קייטנת אמא, יום 16 – יום כיף בירושלים: גן החיות התנכי והאקווריום החדש

אקווריום ישראל שבירושלים נפתח למבקרים לפני מספר שבועות, שמענו דברים טובים על המקום, ונסענו לראות בעצמנו.

תהליך ההקמה של האקווריום, ע״ש משפחת גוטסמן ומיסודו של גן החיות התנ"כי, נמשך 8 שנים, מתוכן 4 שנים של בנייה. בפרוייקט הושקעו למעלה מ-100 מיליון ש״ח.

האקווריום מתפרש על שטח של 7000 מ"ר ושוכנים בו אלפי דגים ויצורים ימיים מסוגים שונים, המגיעים מ-20 מדינות שונות כגון קניה, אינדונזיה, פורטוגל והולנד.

האקווריום הינו היחיד בעולם העוסק בים התיכון ובים סוף, ומטרתו הראשית היא להביא למודעות את הצורך הדחוף בשמירה על הים ובהגנה על הדגים, האלמוגים, היונקים ובעלי החיים האחרים שבו.

האקווריום בנוי ביבשה כמערכת סגורה. אנשי צוות האתר יוצרים בעצמם את מי המלח, בהתאם לרמת המליחות של הימים השונים, ושומרים לשם כך עשרות אלפי טונות של מלח במחסני המתחם.

"ברוב האקווריומים בעולם המערכות הן סגורות ולא פתוחות אל הים", מוסר שי דורון, מנכ"ל גן החיות התנ"כי והאקווריום. "המים בים מזוהמים מכדי להכניס אותם לאקווריום עם דגים, ולכן לא משתמשים במי ים, כך שלמעשה אין שום משמעות לקרבה לחוף".

האקווריום נפתח בימים אלה להרצה – הכניסה למבקרים היא רק בהרשמה מראש דרך אתר האינטרנט של המקום, ליום ושעה ספציפיים. בתקופה זו הביקור באקווריום כולל הדרכה.

הביקור שלנו במקום ארך כשעה וחצי, עם ילדים בגילאי 6 ו-3. המקום מרווח ומרשים. האולמות מחולקים לפי נושאים, בכל אולם תפגשו יצורים מסוג אחר.

ליד כל אקווריום יש הסבר על הדגים שבו ועל סביבת המחייה שלהם. בחלק מהאקווריומים יש קפסולה או מנהרה שתוכלו להיכנס דרכה כדי לצפות בדגים מקרוב. בנוסף, אל תפספסו את פינת הסלפי, שבנויה כמובלעת בתוך האקווריום אליה תוכלו להיכנס ולהצטלם יחד עם הדגים. בנקודה הזו יש גם אופציה להדליק תאורה שמתאימה בדיוק לצילום, ומבטיחה לכם תמונה מושלמת.

ליד חלק מהאקווריומים יש עמדות הסברה אינטראקטיביות, שבהן תוכלו לבחור את הדג ולקרוא עליו את כל המידע.

ראינו סוסוני ים, דגים מוזרים ששוחים במאונך, דגי ים סוף צבעוניים (מצאנו את נמו!), יצור מוזר שישב במערה והתנשף, כוכבי ים, ברקודות, צבי ים, צלופחים, מדוזות ועוד.

הביקור היה מצויין – לא קצר מדי ולא ארוך מדי, חינוכי, מעשיר ומרתק.

מומלץ מאוד מאוד להגיע ולשלב עם ביקור בגן החיות התנ״כי הסמוך, שבקיץ הנוכחי חוגג יומולדת 25 ויש בו המון פעילויות וסיורים מיוחדים.

כל הפרטים על הביקור באקווריום בקישור הבא.

כל הפרטים על הביקור בגן החיות התנ״כי, פעילויות, שעות ומחירים, בקישור הבא.


אל תשכחי להירשם לניוזלטר שלנו, כדי לקבל את מיטב העדכונים של האתר – הגרלות, קופונים ועוד:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

 

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק, מעדכנים אתכן בכל מה ששווה! 

 

לא ניתן להגיב