גוליבר – הצגת ילדים חדשנית של תיאטרון ״גשר״

בדיוק בשעה שכל העולם צפה בשידור חי בחתונתם של הארי ומייגן, אנחנו הלכנו לצפות בהשקה הרשמית של הצגת הילדים גוליבר של תיאטרון גשר. ככל הנראה עשינו החלטה נכונה, כי יחד איתנו הגיעו לאירוע גם שלל סלבס עבר עם ילדיהם, כמו מיכל ינאי, גלית גיאת וליאור כלפון.

ההצגה מבוססת באופן חופשי על הספר "מסעי גוליבר" של ג'ונתן סוויפט והייחוד שלה הוא שימוש בטכנולוגיה חדשנית של מציאות רבודה. מדובר בפרויקט משותף של תיאטרון גשר וחברת הסטארט אפ הישראלית ARshow , המפתחת פתרונות של מציאות רבודה בתוכנה וחומרה עבור הופעות חיות.

בעזרת משקפי ה- AR, שמקבלים בכניסה לאולם, מתאפשרת צפייה המשלבת את המציאות שעל הבמה, תפאורה ממוחשבת ואנימציה שרואים דרך המשקפיים, כשאפילו ניתן לקחת חלק קטן בהתרחשות של ההצגה, בעזרת כפתורי ההפעלה שלהם.

בהצגה תפגשו את גוליבר, דמות שקרובה במאפייניה לגוליבר המקורי מהספר, יורד הים האנגלי מהמאה ה-18. בנוסף, בגרסה הנוכחית, תפגשו גם את בתו גילי. שניהם מספרים את סיפור המסעות שלהם לדוד, חברה לכיתה, שמסרב להאמין שאכן התקיימו.

האפקטים של המציאות הרבודה ממחישים לצופים כמו גם לדמויות הספקטיות מההצגה, את כל התלאות שעברו עליהם, בארץ הננסים ליליפוט ובמדינת הענקים ברובדינגנג. 

ומה אנחנו חשבנו?

בוביק בן ה-6 אהב את ההצגה מאוד מאוד, לדבריו, וזה די מתבקש, כי יש בה כל מה שצריך כדי שהוא יהנה – להצגה יש את הפן הטכנולוגי שהממציא הפרטי שלנו מתחבר אליו מאוד. אנימציה זה תמיד מוסיף, וגם האופציה האינטראקטיבית שהתאפשרה בחלק מהסצינות, כבמשחק מחשב, הלהיבה אותו מאוד. בנוסף, גם הסיפור האנושי והיחסים בין הילדים שמוצגים על הבמה יצרו אצלו עניין.

אני באופן אישי נהניתי יותר מהתפאורה המרהיבה שעל הבמה, המשחק הכובש של השחקנים והמסרים החכמים של ההצגה, שתיאטרון גשר מצליח תמיד לזקק. המשקפיים היו לדעתי תוספת חביבה, אבל יותר גימיק שפונה לילדים ולא למבוגרים.

שימו לב, שהיא מתאימה לגילאי 6 ומעלה.

במאי: יבגני אריה

מאת נגה אשכנזי

משתתפים: אלדד פריבס, נטשה מנור, אפרת ארנון, רות סנדרוביץ, אייל ליפשיץ ועוד.

"אין דבר כזה גדול או קטן, הכל יחסי. בליליפוט את גדולה ובברובדינגוג את קטנה, אבל בשתי הממלכות את אותה גילי".

 

הפרימיירה החגיגית התקיימה במסגרת פסטיבלJaffa fest  ,פסטיבל התיאטרון הבינלאומי ביפו שימשך עד ה-2 ביוני. הפסטיבל כולל מופעי רחוב הפתוחים לקהל הרחב, הצגות אורחות, והצגות הילדים המקסימות של תיאטרון גשר, ״מסעות אודיסיאוס״ ו״רוח התיאטרון״, שלדעתנו היא הצגת חובה לכל ילד והורה.

ללוח הצגות והזמנת כרטיסים לחצו כאן. 

מחפשים רעיונות להצגות או אטרקציות עם הילדים? היכנסו לאינדקס שלנו ותוכלו למצוא במהרה את מה שהכי מתאים, לפי סינון של סוג, גיל ואיזור בארץ.

 


אל תשכחי להירשם לניוזלטר שלנו, כדי לקבל את מיטב העדכונים של האתר – הגרלות, קופונים ועוד:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן


קרדיט תמונה ראשית – מיכאל קרמנקו ואדי קבטנר 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב