הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות בירושלים

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ירושלים יתקיים השנה בפעם ה-26, בתאריכים 10-6 באוגוסט, בהפקת תיאטרון הקרון. הפסטיבל מאפשר חווית בילוי שלמה ואיכותית לכל המשפחה בזמן החופש הגדול, עם מגוון עצום של הצגות המתאימות לכל הגילים, החל מהגיל הרך ועד למבוגרים. בפסטיבל יוצגו 27 הצגות לילדים ו-14 הצגות למבוגרים, 35 הצגות ישראליות, 6 הפקות מהעולם (ספרד (קטלוניה), איטליה, גרמניה, רומניה, צרפת, רוסיה)  וסדנת אמן בינלאומי (איטליה).

בוביק בן ה-5 ואני השתתפנו ביום חשיפה לקראת הפסטיבל, במסגרתו צפינו ב-3 הצגות מקסימות, חכמות ומרגשות, שעשו לנו טעם של עוד.

חלק מההצגות האלה יוצג בפסטיבל ואם מזדמן לכם להגיע אליו – שריינו כרטיסים לכם ולילדיכם. לא תצטערו.

הגשם של סבא אהרון/ תיאטרון הקרון, עיבוד לספרו של מאיר שלו

הצגה מקסימה וסוריאליסטית, עם מספר רבדים, שגם מבוגרים חולמנים יוכלו למצוא בה עניין. השחקנים המצויינים יוצרים דמויות מצחיקות וכריזמטיות שכיף לעקוב אחריהן. הסיפור קליל וקולח, ארגזי הקרטון שעל הבמה הופכים בהינף יד לארנבת, פרה וכו', ואתם לחלוטין מאמינים לזה.

השירים בהצגה יפים וסוחפים כל כך, שלא פלא שההצגה זכתה בפרס על המוזיקה.

בשורה התחתונה – ממתק, לכם ולילד.

אז מהו בעצם הסיפור?

בצורת, מחכים לגשם! סבא אהרון מספר שכל העננים נתקעו במערה שבהר, וחייבים לחלץ אותם. 
סבא נחום וסבא יצחק בכלל לא מאמינים לסיפורים שלו. למרות זאת, בזכות חברותם ארוכת השנים, יוצאים השלושה להרפתקה בהר, יחד עם הפרה המהירה-עד-מאוד והארנבת קלת הרגליים.
האם בכוחות משותפים יצליחו לשחרר את העננים הכלואים במערה ולהביא את הגשם?
מסע מצחיק אל הדמיון בתוך המון ארגזי קרטון ו…1,500 פרות וארנבות!

ההצגה זכתה ב-3 פרסים בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2017: 
פרס ההצגה הטובה ביותר – בבימויה של מור פרנק
פרס המוזיקה – בצלאל בורוכוב, רועי ירקוני
פרס עיצוב התפאורה – מעין רזניק, כנרת קיש


קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.


טיול לילי/ החממה – תיאטרון הקרון

ילדה אחת קטנה הולכת לישון. אבא מקריא לה סיפור, מנשק אותה ללילה טוב ויוצא. אז… מגיע לחדרה אורח מפתיע…

על במה פלאית, משתנה תדירות, נפרש טיול חלומה – מיַם ליער, מעל פני האדמה ומתחתיה, הצופים מוזמנים לקחת חלק במסע בין ערב לבוקר. טיול לילי שבו ילדה אחת מחפשת את אבא שלה ומוצאת את עצמאותה.

הצגה רגישה על ילדה אמיצה שפוגשת את החושך ולומדת לא לפחד ממנו. כמו "הגשם של סבא", גם ההצגה הזו היא כל כך חכמה ומאתגרת, שמבוגרים יוכלו למצוא בה עניין לא פחות מילדים. 

לא רק מבחינת התוכן – גם מבחינה אומנתית היא יפה כל כך, שכיף לראות.

הצגה כייפית נוספת שיצא לנו לראות היא "למה בכה הדג". הצגה יפה ומצחיקה על בעלי חיים, שמתאימה לדעתי לפעוטות מגיל שנתיים.

בחדר של הילה נמצאים ספרים מיוחדים המסתירים בתוכם סודות והפתעות מצחיקות על חיות. מה קורה לג'ירפה שקושרים לה את הצוואר? מדוע צעק העקרב? לאן נעלם עופר? ולמה בכה הדג?

בתוך ספרי פופ-אפ צבעוניים אותן יצרה האמנית הילה פלשקס מתגלה עולם דימויים מלא הומור. שתי שחקניות מספרות חמישה סיפורים ומייצרות עולם תלת מימדי צבעוני ומפתיע. הילדים מוזמנים להציץ לסיפוריו של בורלא על חיות מוזרות שעשויות כולן נייר.

ההצגה הזו לא תוצג בפסטיבל אבל כדאי לתפוס אותה במקום אחר.

הצגות מופלאות לא פחות, שיוצגו בפסטיבל הבובות הן ים קטן ושלוש פנדות וזהבה אחת, עליהן ניתן לקרוא בהרחבה בכתבה הבאה. 

הפסטיבל השנה יתקיים באווירה של יריד, טעימות מסגנונות שונים, מדיות מסורתיות וחדשות, ערב רב של שפות, מדינות ותרבויות שונות, והכל ברוח תאטרון הבובות!

גולת הכותרת של הפסטיבל היא אירוע החוצות: Luuuuna Park  מתחם חוצות בגן הפעמון, שיספק חווית אמנות שובבה. זהו פרויקט אמנותי רב תחומי מקורי שבו לוקחים חלק 20 אמנים ישראליים בניהול אמנותי של הדס עפרת ושחר מרום. מתחם היריד יזמין להשתעשע ולצפות בחדר אשליות, לונה פארק ננסי, לוחמת מביסה מפלצות, דוכני מוזרויות, עננים מתנגשים ועוד.


תמונה ראשית: הגשם של סבא אהרון. קרדיט צילום ז'ראר אלון

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב