ארוע ההתרמה השנתי לאנוש – הרבה אנשים טובים, וריטה מדהימה אחת

בערב מרגש אחד, התכנסו בהיכל התרבות בכירים במשק הישראלי, אנשי רוח ותקשורת, והרבה אנשים טובים, כדי להאיר אור על עמותת אנוש ולהזכיר לציבור בישראל על פועלה חשיבותה.

הערב התחיל מהקרנת סרטון מרגש של תלמידים מתיכון רוטברג ברמת השרון, שנמצא מול סניף של אנוש. בסרטון תואר הקשר שנוצר בין בני הנוער למתמודדים, השיח וההיכרות ההדדית, כדוגמה להגברת מודעות הצעירים לנושא ושילוב המתמודדים בקהילה. בערב ההתרמה נכחו חלק מאותם המשתתפים בסרטון.

בהמשך נשאו נאומים צופית גרנט נשיאת אנוש, שחגגה יום הולדת באותו הערב, ד"ר הלה הדס, מנכ"לית העמותה ואביב ברססט, מנכ"ל הולנדיה. לאחר מכן הופיעה ריטה, בהופעה מרגשת במיוחד.

עמותת אנוש הוקמה ב-1978 במטרה לסייע למתמודדים עם מגבלה נפשית ולבני משפחותיהם. חשוב לדעת, שהעמותה לא מתמקדת בריפוי בעיסוק בלבד, אלא עוסקת גם במחקר, ופיתחה במהלך השנים שירותי שיקום פורצי דרך, המבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה, המאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות. כיום מפעילה אנוש למעלה מ-60 מרכזי שירות למתמודדים ומרכזי ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ. לעמותה ישנם כ-700 עובדים מקצועיים ומאות מתנדבים המספקים מענה בתחומי הדיור, התעסוקה, חברה ופנאי ויעוץ למשפחות. בתהליך השיקום מושם דגש על השתלבות המתמודד בסביבה שבה הוא חי ועובד, תוך התייחסות מקצועית לא רק אליו כפרט, אלא גם למשפחתו ולחברה הסובבת אותו. במהלך התהליך האדם מקבל תחושת שייכות לקהילה, ביטחון ותקווה.

"עמותת אנוש מאמינה באנושיות של המתמודדים. בלב שלהם. בקיום שלהם. אין להגדיר בן אדם על פי מחלתו. אדם הוא אדם", אמרה צופית גרנט נשיאת "אנוש". "היום יום ההולדת שלי. הערב הזה הוא המתנה הכי טובה שיכולתי לקבל. קיבלתי זכות גדולה להיות נשיאת אנוש."
ד"ר הלה הדס, מנכ"לית העמותה, אמרה: ״ערב מסוג כזה מעניק לנו את הזכות לשתף אתכם בעשייה שלנו בתחום בריאות הנפש, ומגשים את אחת המטרות – להכניס את הנושא לשיח הציבורי". 
_oco6898ih
צילום: יועד כהן

ערב ההתרמה הווה את שיאו של חודש בריאות הנפש שמובילה עמותת אנוש בישראל מידי שנה. נשיאת אנוש, צופית גרנט הנחתה את האירוע, שמטרתו גיוס תרומות לפעילות העמותה העומדת בחזית השיקום בתחום בריאות הנפש בארץ. ד"ר הלה הדס, מנכ"לית העמותה אירחה את ליהיא לפיד, ג.יפית, אבי ברססט מנכ"ל הולנדיה, יעל אלמוג זכאי, מבעלי משרד הפרסום גיתם, עופר דומינגז מנכ"ל ובעלים דומינגז- הפקות ותיירות, מיכל אקסלרוד מנכ"לית עמותת ידידי גהה ועוד.

 

צילום התמונה הראשית: יועד כהן

לא ניתן להגיב