אמא תקני לי: שלוש מתנות מושלמות לילד בן 7

משחקי קופסא לילדים: משחק מדע

הבכור שלי חגג לאחרונה יום הולדת 7, ואם עקבתם אחריי באינסטגרם הייתם חלק מתהליך החיפושים שלי אחר המתנה המושלמת בשבילו. ידוע שככל שהילד גדול יותר – כך קשה יותר לקנות לו מתנה. אם פעם הוא היה מתלהב מכל קופסה גדולה וצבעונית, היום הוא הרבה יותר ביקורתי וקשה להפתיע אותו.

הלכתי עם תחומי העניין שלו, שזה בעיקר כל סוגי המדעים וההרכבות, ולאחר הרבה חיפושים באינטרנט ובחנויות, הגעתי לסדרה חדשה של ערכות הרכבה מדעיות, המתאימה לילדים מגיל 8 ומעלה. הסדרה נקראית "מדע בפעולה" (של חברת ״יצירה״), והיא משלבת את כל מה שצריך – גם הרכבה עצמית ומאתגרת של המשחק, גם למידה של תיאוריות פיזיקליות בסיסיות (לערכה מצורפת חוברת שמסבירה בצורה מאוד פשוטה וגרפית את המונחים הפיזיקליים שבבסיס המשחק), הבנה תוך כדי המשחק של אותם מונחים תיאורטיים ואיך הם באים לידי ביטוי במציאות, גם בילוי משותף עם ההורים (כי גם להורים זה מעניין) וכמובן הרבה הנאה מהפעילות עצמה, שיכולה להשתלב בעולם הצעצועים של הילד, עם הלגו, המכוניות והדמויות בהן הוא משחק.

הערכה שבחרתי עבורו, מתוך סדרה של 4 ערכות, היא ״מסלול בחלל״ – מגרש משחקים דינאמי, עם כדורים מתעופפים. במרכז המשחק ניצבת מערכת עם מנוע חשמלי, שבשילוב עם אמצעים פיזיקליים כגון כוח הכבידה, מניעה את כדורי הברזל במסלול המאתגר.

כפי שהסברתי לבן שלי, שהתלהב מאוד מכל העסק, זה שמדובר במערכת מורכבת בקנה מידה קטן, ושמערכות גדולות, של מפעלים, מסילות רכבת ועוד, פועלות על אותם העקרונות.

ערכות נוספות מתוך הסדרה, הן ״הצייר האוטומטי״, שבו מרכיבים לגמרי לבד מכונת ציור אוטומטית, ״רכבת הרים״ שבה מרכיבים מבוך חשמלי עם אלמנטים של תנופה ומהירות, ו״מרוץ הגלגלים״ שבו בונים משחק תחרותי המותאם לשני שחקנים, והכולל מונחים של כוח כבידה ואנרגיה קינטית.

שימו לב שלא פשוט למצוא את הערכות האלה בחנויות הצעצועים (אולי בגלל הביקוש), אבל לא כדאי לוותר.

סקירה מלאה של הערכה – באינסטגרם שלנו בקישור הבא, בהייליטס kids.

ערכות המשחק זמינות לרכישה בחנויות הצעצועים המובחרות (הפיראט האדום, עידן 2000, כפר השעשועים, צומת ספרים, סטימצקי ורבות נוספות).

הלאה. מתנה אחת כבר יש לנו, אבל מה יקנו סבא וסבתא?

המתנה המושלמת השנייה שהילד קיבל זו ערכת קסמים. גיל 6-7 זה בדיוק הזמן שהם מתחילים להתעניין בנסתר מן העין, וערכת קסמים מושקעת היא עוד רעיון למתנה אידיאלית לגיל הזה.

בשוק ישנן די הרבה ערכות כאלה, וכדאי לבדוק בדיוק מה הן מכילות. ערכה אחת לדוגמה, שנתקלתי בה ולמזלי השכלתי לקרוא את האותיות הקטנות לפני שרכשתי – לא הכילה כלום כמעט, מלבד חוברת הוראות, שהנחתה אתכם להשיג מקל קסמים, חבילת קלפים וכדומה.

הערכה שקנינו בסוף הייתה בסדר גמור והכילה כ-70 קסמים, חלקם לא ברורים ומצריכים שימוש בחומרים מלכלכים כמו סוכר, קמח וצבעי מאכל וחלקם נחמדים מאוד, שהילד אפילו הצליח בהם.

סוג נוסף של משחקים, שקלענו איתו בול הן סדרה של ערכות בילוש, שכוללת מגוון אמצעים לפתרון תעלומות סודיות כגון לקיחת טביעות אצבעות, הנחת גלאי תנועה מצפצף, משקפת לראיית לילה וכדומה, והפלוס הגדול של משחקי בילוש הוא שזה לא משחק עצמאי. כדי לשחק בבלשים חייבים חברים, אינטארקציה חברתית והרבה דמיון. החברים של הילד התלהבו גם הם מהערכה, וכולם באו אלינו לשחק בערכות.

ראו בסרטון הבא ערכות בלשים שונות וערכות מדע:

רעיונות נוספים למתנות וסקירות צעצועים, תוכלו למצוא אצלנו באינסטגרם ובאתר, בקטגוריית אמא תקני לי.

קופון הנחה למשחקים וצעצועים – בלעדי לעוקבות שלנו!

טוילנד – חנות אונליין ענקית עם מבחר עצום של משחקים, צעצועים ומוצרים לתינוקות, ומשלוחים לכל רחבי הארץ:

הקוד goodmother מקנה 5% הנחה על כל האתר www.toyland.co.il

*אין כפל קודים ומבצעים.

קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.

לא ניתן להגיב