טיפים למתחילות: איך להתחיל בלוג, איך לצבור קהל, איך לייצר שיתופי פעולה מסחריים

איך להתחיל בלוג, איך לצבור קהל, איך לייצר שיתופי פעולה מסחריים? נשאלתי על כך באינסטגרם שלי ואני עונה בהרחבה כאן. אתן מוזמנות להגיב ולשאול שאלות, בתגובות לפוסט הזה או בקבוצת הפייסבוק ״אמהות אינסטגרמיות״.

״איך להתחיל בלוג? מאיפה בעצם מתחילים? איך לצבור קהל יעד רלוונטי? איך להגיע ליצירת שיתופי פעולה מסחריים כדי שגם ייצא לי מזה משהו?״

קודם כל אספר לכן את הסיפור שלי, איך אני התגלגלתי באופן לא מתוכנן לתחום התוכן והדיגיטל: 

לפני 5 וחצי שנים יצאתי לחופשת לידה ארוכה. בדיוק סיימתי 5 שנים בתפקיד ניהולי משמעותי ואינטנסיבי מאוד. בגיל 27 בלבד קיבלתי צ׳אנס לנהל פרוייקט ציבורי גדול, בתקציב של מעל מיליון וחצי ש״ח וכ-40 עובדים. בגיל 32 סגרתי 5 שנים מוצלחות בתפקיד, ומבחינה מקצועית הייתי חייבת להתקדם הלאה. אבל בדיוק ילדתי תאומות.

מבחינת קידום הקריירה שלי היה כדאי לי לעלות כמה שיותר מהר על הסוס, לרוץ בין מכרזים כל עוד אני דמות מוכרת ומומלצת בתחומי, כל עוד הרקורד שלי טרי, גם אצלי וגם אצל הממונים שלי.

אבל בבית היו לי 3 תינוקות, תאומות טריות ופעוט בן שנתיים, ורציתי לתת להם 3 שנים של אמא במשרה מלאה. הגיע להם, הגיע לי, והרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות. שמתי בהולד את הקריירה והקדשתי את עצמי לילדים.

התחלתי באותה תקופה את הבלוג GoodMother, באתר אינטרנט שנושא את שמו, כדי שיהיה לי קצת אתגר אינטלקטואלי ותחושה של עשייה מעבר להחלפת טיטולים והכנת בקבוקים.

בנוסף רציתי גם לתעד את התקופה שלי עם הילדים בבית, עם כל התובנות, המחשבות, והפעילויות שעשינו.

השנים עברו וצברתי עוד ועוד נסיון בתחום הדיגיטל ויצירת תוכן. לקראת סוף התקופה שהגדרתי לעצמי, כשהתאומות נכנסו לטרום טרום חובה, עשיתי חישוב מסלול מחדש. חשבון נפש עם עצמי, של כל מה שעשיתי עד כה מבחינה מקצועית ובמה אני רוצה לעסוק בעתיד. הבנתי פתאום שדי מיציתי את התחום שעבדתי בו ואני רוצה אתגרים חדשים.

אחרי 5 שנים בתחום הזה אני שלמה עם ההחלטה שעשיתי.

לדעתי, לשלב בלוג בחיים שלכן, אם זה באינסטגרם או באתר אינטרנט, אם זה באמצעות מילים, שירים, סרטונים או צילומים, זה נהדר. זה יכול להשתלב באופן נפלא בעשייה המקצועית שלכן, גם כבעלות עסק וגם כנשות מקצוע שכירות שרוצות לבנות תשתית טובה ליציאה לעצמאות בעתיד. 

אבל גם אם הבלוג לא מתלבש בשום דרך על מה שאתם עושות לפרנסתכן, אך כן בא לכן לעסוק בזה – פשוט לכו על זה! לדעתי ייצא מזה רק טוב. 

אני ממליצה לכל אחת מכן לאמץ את הדרך הזאת לביטוי עצמי, אבל התנאי הבסיסי והחשוב ביותר הוא היכולת להנות מכל רגע מהתהליך וגם מהלמידה שכרוכה בו, ויש לא מעט. בשורה התחתונה – תעסקו בזה אבל רק אם זה עושה לכן טוב.

אלה הטיפים שלי לצעדים ראשונים בתחום הזה, בהתייחס לשאלות ששאלו אותי:

1. איך להתחיל בלוג? להתחיל מעצמכן. והכי חשוב – פשוט להתחיל.

אל תתנו להתלבטויות לעכב אתכן (על מה יהיה הבלוג שלי, באיזה נושאים יתמקד, איך אצבור קהל יעד, האם אוכל להרוויח ממנו).

בא לכן? פשוט תתחילו לכתוב, לצלם, להעלות תכנים. תזרמו, אל תחסמו את עצמכן עם התלבטויות. מיום ליום תשתפרו, תתמקצעו, תתמקדו על הכיוון, על מה נכון לכן ומה לא.

קחו בחשבון שתקופה בת מספר חודשים של ניסוי וטעייה היא מאסט. תתחילו היום ובעוד כמה חודשים הכל יראה יותר טוב, יותר ברור ויותר ממוקד.

 2. איך להגיע לקהל יעד רלוונטי? אחרי תקופת ההרצה של מספר חודשים, כשתרגישו שהבלוג שלכן מגובש ואתן מרגישות בנוח עם הכיוונים שהוא תפס, ואחרי שצברתן קהל אורגני של בני משפחה, חברים ומכרים, כדאי להגיע לקהלי היעד הרלוונטיים של הבלוג.

איך תדעו איזה קהל הוא רלוונטי? תחשבו למי אתן מדברות בבלוג שלכן, למי אתן כותבות את הפוסטים שלכן (למשל: אמהות/ נשים שאוהבות וינטג׳/ חובבי עציצים/ אנשים שדוגלים באורח חיים בריא).

איך תגיעו לאותם קהלי יעד רלוונטיים? זה יקרה במספר דרכים, ביניהן בהשתתפות בקבוצות מקצועיות בפייסבוק שעוסקות בנושא של הבלוג וגם בקבוצת אמהות אינסטגרמיות בהן תוכלו לספר עליו. בנוסף תוכלו להגיע לקהל היעד על ידי שימוש בהאשתגים רלוונטיים באינסטגרם, שיתופי פעולה עם פרופילים ובלוגרים אחרים, קידום ממומן ועוד. מעניין אתכן שארחיב על הנושא? כתבו לי בתגובות.


3. איך להגיע ליצירת שיתופי פעולה מסחריים? שיתופי פעולה מסחריים יכולים להתבטא במספר דרכים (תוכניות שותפים, קמפיינים של סוכנויות משפיענים, שיתופי פעולה ישירים ושת״פים דרך משרדי יח״צ). בגדול, התנאי לשיתופי הפעולה הוא היכולת שלכן לייצר ערך עבור הצד השני. הערך יכול להתבטא במכירות, פרסום, חשיפה, לידים, תוכן איכותי ועוד, ועל כך אשמח להרחיב בפוסט נפרד (כתבו לי כאן בתגובות אם יש עניין). בכל רגע חשוב לזכור – שלא כל שיתוף פעולה הוא טוב לכן, לא כל שיתוף פעולה מקדם אתכן, וכשתגיעו למקום של שיתופי פעולה מסחריים תקפידו לבחור רק את אלה שמשרתים את המטרות שלכן.

הטיפ הכי חשוב הוא לא ללכת לאיבוד בתוך עולם האינסטגרם, לשמור על הקול שלכן, הסגנון הייחודי והמטרה האישית שלכן שלשמה אתן עושות את זה. תקפידו ליצור תוכן שעושה לכן טוב ואתן שלמות איתו – והשאר כבר יגיע.

View this post on Instagram

לכבוד העשור החדש, מהניילונים, שעוד רגע מתחיל ולכבוד הפרוייקט החדש שלי שיוצא לדרך ביחד איתו – אשמח שנכיר כמו שצריך. נעים מאוד, שמי מיטל. אני מרמת השרון, אמא לבן+תאומות, נשואה לאיש הייטק, שנשוי לעבודה. מאז שהייתי בת 16, עסקתי בלשנות את העולם. זה היה הפאשן שלי: להפוך את העולם למקום טוב יותר, לעשות שינוי. אני רוצה להאמין שקצת הצלחתי. בקטנה. עשיתי שנת שירות ועוד שנתיים צבא, הדרכתי בקייטנה מעורבת של ילדים יהודים וערבים, וגם בתנועת נוער מעורבת של דתיים וחילוניים, וגם בפנימייה של בני נוער עולים בודדים, ניהלתי פרוייקט גדול עם חשיבות לאומית של ילדים בסיכון, וגם, שימו לב – נסעתי בשליחות מטעם הסוכנות היהודית, לסיביר, בחורף, אשכרה לחפש יהודים בשלג ולהביא אותם ארצה. ציונות מעשית, אני קוראת לזה. עשיתי תואר שני בניהול עמותות והייתי בטוחה שהנה זה זה. זו הדרך שלי. – ואז בום – הפכתי לאמא לשלושה תינוקות, כמעט בו זמנית. לקחתי פסק זמן מהעשייה החברתית, והתגלגלתי לעולם אחר לחלוטין. עולם של השקות, סלבס, מוצרי יוקרה, זוהר ונצנצים. תבינו, הייתי 3 שנים בבית עם כל הילדים, והתחום היחיד שיכולתי לעסוק בו אז, כי אני לא כזו שתשב רגל על רגל, זה תחום הדיגיטל. כבר 5 שנים שאני בתחום הזה. הקמתי מגזין דיגיטלי לאמהות, ואחד לפאשניסטות, וקבוצות פייסבוק ועוד מלא דברים מסביב, ואפילו הלכתי ללמוד את התחום הזה באופן מסודר. – מחר 01.01 , אני הולכת להשיק, בקטנה, פרוייקט חדש ומרגש, ומזמינה אתכן להיות חלק ממנו (מי שמנויה לניוזלטר שלי, תקבל מחר את כל הפרטים). אשמח מאוד להכיר אתכן גם אני – מי אתן, מאיפה ומה הפאשן שלכן, הנשים שמאחורי הלייקים והצפיות בסטורי 💕

A post shared by Good Mother (@goodmother_il) on

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב