הפעלת יומולדת עצמית לגילאי 5 -7

שמלות מסתובבות לילדות של המותג ״עלמונת״. קרדיט צילום: goodmother

אם עקבת אחריי באינסטגרם בשבועות האחרונים, בטוח לא פספסת את ההערכויות ליום ההולדת של התאומות שלי. התלבטתי במשך שבועות איזה מתנות יומולדת לקנות להן, מה להכין והכי חשוב – איך חוגגים את המאורע.

לבנות שלי היה מאוד חשוב לחגוג עם החברות, והאמת, שלי זה היה לא פחות חשוב.

גם כדי לעשות תיקון לחסכי הילדות שלי, גם כדי לייצר זכרונות ילדות טובים לבנות שלי, גם כי זה חשוב מבחינה חברתית, וגם כי רציתי להכיר את הילדות שהן התחילו ללמוד איתן לפני 3 חודשים בכיתה א׳. להכיר את היחסים בקבוצת הבנות שבה יהיו הילדות שלי לפחות עוד 6 שנים, ואין דרך אחרת מאשר להזמין את כווווולן אלינו הביתה.

לכן אזרתי אומץ, גרדתי כוחות מכל פינה, רתמתי את הבעל והפקתי להן 4 ימי הולדת.

כן, 4 (!) ימי הולדת, בתוך הבית שלנו (ע״ע דירה צנועה).

חילקתי את הבנות של כל כיתה ל2 קבוצות לפי הקפסולות, והקדשתי לחגיגות 2 סופי שבוע שלמים. 

היום בדיעבד אני לגמרי עפה על עצמי.

אז מה עשינו?

הכנתי מראש בצק לפיצה באופה הלחם שלי. כשהבנות הגיעו השולחן כבר היהערוך עם מפת ניילון נקייה, מערוכים, קצת קמח וכדור בצק ליד כל כסא. האורחות נשלחו תחילה לשטוף ידיים טוב טוב.

כל אחת הכינה את הבסיס לפיצה ועברנו בין הבנות עם תבניות, אספנו את הבצקים, מרחנו רוטב (בעצמנו) על הבצק, פיזרנו גבנ״צ ושאלנו כל ילדה איזו תוספת לשים לה (מתוך מגש עם זיתים, תירס, עגבניות ופלפלים חתוכים).

הפיצות נכנסו לתנור, ניגבנו מהר את השולחן בזמן שהבנות הלכו לשטוף ידיים והנחנו על השולחן אלבד לפעילות היצירה.

כל ילדה קיבלה קופסת תכשיטים מעץ, מכחול וצלחת חד פעמית עם צבעי אקריל, שהכנו מראש. כן, הכנה מראש זה קריטי בשביל ה- flow.

הדגשנו לילדות שכדאי לפזר את הצבע באופן אחיד על פני הקופסה ולא ליצור ״שלוליות״, שאחר כך יתקשו להתייבש וגם לא יראו טוב.

הבנות סיימו לצבוע, הלכו לשים את הקופסאות במרפסת לייבוש והלכו לשטוף ידיים.

אספתי את הבנות למעגל מול הטלויזיה, לחבילה עוברת, ובינתיים בעלי ערך את השולחן עם מפה נקייה לאוכל (ללא ממתקים! מגשים של ירקות ופירות, וקלחי תירס).

במהלך המשחק של חבילה עוברת הבנות רקדו, צחקו, התגבשו, הוציאו מרץ וגם קיבלו פרס בסוף.

התיישבו לאכול ואנחנו בינתיים הוצאנו את העוגה.

נתנו להן רבע שעה לאוכל, ובזמן שעדיין אכלו והיה שקט, עשינו את טקס העוגה. מיד לאחר טקס העוגה הרמנו את ילדת יום ההולדת על כסא, בעזרתן של החברות ובליווי מוזיקלי של שירים מהיוטיוב.

הבנות סיימו לאכול וכל אחת קיבלה צלחת עם עוגה אישית ומלא סוגים של סוכריות לקישוט. ילדת יום ההולדת קישטה את העוגה של עצמה.

לאחר האוכל, הבנות קיבלו את קופסאות התכשיטים שהתייבשו בינתיים וסט של מדבקות לקישוט. בכל קופסה חיכתה להן הפתעה נוספת – חוט סיליקון ומלא חרוזים להכנת תכשיט.

היה מצויין וטוב שזה כבר מאחורינו (כי בואו, זו עבודה קשה). המסיבות היו מוצלחות, והילדות שלי וגם האורחות נהנו מאוד, וכמובן יש גם הרבה תמונות וסרטונים מרגשים למזכרת.

לא ניתן להגיב