קייטנת אמא: צופים בתיאטרון בובות

צילום: כפיר בולוטין

אם כבר קיץ בסימן העשרה והרחבת אופקים, אנחנו ממליצים לקחת את הילדים גם לתיאטרון בובות. הצגה של תיאטרון בובות היא קצת אחרת מהצגה שיש בה שחקנים. האולם קטן יותר, יש פחות אנשים, יושבים קרוב יותר לבמה, ומהילד נדרשת סבלנות וריכוז רבים יותר. אל מול הצגות רועשות והיפראקטיביות שנותנות סיפוק מיידי אך נשכחות מהר, נמצאות ההצגות העדינות של תיאטרון הבובות, בהן הילד שוקע לאט אך לעומק, והקסם שלהן נשאר אצלו בזיכרון לאורך זמן.

שני פסטיבלים גדולים המוקדשים לתיאטרון בובות יתקיימו הקיץ, כמדי שנה, ושניהם מקבצים יחד את כל הצגות האיכות בתחום הזה. נוח לנו להתייחס אליהם כאן כמקשה אחת, אבל מדובר בשני אירועים תרבותיים שונים ונפרדים לחלוטין, כשכל אחד מביא את הקסם והייחוד שלו. המלצה שלנו? פנו לכם זמן עם הקטנים לבקר בשניהם.

מלבד ההצגות יתקיימו במסגרת הפסטיבלים גם אירועי חוצות מושקעים לציבור הרחב, ללא תשלום.

מחירי הכרטיסים להצגות הם סבירים בהחלט, למשל: במכירה המוקדמת תוכלו לרכוש כרטיסים להצגות הילדים בפסטיבל הבובות בירושלים, במחירים בין 25 ל-45 ש״ח לכרטיס אחד. 

הפסטיבל הבינלאומי ה-21 לתיאטרון בובות בחולון

הפסטיבל יציע מגוון של הצגות ילדים מחו"ל בהן: החברים הכי טובים' – המגיעה מקרואטיה ובה הבובות, האביזרים והתאורה הם כולם מבלונים,'רחוב המלאכים' – הצגת מריונטות פיוטית מרומניה.

הבכורות הישראליות יכללו את ההצגות: ספר הג'ונגל – עיבוד בניחוח הודי המבוסס על הסיפור הידוע וצומח בין חבלי כביסה, חולצות ואטבים, 'ליעלי יש חווה' (תיאטרון במבולה) – הצגה לפעוטות בהשראת השיר המוכר 'לדוד משה יש חווה', הכל מבראשית (מסיבת בובות) – עיבוד חופשי ועכשווי למדרש 'מיעוט הלבנה' בו השמש והלבנה מתקשים להחליט מי מאיר טוב יותר.

בפסטיבל נכללות גם ההצגות היפהפיות האלה, בהן צפינו בשנים האחרונות, והן מומלצות על ידינו בחום (מה חשבנו עליהן? לחצו למעבר לסקירה) –

טיול לילי – תיאטרון הקרון

ים קטן – תיאטרון הקרון

שתיהן יוצגו גם במהלך פסטיבל הבובות בירושלים.

ים קטן. קרדיט צילום: יוסי זוואקר

לצד ההצגות תתקיים במהלך הפסטיבל תערוכת מחווה ל'תיאטרון מוקיון' שפעל בפלשתינה בסוף שנות ה-30.

גם הביקור במוזיאון לתיאטרון הבובות הוא ללא תשלום במסגרת הפסטיבל ומומלץ מאוד על ידינו. המוזיאון לא גדול אבל מעניין מאוד, והביקור בו יהיה חווייתי גם לילדים וגם לכם.

פירוט אודות מועדי ומחירי ההצגות, מופעי החוצות, הסדנאות והתערוכות בפסטיבל באתר הפסטיבל :  bubot.net 


פסטיבל הבובות ירושלים ה-27 (12-16 באוגוסט)

תיאטרון הקרון הירושלמי יקיים את פסטיבל הבובות ה-27 ויציע מגוון הצגות לילדים ולמבוגרים, מהארץ ומחו״ל.

בין ההצגות שנכללות בפסטיבל תוכלו לצפות בגשם של סבא אהרון, שלדעתנו היא הצגת חובה! צפינו בה כבר פעמיים ונהננו בכל פעם מחדש. הגשם של סבא אהרון היא מאותן ההצגות שמתאימות לכולם – גם ילדים קטנים יאהבו וגם מבוגרים ימצאו בה את עצמם, והיא מהווה בילוי איכותי וכייפי לכל המשפחה. ההצגה מלאה בהומור, שירים מקסימים שתמשיכו לזמזמם גם אחר כך, וסיפור פשוט ומלא בקסם, על פי ספרו של מאיר שלו.

