לחגוג כאילו זה 1991 – מסיבת שנות ה-90 עם אייס אוף בייס ודר אלבן ב- 09/03

שנות ה-90 התמימות והיפות טרום עידן הפייסבוק והפלאפונים, מתקשרות אצלי לטעם של משקה זיפ, לריחות של מכתביות, ולצלילים של מוזיקה פשוטה, יפה וסוחפת. פופ נקי, בלי קללות, בלי עירום, בלי פוזות. אני זוכרת את עצמי ילדה בת 9, צופה מדי שבוע במצעד השבועי של mtv europe ומקפצת לצלילי הקליפ "the sign", ששבר שיאים באותה השנה במספר שבועות במקום הראשון, במצעדים ברחבי העולם. 24 שנים אחרי – ואני פוגשת את אחת מזמרות הלהקה, שאחראית על הפסקול של ילדותי.

בשגרירות שבדיה בישראל, אירחו היום את ג'ני ברגרן מלהקת ace of bace, למסיבת עיתונאים. היא תופיע ביום חמישי הקרוב בהאנגר 11 בתל אביב, יחד עם ד״ר אלבן, סמל תקופתי נוסף (it's my life, sing hallelujah), בנשף שנות ה-90 נוצץ ומלא בנוסטלגיה, עבור כל מי שהיה כאן בעשור הכי צבעוני ושמח.

ברגרן, שזו הפעם הרביעית שהיא מבקרת בישראל, מספרת שהיא מאוד אוהבת את המדינה שלנו, ובעיקר את הפן ההיסטורי שלה. ״אני נוצריה, והביקור בארץ מאוד אמוציונאלי בשבילי, במיוחד באתרים שחשובים לנצרות. התרגשתי במיוחד בבית לחם, שזה מקום כל כך חשוב לנוצרים״. בשנת 1993, בשיא ההצלחה של הלהקה, ace of bace הגיעו להופיע בארץ לרגל חגיגות יום העצמאות. הם הופיעו בחיפה, ראשל״צ, באר שבע ובפארק הירקון, קונצרט אליו הגיעו יותר מ-50 אלף איש. מאז היא ביקרה בארץ פעמיים, באופן פרטי, וזוהי הפעם הרביעית.

״בהופעה ביום חמישי אופיע עם שירים של אייס אוף בייס וגם שירים שלי, ויהיה גם דואט מפתיע. כדאי מאוד להגיע, יהיה קונצרט מדהים״, היא הבטיחה.

ג׳ני ברגרן היום, צילום goodmother.co.il

הנה מספר עובדות מפתיעות שלא ידעתם על אחת הלהקות המצליחות של שנות ה-90:

  • אלבום הבכורה של הלהקה, Happy Nation, נמכר ביותר מ-23 מיליון עותקים ברחבי העולם ונכנס לספר השיאים של גינס כאלבום הבכורה של להקה חדשה הנמכר ביותר בכל הזמנים.
  • הסינגל "The Sign" שהה במקום הראשון במצעד האמריקאי במשך 6 שבועות והיה מועמד לפרס גראמי.
  • ace of bace היא הלהקה השבדית השלישית המצליחה ביותר בכל הזמנים, אחרי אבבא ורוקסט.
  • השיר Alejandro של ליידי גאגא הושווה פעמים רבות לגרסה של אייס אוף בייס לשיר Don't Turn Around.

אז מי מוציא מהבוידעם את חולצת המשבצות, הג'ינס מעל הפופיק וד״ר מרטינס ובא לשיר איתי את i saw the sign? יום חמישי הקרוב, 09.03.2017, האנגר 11 תל אביב. פתיחת דלתות ב- 19.00.

 

לא ניתן להגיב