"קייטנת אמא" – יום 1: ביקור בלונדע מוזיאון הילדים

בדרך צפונה, בסיום החופשה המדברית שלנו, החלטנו לעבור בלונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע. ככה על הדרך, הקדשנו כשעתיים לסיור במקום, שהתגלה בדיעבד כשוס של כל הטיול. הצטערנושלא הגענו לכאן בבוקר, כי אי אפשר למצות את כל המקום הזה בשעתיים, והאמת שגם לא ביום אחד. 

בשורה התחתונה: היה מדהים. הילדים היו באטרף. לא ראיתי אותם נהנים ככה מעולם. הם התרוצצו ממתקן למתקן, מחדר לחדר, צווחים בהתלהבות, לא יודעים במה לתפוס קודם.

בעיניי כל התכנון של המוזיאון הוא גאוני, כי כל המתחמים בו הם רב גילאיים ותוכננו במטרה לספק עניין משותף למשפחות שלמות יחד, על מנעד הגילאים הרחב של ילדיהן.

כל חדר, כל פעילות ומשחק, יוצרים עניין גם אצל בני השנתיים שנמשכים לצבעוניות וליופי שלהם, גם אצל ילדים בגילאים השונים שתופסים אותם מנקודת המבט שלהם ועל פי יכולותיהם, וגם אצל המבוגרים, שמתחברים אליהם מהיבט אינטלקטואלי.

מושגים מורכבים ורב גוניים כגון זמן, כסף, רגשות, חלל ועוד, מקבלים כאן ביטויים מוחשיים ומרתקים, באמצעות מיצגים, משחקים והפעלות.

המקום מאפשר מרחב עצום של חוויות פיזיות, רגשיות וחינוכיות. המשחקים והמיצגים מעודדים למידה חווייתית וסקרנות, ומה שהכי כיף זה שאי אפשר למצות את המקום – הילדים יכולים לחזור לכאן שוב ושוב ולהבין את הדברים קצת אחרת. 

הצבעוניות היא אנרגטית ומסקרנת. על פני 3 קומות גדולות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. כל חלק עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים, לגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי, כפרטים וכחלק מקבוצה. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים המשלימים את החוויה.

לדוגמה: קיר הטיפוס שמאפשר לילדים גם פעילות פיזית ייחודית (ובטיחותית!) וגם מלמד אותם על ההרים הגבוהים בעולם.

המרחבים בלונדע מחולקים לפי נושאים ופעילויות:

רואים עולם: התמצאות בכדור הארץ ובחלל, כולל מבוך, מגדל פיקוח, הכרת חיות העולם, הכרת מערכת השמש, כח המשיכה ועוד.

חלל וכדור הארץ

משאבים: איך מנהלים משאבי זמן, כסף ותזונה, בהיבטים האישיים, החברתיים והמשפחתיים. איך מנהלים תקציב, איך בונים לוח זמנים ליציאה בזמן מהבית למשל, וגם עומדים בו, טטריס מזונות ועוד.

משחקי הכסף

אמנות ומוזיקה – אמנות ממוחשבת, צלילים מיוחדים, קיר אורות ועוד.

צובעים את יצירות האמנות

רגשות וביטוי עצמי – מיצגים ויזואליים של הרגשות השונים. 

במרחב השפות ישנה עמדת שידור והקראה של מגילת העצמאות, משחק המשלב מילים בשפות שונות, משחקי ארץ עיר ועוד.

במרחב התיאטרלי ישנה במה עם תאורה מתחלפת ושלל תלבושות, עמדת צילום, בימוי והפקה של סצינות משחק.

עוד במקום מרחבי זזים גדולים מעודדי פעילות אקטיבית, כגון חדר חושך עם חיצי לייזרים בנוסח "משימה בלתי אפשרית" ומשחק קליעה למטרה עם תותחי כדורים ענקים, שלא ניתן להצליח בו ללא עבודת צוות, וכן מרחב זזים קטנים לפעוטות.

מתחם הפעוטות

עוד במקום שני חללי חוץ, מרפסת וחצר משחקים ייחודיים, דוגמת משחק סולמות וחבלים בתלת מימד ועוד, המעוצבים ברוח המקום.

המתחם הוא בעל גישה נוחה ויש בו אזורי התארגנות ומזנון, ומה שאותי הרגיע מאוד, כאמא לחוצה – הוא בטיחותי לחלוטין ועומד בתקני הבטיחות המחמירים ביותר.

למידע על מחירים ושעות הפעילות של הלונדע היכנסו לקישור הבא. 


מומלץ להירשם לניוזלטר של האתר לקבלת עדכונים:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק, מעדכנים אתכם בכל מה ששווה! 


  

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב