קיץ 2018: ממלכת פליימוביל – אטרקצית הקיץ בגן הבוטני

בחמישי האחרון ארזנו את כל הילדים, בנות 3.5 ובן 6, ונסענו ליום כיף בירושלים. בצהריים ביקרנו בגן החיות ובאקווריום החדש, ובערב הגענו לגן הבוטני, לאטרקציה המרכזית של היום, שלה חיכינו כל החודש – ממלכת הפליימוביל!
הגן הבוטני, שהוא יפהפה ושווה ביקור בפני עצמו במשך כל השנה, מארח מדי קיץ אטרקציה מושקעת לילדים. לפני שנתיים פגשנו כאן גמדים ופיות בגן האגדות, לפני שנה למדנו על אפריקה בלילות ספארי והשנה זהו פארק אתגרי לילדים, שהוקם בשטח הגן.
הפארק האתגרי, בשיתוף עם פליימוביל, כולל 25 תחנות פעילות שונות הפזורות על פני כ- 50 דונם, כשכל אחת מציעה סוג אחר לחלוטין של פעילות.
למשל: משחק בתוך ארמון נסיכות, דו קרב בטירת האבירים, גלישה על כריות אוויר, קיר טיפוס, צפייה בסרט אנימציה באורך מלא, מסלולי מכשולים, פינת משחק בבובות פליימוביל ובתים קטנטנים, עמדת מכבי אש אמיתית עם כבאים וכבאית ועוד. מבחר התחנות הוא גדול וזה מצויין – לא חייבים לעשות הכל, אפשר להתעכב רק במה שמעניין אתכם.

גלישה על כריות אוויר. צילום-דויד סעד

בשטח ממלכת הפליימוביל ניתן להנות גם ממתקני שביל התגליות, שהם חלק מהגן הבוטני, ומציעים פעילות חוייתית ומעשירה בנושא המים והאדמה.

בנוסף, בשביל התגליות תוכלו לראות פסל ייחודי באורך 50 מטר, של האמן הבלגי וויל בקרס, שנקרא 'השורשים שלנו'. הפסל בנוי מאלפי ענפים של עצי אקליפטוס הבנויים כמיצג של עץ ענק שנפל, בו יכולים הילדים להיכנס ולשחק.

אם הייתם כאן באטרקציות של השנים הקודמות – שימו לב שהשנה זה קצת אחרת. הפעם מדובר בפעילות פיזית אינטסניסיבית יותר – רצים, קופצים, מטפסים, גולשים וגם מתלכלכים, כך שמומלץ לבוא בבגדים ונעליים נוחים ולהביא בגדים להחלפה.

חלק מהתחנות, האתגריות שבהן, מתאימות לילדים מגיל 4 ומגובה של מטר, וחלקן גם מגילאים מבוגרים יותר, כך שאם אתם מגיעים עם קטנטנים בני 3 (מתחת לזה אין הרבה מה לעשות כאן) חלק מהתחנות לא יתאימו לכם.
לתאומות שלנו חסרים עוד כמה חודשים ואי כמה סנטימטרים עד הרף הזה, אך ניסינו בכל זאת ונוכחנו לדעת שאכן, אנחנו קטנות מדי לתחנות האלה.

מה כן התאים להן? בעיקר התחנות שהן בסימן פליימוביל, הטירה והארמון, שולחנות המשחק, וגם כמובן המגלשה המתנפחת שבסוף המסלול.

משחקים בטירת האבירים. צילום-דויד סעד

ברחבי הגן, לאורך המסלול, פזורות דמויות שונות של פליימוביל בגובה אדם, והילדים שמחו להתחבק ולהצטלם איתן.

אגב, כן – תבואו עם הרבה הרבה מקום ריק בכרטיס הזכרון כי תצאו מכאן עם המון תמונות יפות – גם דמויות ומתקני הפליימוביל וגם הפרחים היפים של הגן משמשים תפאורה צבעונית ופוטוגנית.


העניין שאותי קצת איכזב, באופן אישי, הוא שאין באמת הצדקה מבחינת התוכן, לחיבור הפארק האתגרי וכל התחנות המושקעות שלו למהות הפליימוביל.
הצפ״ה שבי ציפתה לסיפור מסגרת שמחבר בין משחק הפליימוביל לתחנות, ליותר נוכחות שלו בתוך ההפעלות, ליותר דמויות מחופשות ושלטים לאורך המסלול שמספרים איזשהו סיפור. ההיבט הטכני (המושקע!) של האטרקציה העפיל על הפן התוכני וחבל. הפליימוביל נכח בעיקר כתפאורה בתחנות ולאורך המסלול, והחיבור הזה הרגיש מאולץ ומסחרי מדי.

אולם בסופו של דבר, מבחן התוצאה הוא ההנאה של הילדים – ואלה נהנו מכל רגע! הם התלהבו מהדמויות הצבעוניות של המשחק האהוב, ממתקני פליימוביל היפים, מהמגוון הגדול של התחנות, מכל הדברים שאפשר לעשות, מהאתנחתא של סרט האנימציה שהוקרן בתוך פסל העץ, ומהקיר הענקי שניתן היה לצייר עליו עם גירים, והמגלשה בסוף, ובקיצור – הכל.

בשורה התחתונה, מדובר בבילוי מהנה של מספר שעות, עד שמתעייפים, לילדים שאוהבים לטפס, לקפוץ ולהשתולל.

קחו איתכם בגדים להחלפה, מים ואוכל, מצלמה והרבה מצב רוח טוב.

מומלץ להגיע אחר הצהריים, כשכבר פחות חם, ולקחת גם בגדים ארוכים כי כשמחשיך מתחיל להיות קר ממש.


רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק

עקבי אחרינו באינסטגרם ותוכלי להשתתף מדי שבוע בהגרלות של ערכות טיפוח, מוצרי תינוקות, ספרים ועוד.

לא ניתן להגיב