לקראת הפסטיבל צפינו בהצגה נוספת שאהבנו, וגם היא תוצג במהלך הפסטיבל:

הכתר שהלך לאיבוד – תיאטרון הקרון שמיועדת לבני 3 ומעלה, ומספרת על פייה שאיבדה את הכתר שלה, ועל חבורה של דמויות חמודות: קיפוד, אימא קנגורו ובתה, ארנבים מאוהבים ועוד, שעוזרים לה למצוא אותו.

שלושת הילדים שלנו צפו בהצגה מרותקים ועקבו בדריכות אחרי המתרחש. הצגה עדינה ומקסימה לקטנטנים.

להלן הצגות נוספות מתוך הפסטיבל בהן צפינו בשנים הקודמות והן מומלצות מאוד:

למה בכה הדג – תיאטרון הקרון

קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.


פסטיבל הבובות ירושלים 2018, יציע הצגות לילדים ולמבוגרים, מהארץ ומחו״ל. לצידן יתקיימו פעילויות חינמיות לילדים, מופעי קברט ומוסיקה למבוגרים, ושני אירועי חוצות לכל המשפחה: מועדון הפיקניק ומסיבת בובות– בגן הפעמון. ההצגות והאירועים יתקיימו במספר מוקדים, קרובים זה לזה, ויאפשרו בילוי יומי שלם, במתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, בית שמואל, מתחם התחנה הראשונה, וגן הפעמון.

השנה משתתף הפסטיבל באירועי עונת ישראל-צרפת ומארח להקות מצרפת. באירוע הפתיחה, תוצג העבודה ASHES (אפר), של הקבוצה PLEXUS POLAIRE, המשלבת שחקנים, בובות ריאליסטיות והקרנה, ומציגה מותחן הנע בין בדיה למציאות. העבודה זכתה לשבחים רבים ומופיעה בפסטיבלים ברחבי העולם ותעלה בפסטיבל בבכורה ישראלית.

בין הצגות הילדים יוצגו: מחול השקיות של תיאטרון NON NOVA, מעגל מאווררים מפיח חיים בשקיות צבעוניות והן הופכות ללהקת רקדניות מהפנטת בחלל. גם ההצגה WAX )שעווה), של תיאטרון TJP שמיועדת לגיל הרך, ממחישה במופע חזותי מרהיב, כיצד חומר השעווה הפשוט משמש ככלי ליצירת עולם דמיוני שלם בידי השחקנית, כשהיא שופכת את השעווה על הבמה, הילדים מצטרפים למסע חקר מלא בשעשוע.

במסגרת הפסטיבל יעלו בבכורה שתי הצגות של תיאטרון הקרון: הסנדוויץ' הרעב, הצגה מצחיקה על מפלצת מאוהבת, סנדוויץ' רעב ועל איש ואישה שחיו באושר ועושר עד עצם היום הזה. ההצגה העיר המזמרת, בה שתי השחקניות בונות עיר שלמה בגופן. הן הופכות לכבישים סואנים, לבניינים גבוהים, לפארק סודי ולתהלוכות עליזות תוך שילוב חפצים, תנועה, צלילים, רעשים ובובות.

כמו כן, יתקיימו הצגות ילדים אינטראקטיביות: במצפה כוכבים צוות אסטרונאוטים יילמד אותם להטיס חללית, לנווט בחלל ולספור ארנבוני שמש במסע אל הלא-נודע, המשלב הקרנה ובובות. בהצגה מוזיאון הלחם בהפקת תיאטרון החנות בשיתוף   Cie CréatureS מצרפת, הילדים יצטרפו לסיור במוזאון מיוחד, מבדר ופנטסטי, על עוגיות קדומות ושאריות לחם פרה-היסטוריות בליווי מדריכות (שחקניות) קומיות.

אירועי חוצות לכל המשפחה יתקיימו לצד הפסטיבל – בגן הפעמון:
מועדון הפיקניק, אירוע בינתחומי לכל המשפחה ובו כ-20 אמנים, יציגו פיקניקים כיד הדמיון והיצירה: פיקניק על קרחונים באנטרקטיקה, מסיבת תה עם הכובען המטורף, פיקניק מלכותי, בקתות גמדים על עצים, בתים מהלכים, כיפה אדומה, שחמט חפצים דמיוני ועוד הפתעות. פתיחת מועדון הפיקניק בתאריך ה 9/8.

מסיבת בובות מרקידה לקהל הפסטיבל, עם בובות ענק ומוסיקה – פתוח לקהל הרחב.

אירועים נוספים בחינם: ההצגה האביב של חפרפר (מתחם התחנה הראשונה) ופינת ליטוף קקטוסים (בחצר החאן).

תמונה ראשית – צילום: כפיר בולוטין

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב