הצצה למופע תיאטרון המחול "פרידה" של ״הבימה״

בימים אלה עולה בתיאטרון הבימה הצגת המחול פרידה. ההצגה, בכיכובה של לירז צ׳רכי, מבוססת בחופשיות על חייה של פרידה קאלו, ציירת מקסיקנית שפעלה בתחילת המאה ה-20, והפכה לאייקון לאחר מותה.

קאלו הייתה אשתו של הצייר הנודע דייגו ריוורה, ונהגה להסתיר את אישיותה הססגונית וכשרונה על מנת שלא להאפיל על בעלה. היא נהגה לצייר דיוקנאות של עצמה- צבעוניים ועטורי פרחים, הם הסתירו סיפור חיים ייחודי וטרגי. לאחר מותה בטרם עת, בגיל 47, הבית שבו נולדה, גדלה ומתה הפך להיות מוזיאון הנושא את שמה.

צפיתי בקטעים מהחזרות להצגה המסקרנת הזו. התרשמתי מקטעי הריקוד הסוחפים, העומק שמשדרת לירז צ׳רכי כיאה לדמותה בהצגה, והעוצמה של הסיפור, שניכרת מתוך הכוריאוגרפיה הדרמטית, והמוזיקה המלווה את ההצגה.

לדבריה של מנכ״לית הבימה, אודליה פרידמן, המחזה החדש משלב תיאטרון ומחול מודרני, ופונה לקהל צעיר יותר מזה שמבקר ב- הבימה בדרך כלל. לצידה של צ'רכי משחקים אסף גולדשטיין ולהקת רקדנים, אביחי חכם הוא יוצר המופע והכוריאוגרף, ועל הדרמטורגיה משה קפטן, המנהל האומנותי של הבימה. על הסטיילינג הייחודי, אמון גילי אלגבי, והתלבושות הססגוניות של המשתתפים, עוצבו במיוחד להצגה על ידי מותג הבוהו שיק העין השלישית. 

מדובר בשיתוף פעולה מיוחד בין תיאטרון הבימה לעין השלישית, שהניב יצירת קולקציית קפסולה ייחודית בהשראת הדמות האייקונית של קאלו.

גילי אלגבי, מנהל הקראיטיב של השת"פ, מספר על קולקציית קפסולה ועל ההשראה שעמדה מאחורי עיצובה:

"כאשר פנו אלי מהבימה שאעצב את  תלבושות במופע על חייה של  פרידה קאלו, לא תיארתי לעצמי לאיזה עולם אשאב. הרגשתי שבכל ההפקות שעשו מחווה לדמותה העמיסו בהמון פריטים פרחוניים. בד בבד בזמן חיפושיי אחר השראות ובדים התחלתי לצלם את קולקציית הקיץ של רשת העין השלישית. ליקטתי עבור קולקציית הקפסולה את מיטב היצירות המדויקות עבור דמותה של פרידה קאלו אם הייתה מתעוררת לחיים, חולצות רקומות, חצאיות מקסי, טקסטורות ומשחקי שכבות קלילים, גזרות שנעות בין גוף נשי ורך ועד גוף הרוצה מרווח תנועה וזרימה. צבעי ההדפסים נבחרו בקפידה על פי טרנדים רלוונטיים עם נגיעות לעברה המפואר ומלא הצבע"

ליאת אורבך, מנהלת שיווק ומבעלי המותג, מסבירה על ההשראה לקולקציה:

"דמותה של פרידה קאלו מאז ומתמיד היוותה עבורי השראה לדמותה של אישה רבת עוצמה, מורכבת, מסתורית , דעתנית, מתוחכמת ופמיניסטית אשר התגברה על מכשולים רבים במהלך חייה. אני מרגישה שאישה, אשר לובשת העין השלישית, צריכה להיות אישה עוצמתית, בעלת בטחון עצמי, משוחררת ושוחרת שלום, חופש ואהבה."

בקולקציית הקפסולה שנושאת את השם פרידה, ניתן למצוא מגוון של שמלות מקסי, חולצות, עליוניות, צעיפים בהדפסים פרחוניים ופרינטים חופשיים, שימוש בבדי כותנה, ובדים רכים קלילים כגון שיפון וויסקוזה בגזרות משוחררות.

מותג "העין השלישית" שם לעצמו את הבוהו שיק כאחד מהמוטיבים המזוהים איתה במהלך השנים כ DNA והיא הרשת הראשונה והיחידה בישראל שמביאה מגוון רחב כל כך של בוהו שיק על כל גווניו. חופש, אהבה, שלום, שחרור, רוח נעורים ורומנטיקה הן חלקי מסמלי הסטאטוס של הרשת הנושאת בדגלה את אלה ודואגת שיהיו ההשראות המובילות בכל עונה ועונה.

טווח מחירי קולקציית קפסולה:  79-279 ₪

טווח מידות:  36 – 46. 

לרכישה בסניפי ״העין השלישית״ ברחבי הארץ.

לא ניתן להגיב