דותן ספרים – חנות ספרי ילדים עם ריח של פעם

בסמטאות של העיר תל אביב, באיזור של שנקין ומלון נורמן החדש, מסתתרת חנות ספרי ילדים עם סיפור – דותן ספרים. פיסה קטנה של היסטוריה, נוסטלגיה, וריח של פעם, הימים שאנחנו היינו קטנים כשלספרים היה המון ערך.

חנות הספרים הממוקמת ברחוב עין ורד 6, פינת בלפור 24 נוסדה בשנת 1979 ע"י רחל דותן. רחל הייתה קיבוצניקית בנשמתה, שהחלום שלה היה להנגיש את הספרים לכל הילדים. כשהייתה צעירה אמרה ״שיום אחד, כשאהיה גדולה, יהיה לי וואן גדול, אני אסע בארץ ואמכור ספרים". 

השנים עברו וכשגדלה רחל חלומה התגשם. היא חסכה כסף, קנתה וואן והחלה למכור ספרים לקיבוצים בכל הארץ, מסאסא בצפון ועד שדה בוקר בדרום.

​במסעותיה להגשמת החלום, יצרה קהילה של ספר דרך ספריות, ירידי ענק למכירת ספרים, באזורים המרוחקים של הארץ ותוך הקפדה על מחירים שווים לכל משפחה. ותמיד, תמיד – באהבה ועם חיוך. 

בשנת 2018 כשרחל חלתה, העסק עבר לנכדתה מאי שהמשיכה לנסוע בוואן הגדול, למכור ספרים בכל הארץ ולהפיץ את הערכים עליהם גדלה. בשנת 2019 רחל נפטרה. אולם החזון שלה עדיין ממשיך לחיות בסיפור של ״דותן ספרים״, חנות ספרי הילדים הקטנה, שבימי הקורונה העבירה חלק מהפעילות שלה לחנות ספרים אונליין, ששומרת על הצביון המיוחד והערכיות, גם בפלטפורמה דיגיטלית.

מאי, נכדתה של רחל, שממשיכה במפעל החיים שלה, שמחה לייעץ בבחירה של הספר המתאים לכם, ומאמינה בחשיבות של הקראת ספרי הילדים עוד בינקות.

״הקראת ספרים לילדים מעשירה את שפתם, מקנה להם ידע על העולם, מפתחת את הרגישות שלהם, היצירתיות, והדמיון, את יכולתם לתקשר ולהתחבר עם אחרים, מפתחת קשב וריכוז וכמובן מפתחת את הקשר בין ההורים לילדים״, מספרת מאי.

אם אתם רוצים לקנות ספרי ילדים, ובכתבה כאן המלצנו על 12 הספרים הכי טובים של התקופה האחרונה, ממליצים לכם להגיע לדותן ספרים, החנות המקוונת או הפיזית, ששואפת כבר 40 שנה להנגיש ספרים לכל מי שרק רוצה במחירים הכי זולים בארץ לצד מומחיות, אמינות, נסיון וערכים.

דותן ספרים - חנות ספרי ילדים בריח של פעם, במחירים נגישים לכל כיס.
דותן ספרים – חנות ספרי ילדים בריח של פעם, במחירים נגישים לכל כיס.

לא ניתן להגיב