ששש… אמא עובדת: 6 טיפים לעבודה יעילה מהבית

עבודה מהבית… זה נשמע כל כך טוב לפעמים, במיוחד לאנשים שעובדים שעות ארוכות במשרד. גם אם אתן מאוד אוהבות את מקום העבודה שלכן, הצוות וההווי, תמיד יגיע הרגע הזה שתקנאו קצת באלה שמנהלות את הזמן שלהן בעצמן.

אתן יוצאות החוצה בשיא החורף, בקור כלבים, והן מתפנקות מול המחשב עם תה חם, בפיג׳מה ומזגן. עליכן כל הזמן יש פיקוח. זמן התאווררות או שיחה אישית בטלפון הם לא תמיד אפשריים – והן בוסיות לעצמן.

אולם כמו בכל דבר, גם לעבודה מהבית יש צדדים פחות טובים ופחות נראים לעין חיצונית. ברגע שמתנסים בעבודה מהבית, נתקלים בקשיים משמעותיים שדווקא בעבודה מסודרת במשרד – לא תתקלו בהם.

העבודה מהבית לא מתאימה לכל אחד, כי הרי בסופו של דבר – מדובר בזמן עבודה לכל דבר, שמטרתו להביא לתפוקה אופטימלית ולפרנסתכם. כשיש מסגרת של עבודה, יש כללים ברורים ומנהל שמפקח על הנעשה, קל יותר לשקוע בעבודה, לנצל כל רגע ולהוציא מעצמכם את המקסימום. לעומת זאת, כשאתם ״הבוס הלא מספיק קשוח״ של עצמכם, קל לוותר לעצמך, לקחת הפסקה, ועוד אחת, לנמנם, ולהיגרר ליום חופש שאחר כך יעלה לכן ביוקר.

אם החלטת להיות עצמאית ולעבוד מהבית, אם זה כמעצבת גרפית, אשת תוכן, מעצבת פנים וכדומה – אלה הדברים שיעזרו לך להיכנס לmode הנכון.

עצבי פינת עבודה אסתטית ונוחה. אל תוותרי לעצמך, ואל תסתפקי בפריטים שיש בבית. השקיעי קצת זמן וכסף, ועצבי לעצמך פינת עבודה מעוררת השראה.

תזכרי: אין כאן כללים, אין נכון ולא נכון, הפינה לא צריכה להרשים אף אחד, היא לא הולכת להיכנס לקטלוג. הדגש הוא רק על מה שטוב לך! תקני כסא שנוח לך לישיבה, תלי תמונה שכיף לך להסתכל עליה ומכניסה אותך למצב הרוח הנכון, תשקיעי במחברות השראה מעוצבות (אם הן עושות לך טוב), תמצאי עציץ ריחני או קקטוס וללוח התכנון תצמידי מכתבי תודה מהלקוחות ומשפטי השראה שעושים לך את זה, ושיזכירו לך כל בוקר כמה את נהדרת. תקפידי שעמדת העבודה שלך תהיה נקייה ומסודרת, ללא צלחות, כוסות קפה וערמות דפים, כי כל דבר קטן יכול לקחת את המחשבה שלך הצידה.

צרי לעצמך שגרת עבודה יומית. הבאת את הקטנים לגן וחזרת הביתה? אל תרשי לעצמך להתמוטט על הספה על הפלאפון ל״חמש דקות״. תכיני לעצמך את הקפה והסנדויץ׳ הקבועים ותתחילי את היום בקריאת מיילים או לחילופין, בטלפונים דחופים. כדי לא ללכת לאיבוד בתוך עצמך, חשוב שיהיה לך סדר יום מובנה שתוכלי להיצמד אליו.

לו״ז יומי ושבועי מסודר. כמישהי שמנהלת לעצמה את הזמן, אל תסמכי על הזכרון והיכולת שלך לעבד הכל בראש – ארגני לעצמך לוז שבועי ויומי בצורה מסודרת, תכנני מה את צריכה לעשות כל יום וכמה זמן יקח ממך כל דבר. תקדישי זמן גם ללכת צעד אחורה, ולהסתכל על העסק שלך באופן גלובלי – מה החזון שלי, מה המטרות שלי השנה, אילו יעדים אני מנסה להשיג. את הלו״ז ורשימת היעדים שלך, כדאי לתלות מול העיניים ולעקוב אחרי ההספק שלך.

צרי הפרדה בין זמן העבודה לזמן עם הילדים. בהמשך ללו״ז שאת מכינה לך, תזכרי לעשות הפרדה ברורה בין זמן העבודה לזמן האישי והמשפחתי! לא לנסות לעבוד עם הילדים בבית ולא למשוך את העבודה מעבר לשעות שהגדרתם לעצמך. במקרה כזה – עוגמת הנפש לכל הצדדים מובטחת. תחושת תסכול של הילדים שאת לא פנויה אליהם, תחושת תסכול שלך שאת לא מצליחה להתרכז וכעס על הילדים, והעבודה שלך בזמן הזה, כמובן, היא לא איכותית. כשהגיעה השעה של הסיום – תסיימי בלב שלם. סגרי את המחשב, קומי, תתרענני.

אמצעים טכנולוגיים חדישים. אל תחסכי על מחשב נייד מתקדם, אינטרנט מהיר או כל דבר אחר שיעזור לך להתקדם בעבודה ללא הפרעות. מחשב שנתקע, עמוד אינטרנט שלא עולה וכדומה, יכולים לעלות לך בהרבה זמן יקר.

למנוע הסחות דעת ולהיות ממוקדת. ראית בזוית העין הודעת ואטס אפ? תתעלמי. בדרך כלל זה לא ״רק״ לבדוק את ההודעה. את לא יודעת לאן זה יקח אותך, מבחינת הזמן וחוט המחשבה. כדאי להניח את המכשיר הנייד בחדר הסמוך, כדי שלא יפתה אותך. כנ״ל גם פייסבוק – תחזיקי את עצמך ועל תפתחי את עמוד הפייסבוק עד שאת מסיימת לעבוד. זו משאבת הזמן הכי מיותרת שיש. גם אם השימוש בפייסבוק הוא לצרכי עבודה – נסי לדחות את הרגע שאת מגיעה אליו, לסוף.


קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.


.

לא ניתן להגיב