האופציה המשתלמת יותר. במידה ותראו שאתם לא עומדים בקצב ונשאר לחם במקרר יותר משלושה ימים, כדאי לחתוך אותו לפרוסות ולהקפיא.

כל מכשיר מציע מספר מספק של תוכניות, לאפיית לחם רגיל, קמח מלא, צרפתי ועוד. בנוסף, חלק מהמכשירים מציעים תוכניות לאפיית עוגות ורקיחת ריבה, כשדווקא עם הפונקציה של הריבה לא הסתדרנו ומבחינתנו ניתן לוותר עליה.

תוכנית נוספת שכדאי שתהיה במכשיר שלכם היא הכנה של בצק. בתוכנית הזו המכשיר מעבד ולש את כל המרכיבים, מתפיח את הבצק במידת הצורך, ולאחר מכן ניתן להכין ממנו פיצה, פסטה וכו.

 

בסופו של דבר, לא משנה באיזה מכשיר תבחרו, מנסיוננו – מדובר במהלך שמשנה את החיים.


הירשמי לאתר כדי לקבל את כל העדכונים –

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק. 

 

 

לא ניתן להגיב