מסעדת ״טאיה״: האסייתית הידידותית לילדים

אספנו את הילדים מהגנים ולא רצינו לנסוע הביתה. עברנו כמה ימים קשים, והרגשנו שאנחנו חייבים לשנות אווירה ולבלות כולנו יחד, מחוץ לבית. רצינו להתרחק מהרעש ולאכול ארוחה משפחתית במקום איכותי, נעים ושקט. נזכרנו במסעדת טאיה האסייתית, הנמצאת ביישוב קדימה שליד נתניה. שמענו עליה הרבה דברים טובים ועד כה לא הזדמן לנו להגיע לשם. בכל זאת, כ-40 דקות נסיעה מהבית, מה שלא כל כך פשוט עם 3 ילדים קטנים.

החלטנו שזה בדיוק הרגע המתאים. הילדים נרדמו מהר ונסענו צפונה, על כביש 4. במחלף דרור המשכנו ימינה בכביש 553, כשמסביבנו חורשות ירוקות, טבע ושלווה נדירה. חצינו את היישוב קדימה עד סופו ופנינו ימינה ברחוב האופה, לאיזור התעשייה הקטן של העיר.

חנינו ליד המתחם של טאיה, ונכנסנו למסעדה המעוצבת, שלאחרונה עברה שיפוץ קל ומתיחת פנים. עיצוב המסעדה נעים מאוד ומשרה אווירה נינוחה וביתית. החלל הפנימי מעוצב בסגנון נקי ועכשווי, בשילוב אלמנטים מהמזרח הרחוק, ומאפשר מגוון צורות ישיבה: פינות נוחות עם ספות, שולחנות עץ, בר ישיבה ארוך ובר סושי סמוך המציעים אופציה פחות פורמלית, שמתאימה גם לסועדים בצהריים או לצעירים בבילוי ערב.

התפריט של טאיה מציע מנות קטנות וגדולות המשלבות בין מגוון סגנונות הבישול הנפוצים במטבחים האסיאתיים – ווק, טיגון עמוק, צליה ואידוי ומאפשר הרכבת ארוחה בת שלוש מנות או חלוקה בסגנון חופשי. תפריט המנות משלב בין מנות מוכרות, לבין כאלו המפגישות את הסועד עם צדדים מקוריים ויצירתיים יותר של מטבחי המזרח – עם דגש על האינדונזי, התאילנדי, הויאטנמי והיפני.

על תפריט המסעדה מופקד השף ירון שנבל, לשעבר איש שירותי הביטחון, שנסע במסגרת תפקידו לארצות הברית ובחר שם בשינוי כיוון. לאחר שלמד ב'מכון הקולינרי הצרפתי' הנחשב בניו יורק והתמחה במטבחים בסגנון קלאסי צרפתי וגם בסגנון פיוז'ן אסיאתי אצל שפים בכירים, הוא שב לארץ. בשנים האחרונות עסק באירועים פרטיים אקסקלוסיביים וכיהן כשף רשת ג'ויה, שם הכיר את שותפיו למסעדה, יואב רפאלי ועידו רונן.

הילדים התלהבו מהעיצוב המיוחד של המסעדה, מהטאבלט – תפריט ומדפי הפעילות שקיבלו, והעסיקו את עצמם דקות ארוכות.

הזמנו מנות סושי משובחות, אחת צמחונית לילדים ואחת עם דגים לגדולים:

תפריט הסושי מכיל היצע גדול וייחודי אשר הורכב על ידי קיו אוקדה, שפית ממוצא יפני, ונע בין המסורתי למודרני.

לאס ג׳ין – פרגית בטמפורה על מצע של אורז, שעועית, פלפל אדום, בצל לבן, בצל ירוק, בוטנים וכוסברה ברוטב צ'ילי סויה.

באזיל ביף – בקר, בצל, צ'ילי, בזיליקום, פטריות, פלפל אדום

מלבד המנות הבשריות, מציעה טאיה מבחר של מנות טבעוניות, כך שכל אחד יימצא את עצמו בתפריט המסעדה.

לאחר ששבענו, עברנו למתוקים. הזמנו תה צ׳אי סיני עם חליטת יסמין ו-3 קינוחים, שהפתיעו אותנו מבחינת גודלם. הקוקילידה המושלמת שבתמונה היא גדולה במציאות בדיוק כמו שהיא נראית כאן, וכך גם עוגת הגבינה והסופלה שהזמנו – קינוחים זוגיים, טעימים ומשביעים.

קוקילידה – סנדוויץ' עוגיות שוקולד צ'יפס וקרם מסקרפונה בציפוי שוקולד חם.
עוגת גבינה עם עוגיות שקדים ומקרון

לאחר הארוחה ישבנו קצת בחוץ, במתחם הישיבה המעוצב והנעים, ואמרנו לעצמנו שבטח מדהים פה בערב – עם הבריזה, הצמחייה המטופחת, וגופי התאורה הייחודיים.

בדיוק היום מתחיל ליין הופעות הקיץ של טאיה, במרפסת היפה הזו, שיתקיים בערבי מוצ״ש בחודשי הקיץ, בתאריכים הבאים:
2.6 – בית הבובות
23.6 – אמדורסקי
14.7 קורין אלאל
4.8 ירמי קפלן

הבילוי במסעדה מתאים למשפחות עם ילדים (כמונו), לצעירים שמחפשים בילוי איכותי בערב עם מוזיקה וחברה טובה(כמונו, פעם), ובעצם לכל מי שמעוניין בארוחה איכותית עם ערך מוסף.

בנוסף, ניתן לקיים אירועים משפחתיים של עד 80 איש, במרפסת הפתוחה. ניתן לבחור מתוך 3 סוגי תפריטים סגורים למרכז השולחן, במחירים נוחים.

כדאי מאוד להצטרף למועדון TK של טאיה והמסעדה השכנה קופינאס, לצבור נקודות בכל ביקור ולקבל הטבות ייחודיות כגון: הטבת נודלס ביום א ( 1+1 על כל הנודלס לחברי מועדון החל משעה 1700 בישיבה במסעדה ובימי רביעי- הטבת נשים במועדון 2+1 על כל הסושי והאלכוהול החל מ17:00.)
ההצטרפות למועדון היא חינם, בקישור הבא: https://www.tayarest.co.il/tkfriend/

  

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב