״קייטנת אמא״ – יום עבודות בית

כן כן, קראתם נכון. היום היה לנו יום פעילות חוויתי בנושא עבודות בית. גם אתם יכולים! קבלו טיפים איך להפוך יום מתיש של נקיונות ומטלות ביתיות לפעילות חווייתית ומלמדת עם הילדים. גם לומדים, גם משחקים, גם עושים על הדרך פעילות גופנית וגם כמובן עוזרים לאמא והופכים את הבית לנקי ומצוחצח.

מכבסים בגדים – כשהייתי ילדה בת 4, אי שם בברית המועצות הקומוניסטית, קיבלתי במתנה צעצוע בצורת קרש כביסה. כך כיבסו אבותינו (ואמותינו) בימי קדם שלפני המצאת מכונת הכביסה. שפשפו את הבגדים על קרש הכביסה עם סבון כביסה מיוחד.

לא זכור לי שנהניתי במיוחד מהמשחק בו, אבל המתקן המוזר הזה חקוק אצלי בזכרון עד היום. איפה ניתן להשיג צעצוע כזה בארץ? דווקא כעת זה יכול להיות אחלה משחק.

אבל גם בלי זה, חשוב להראות לילד מה זה כתם על בגד, ואיך באמת מכבסים. לוקחים גיגית, ממלאים במים (לא יותר מדי), מוסיפים סבון או נוזל לכביסה עדינה ביד ובגד עם כתם, רצוי עם כתם קל שיש לו פוטנציאל לרדת. מרטיבים ומשפשפים, מרטיבים שוב ומשפשפים, שוטפים, סוחטים ותולים על חבל.

ביום חם זו אחלה פעילות עם מים (כמובן שלא להשאיר את הילד לבד עם הגיגית) וגם לומדים על הדרך כביסה אמיתית מהי.

גם כביסה במכונה זו פעילות מעניינת ומיומנות חשובה שהילד צריך ללמוד בשלב מסויים בחיים – ממיינים ביחד את הבגדים לפי צבעים, להכניס למכונה, להוסיף אבקת כביסה ומרכך, וללחוץ על הכפתור.

Screen Shot 2016-08-16 at 3.27.23 PM

מקלחים את הבובות וחיות הפרווה – איזו הזדמנות נהדרת לעשות אמבטיה לכל הבובות והדובונים! ניקח גיגית ונמלא במים (לא יותר מדי). נפשיט את הבובות (כדי לכבס את הבגדים בנפרד) ונשפשף עם ספוג קטן וסבון כדי להוריד את השחור. שימו לב שחלק מהבובות/ הצעצועים הם מנגנים, אז אל תשכחו להוציא את כל החלק של הסוללות לפני האמבטיה, או לחילופין לשטוף בזהירות במידה וזה לא ניתן להסרה. אם יש זמן וסבלנות ניתן לצחצח גם את הקוביות, המכוניות ושאר צעצועי הפלסטיק (שימו לב – לא החשמליים, כמובן).

מנקים אבק ומטאטאים את הרצפה – לילדים יש יעה ומטאטא קטנים וכשיש להם מצב רוח הם אוהבים לעזור לנו לטאטא את הבית. אפשר להכניס את כל הילדים לאווירה של סידור ונקיון הבית, להדליק שירים מתאימים (״מי אוהב יותר מהר את החדר לסדר״ וכו׳) ולשיר תוך כדי העבודה. להפוך את המשימה המבאסת לפעילות משותפת וחווייתית.

מקפלים כביסה – ביו טיוב יש כל מיני שיטות נחמדות לקיפול חולצות. ניתן להראות לילדים ולהפוך את פעילות קיפול הכביסה למשחק ותחרות.

למיין צעצועים – עוברים על כל הצעצועים, מסדרים על הדרך את החדר ובוחרים עם מה לא משחקים יותר ומה נמסור לילדים אחרים.

לתלות את הבגדים על קולבים – גם זו מיומנות חדשה, שיכולה לעניין את הילד ולהפוך לפעילות עם ערך מוסף של עזרה לאמא.

לכתבות נוספות בנושא ״60 יום של קייטנת אמא״, לחצו כאן.


רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב