טיפים לקראת עונת הטיולים ובואו של הקיץ

חתכים, פצעים וכוויות קלות הם חלק מהחיים של כולנו, ובקיץ, בתקופה של טיולים בטבע וחופשות, הם קורים לנו הרבה יותר. מה עושים במקרים של פציעה מינורית, ואיך מטפלים בה נכון כדי שלא תחמיר?

הכנו לכם מס' טיפים חשובים לקיץ, מאת ד"ר שמואל גור, מומחה ברפואת ילדים ויועץ למותג 'בפנטן פלוס' של חברת באייר. 

  1. חשוב לטפל בכל פצע ברצינות שכן טיפול לקוי עשוי להחמיר את המצב.
  2. כאשר נחתכים או נשרטים, הדבר הראשון שיש לעשות זה לנקות היטב את המקום, לשטוף עם מים ולהרחיק את הגורם הפוגע.
  3. כשמדובר בפצעים שטחיים וקלים, ניתן להשתמש במשחות מחטאות ומרפאות כדוגמת בפנטן פלוס של חברת באייר, המיועדת בין השאר לטיפול בפצעים קלים. במידה ומדובר בפגיעה מורכבת יותר, יש  להתייעץ עם רופא.
  4. כוויה היא פגיעה תרמית בעור, אותה מחלקים לפי עומק וחומרת הפגיעה לשלוש רמות: כוויה בדרגה ראשונה באה לידי ביטוי באודם וברגישות, כוויה בדרגה שניה מתבטאת בהופעת שלפוחיות וכוויה בדרגה שלישית מתבטאת בפגיעה בשלמות העור עם נזק לחלקים העמוקים של העור ולרקמות שתחתיו.
  5. כשאוספים עצים וקרשים כדי לעשות מדורה, צריך להיזהר ממסמרים שעלולים להיות בהם. פציעה ממסמר חלוד, שבמידה ואינה מטופלת מייד, יכולה לגרום לבעיות משמעותיות.
  6. כשמכינים מדורה מומלץ שלא להשתמש במאיצי בעירה. חומרים נוזליים אלו מתלקחים בקלות והם מסוכנים ביותר, במיוחד בסביבת ילדים.
  7. מה עושים אם בכל זאת נכוויתם? תלוי בעוצמת הפציעה או הכוויה. אם זו פגיעה קלה יחסית, השתמשו בתכשירים ומשחות שיכולים לסייע בהחלמה של העור, כגון בפנטן פלוס של חברת באייר. במידה ונוצר זיהום, השתמשו במשחות המכילות אנטיביוטיקה. במידה ומדובר בכוויות נרחבות המשלבות שלפוחיות, חשוב לגשת לאבחון רפואי כדי לקבל טיפול מתאים הכולל משחות מיוחדות, מתן נוזלים, ומניעת זיהום משני.
  8. להשגיח אך גם ליהנות כדי להגן על עצמנו ועל ילדנו מפציעות וכוויות נדרשת תשומת לב רבה. עם זאת, חשוב לאפשר לילדים חוויות והתנסויות. אם משלבים במהלך החיים מידה נכונה של תשומת לב והשגחה, גם הילדים וגם המבוגרים יכולים ליהנות.

 זכרו – הטיפים בכתבה לא מחליפים טיפול רפואי ובמקרה של פציעה, תמיד כדאי לפנות למרפאה שלכם. 

המאמר מאת ד"ר שמואל גור –  מומחה ברפואת ילדים, מנהל מרכז בריאות הילד בכפר סבא ויועץ למותג 'בפנטן פלוס'- היעיל לחיטוי וריפוי כוויות קלות, פצעים, חתכים ודלקות עור קלות.

 

לא ניתן להגיב