חשוב לבדוק: איפה את קונה את היהלומים שלך?

באחת הכתבות היותר מעניינות שיצא לי להכין, הגעתי למתחם בורסת היהלומים ברמת גן. הבידוק הבטחוני המחמיר כלל צילום קלסתרון, בדיקה והפקדה של תעודת הזהות, ומעבר דרך גלאי המתכות.

המסדרונות האפלים של בנייני הבורסה מזכירים, לפי דמיוני לפחות, את אלה של בתי הסוהר: דלתות מתכת משוריינות, תאורה דלה והד צעדים מאיים. אולם כאן, לחילופין, מאחורי כל דלת המצויידת במצלמה ואינטרקום, מסתתרים עולמות נוצצים, בהם מככב המשאב היקר ביותר בעולם – היהלום.

הוזמנתי על ידי חברת דיאנוצ׳ה, יבואנית ויצרנית בתחום היהלומים, על מנת להכיר את התעשייה האמיתית שמאחורי טבעות האירוסין שלנו.

מאחורי דלת משוריינת מספר 12, שעליה השלט dianoche, פגשו אותי אנשי הצוות החביבים של החברה. מנהליה, האחים טל וגלעד ווילף, נמצאים בתחום היהלומים כבר הרבה שנים.

גלעד נכנס לתחום במקרה, כבחור צעיר שהגיע לביקור אצל קרוב משפחה בארה"ב, שעסק ביהלומים. באחד הימים התנדב להחליף זמנית פקיד שחלה ומילא תפקיד של מענה טלפוני. לאחר מכן עבד כסוכן מכירות. בהמשך הוא חזר ארצה, התברג לחברת יהלומים מקומית ובהמשך שדרג את מעמדו כשותף בחברה. לבסוף יצא לדרך עצמאית כעסק סיטונאי (ווילף יהלומים) וכעסק קמעונאי (דיאנוצ'ה בע"מ), שמתמחה בייצור של תכשיטים לפי הזמנה ללקוחות קצה – לאנשים הרגילים, כמונו, שבאים לקנות את טבעת האירוסין או המתנה ליום הנישואין.
 

״הבעיה העיקרית בתחום תכשיטי היהלום בארץ, היא השקיפות״, אומרת טל. ״זה פשוט מקומם שאנשים מוציאים את מיטב כספם ולא מקבלים את הסחורה שבאמת הולמת את המחיר״, היא אומרת עם הרבה אמוציות. ״אנחנו דוגלים קודם כל בשקיפות! חשוב לנו, מבחינה ערכית, לשנות את ההתנהלות בשוק הזה, שבו הסוחרים מסתירים מידע מהלקוח ומתעתעים בו״.

טל מדגישה שאין בתחום הזה יותר טוב או פחות טוב – לכל יהלום יש את המחיר שלו וחשוב מאוד שהלקוח יידע בדיוק מה היהלום שהוא קונה, ועל מה הוא משלם. אפשר למכור יהלום עם פגמים אבל חובה לציין אותם מול הלקוח ולגבות ממנו תשלום נמוך בהתאם, ולא להציג יהלום עם פגמים כיהלום ללא פגמים, ולנצל את חוסר ההתמצאות של האנשים בתחום הזה.

האתר של dianoche מלא במאמרים מעניינים שטל כתבה, על תחום היהלומים והתכשיטים בכלל, שכדאי מאוד לקרוא לידע כללי: איזה מסמכים אתם חייבים לקבל מהמוכר ברכישה של תכשיט יהלום, אילו פגמים קיימים ביהלומים ואיך לזהות אותם, איך לבחור טבעת בתקציב נמוך ועוד.

אחד המאמרים החשובים באתר מדריך אותנו היכן לבצע את הרכישה.

כאן למדתי את אחד משיעורי הצרכנות החשובים ביותר שלי. טבעת האירוסין שלי, שנקנתה לפני כ-10 שנים באחת מרשתות התכשיטים הממותגות, הייתה עולה בדיאנוצ׳ה פי 2 פחות.

״חנויות תכשיטים וברשתות הממותגות שנמצאות בקניונים, פחות מאפשרות את התנאים לשקיפות״, אומרת טל. ״כשבוחרים יהלום יש משמעות רבה לתאורה. חייבים לעשות זאת בתאורת פלורסנט רגילה ובאור יום, ואילו בחנויות יש תאורת לדים חזקה ש״מחמיאה״ מדי ליהלום וגורמת לו להיראות נוצץ יותר. בנוסף, כדאי מאוד לבדוק את היהלום בנפרד מהטבעת ולהשתמש בזכוכית מגדלת ונייר צבע, שמאפשרים לראות את הפגמים ואת הגוונים של היהלום״.

״חשובה לנו מאוד שביעות הרצון של הלקוח״, אומרת טל. ״אנחנו משקיעים את כל הזמן שצריך בסיוע בבחירת חומרי הגלם, עיצוב המוצר וכל מה שמסביב. אנחנו באים לקראת הלקוח ומסייעים בכל מה שהוא צריך. נותנים את הזמן לחשוב ולהתלבט בנחת, להתאים ולשנות לפי הצורך. עונים על כל השאלות ואין כאן את הלחץ שהלקוח חווה בחנויות התכשיטים, כשדוחפים אותו להחליט ולרכוש. אנחנו מכבדים כל תקציב ואגב, גם ב-2000 ש״ח אפשר לרכוש אצלנו טבעת אירוסין מרשימה״.

מהי הדרך הנכונה לקנות טבעת יהלום או תכשיט יהלום?

היכן קונים?

ההמלצה היא לבדוק מספר מקומות ולהשוות ביניהם. לשים לב למקצועיות של המוכרים ולתשובותיהם לשאלות, וגם לתנאי המכירה – חנויות תכשיטים משדרות יוקרה באופן מכוון ומשתמשות בתאורה של לדים על מנת להגביר את הניצוץ של היהלומים.

זכרו: רכישה פרטית מיצרן של יהלומים לעומת חנות תכשיטים היא הרבה יותר משתלמת כלכלית מכיוון שליצרן אין הוצאות של מיתוג והפעלת חנויות, שכמובן מגולמים במחיר המוצר.
ליהלומים יש מחירון מסודר, ואין בתחום הזה הנחות ומבצעים אמיתיים, אלא למראית העין בלבד.
בנוסף, אם רוכשים במקום הנכון (כדאי להגיע לאיזור הבורסה ליהלומים ברמת גן, שכן כאן נמצאים המומחים בתחום), רוב הסיכוי שתרכשו מוצר איכותי יותר, במחיר שהולם אותו באמת. 

כדאי לבחור ביצרן עם המלצות רבות ברשת או מאנשים שאתם מכירים.

איך ניגשים לבחירת התכשיט? 

תחילה בוחרים את היהלום עצמו. על פי הצורה, הגודל, האיכות, וכמובן – לפי התקציב שלכם.

לפני שמגיעים למקום, חשוב לקרוא רקע ומושגים רלוונטיים, כגון מהו משקל היהלום, נקיון, חיתוך, צורות, פגמים אפשריים ועוד. כל המידע שתצטרכו נמצא בקישור הבא.

בדיאנוצ׳ה ממליצים לכם להסתכל על היהלום לפני השיבוץ שלו, שכן רק כך תוכלו להבחין בפגמים.

חשוב להסתכל על היהלום בתאורה פלורוסנטית, שאינה גורמת לנצנוצים ולא מסתירה פגמים וצבע. כדאי להעזר בזכוכית מגדלת בהגדלה פי 10, ובנייר צבע, על מנת לראות את צבע היהלום והגוונים שלו.

איך בוחרים את העיצוב? 

עיצוב זה דבר סובייקטיבי לחלוטין, אבל בדקו שלמקום הרכישה קיימת מדיניות החלפה נוחה, במיוחד אם התכשיט נרכש כמתנה.

תוכלו להביא איתכם למפגש תמונות וצילומים של תכשיט שאהבתם, מהאינטרנט או ממקום אחר. כשמדובר ביצרן מקצועי, תוכלו, בעצם, ליצור את תכשיט חלומותיכם, לשחק עם הצבעים וגדלים של האבנים, לפי רצונכם, ולא פחות חשוב – לפי התקציב שלכם.

במשרדים של דיאנוצ׳ה ישנו מבחר של תכשיטים לדוגמה ולהשראה, שתוכלו להתחיל ממנו. כמישהי שרגילה למחירים של רשתות התכשיטים הידועות וכדומה, במסגרת ה -window shopping בקניון, הופתעתי לגלות כמה היהלומים עולים באמת, אם קונים אותם במקום הנכון.

מחיר הטבעת: 4700 ש״ח, מחיר הצמיד כ6000 ש״ח.

עגילי יהלומים – כ-5000 ש"ח.
בתמונה הראשית – טבעת בסגנון טבעת האירוסין של דיאנה, שמחירה כ-3300 ש״ח. 
מאמרים נוספים באתר שחשוב לקרוא:

תיעוד אמיתי של יהלומים

לא ניתן להגיב