סדרות ספרים מומלצות לילדים ונוער

סדרות ספרים זוכות להצלחה בקרב הילדים והנוער, כי מדובר בדרך כלל בסגנון כתיבה מוכר שתפס את הקורא כבר בספר הראשון וגיבור אהוב שעובר שינויים. הגיעו אלינו כמה ספרים חדשים בסדרות מוכרות, שאנחנו אוהבים במיוחד: ספר חדש בסדרה ״אנה בננה״, חדש של ״המלך אדוארד״, והספר החמישי בסדרת ספרי הנוער ״העשירייה הפותחת״.

קבלו קוד קופון בלעדי לרכישת ספרי ילדים!

קבלו קוד קופון לאתר של ספרי אגםgoodmother, שמקנה 10% הנחה בנוסף למבצעים (ייתכנו יוצאים מן הכלל).

"המלך אדוארד": המלך אדוארד והקיסר הרשע

אדוארד איננו ילד רגיל. הוא מלך עם כס מלכות ושריון משלו וטירה עם מסדרונות ומעברים סודיים, וכל השאר. אה,  כן,  והאיש המרושע ביותר ביקום חי ממש בשכנות לממלכתו.

הספר החדש בסדרת "המלך אדוארד" מנוקד ועשיר באיורים שמנפישים את העלילה אשר עוסקת בהרפתקה נוספת ומרתקת של אדוארד הקטן. 

כתב ואייר: אנדי ריילי. 

כריכה קשה, 224 עמודים, הוצאת ש. זימזון, מחיר: 68 שקל 

סדרות ספרים מומלצות לילדים ונוער: אנה בננה, המלך אדוארד, העשירייה הפותחת ועוד.
סדרות ספרים מומלצות לילדים ונוער

״אנה בננה״: אנה בננה והקוף שבאמצע

לאנה יש מזל שיש לה שתי חברות הכי טובות – ככה הכיף הוא כפול. היא מתרגשת לקראת היציאה עם סיידי ואיזבל לטיול הכתתי לגן החיות.  אבל כאשר שתי החברות הכי טובות של אנה מעדיפות כל הזמן דברים שונים ואנה מרגישה תקועה באמצע. 

סיידי רוצה שאנה תראה איתה את אוכל הנמלים,  אבל איזבל רוצה לבקר את הצב. 

איזבל מושכת את אנה לעבר בית הגמלים,  אבל סיידי מושכת אותה לעבר הג׳ירפות.

אנה מרגישה שהן כאילו משחקות במשיכת חבל,  והיא עצמה החבל.

איך תוכל אנה לשמור על החברות בלי לגרום לצרה כפולה?

כתבה: אניקה מרוז ריסי , איורים: מג פארק 

כריכה קשה, 128 עמודים, הוצאת ש. זימזון, מחיר: 68 שקל 

"העשיריה הפותחת": שחקנית חיזוק

ילד בן 8 התחיל לקרוא את הספר החדש בסדרת ״העשירייה הפותחת״, לקח אותו גם לביה״ס, וסיים אותו ביום אחד.

״העשירייה הפותחת״ היא סדרת ספרי כדורסל מצליחה, שתורגמה לאנגלית והוכתרה לרב מכר באמזון.

בספר החדש, ״שחקנית חיזוק״ בחר הסופר אמיר דורון לשלב שחקנית חיזוק ולהציב אתגר לא פשוט בפני "העשיריה הפותחת".

"מתגובות שקיבלתי מקוראות הבנתי שהגיע הרגע", מסביר דורון. "בחרתי להתעסק בנושא תוך נגיעה בחלק מהמורכבות  של שילוב בת בקבוצה של בנים, הקבלה ואי הקבלה שלה והתהליך שהיא והקבוצה כולה עוברת".

"אסף, 'קיר הברזל' של העשיריה הפותחת והשומר הטוב ביותר בקבוצה, נתקל בבעיה גדולה בהרבה מהגמגום הקל שממנו הוא סובל – מעמדו מתערער, הוא הופך לשחקן שולי בקבוצה ומספר דקות המשחק שלו פוחת. המצב מחמיר עוד יותר עם צירופה לקבוצה של שחקנית חיזוק חדשה, תמרה, המכונה בפי כל "ג'ורדן גירל". אסף הכועס מאיים לעזוב, עד שהוא לומד להכיר ולהעריך את השחקנית החדשה, שלא חוששת מהאתגרים והמכשולים העצומים המוצבים בפניה. האם יצליחו השניים להתגבר יחד על האתגר הגדול מכולם?" .

"שחקנית חיזוק" כתוב בשפה קולחת ומאוייר כמו יתר הספרים בסדרה על ידי גיא מורד. העלילה מצליחה לייצר עבור הקורא חוויה אותנטית המדמה צפייה באימונים, במשחקי כדורסל של העשירייה הפותחת, ולהחרחשויות מאחורי הקלעים בקבוצה – דרך סיפור הצטרפותה של תמרה, שחקנית החיזוק החדשה של הקבוצה,והיחשפות לאתגרים הרבים שהדבר מציב בפני כל הקבוצה. 

"מאז שהתחלתי בכתיבת ספרי הסדרה התלבטתי האם ומתי לצרף שחקנית לקבוצה", מודה אמיר דורון. "למעשה, בתחילת הדרך,  חשבתי בכלל לכתוב סדרה על קבוצת כדורסל של בנות. אחרי הכל, אימנתי במשך כמה שנים בעבר בבנות בכל הגילאים והנושא קרוב אלי ומוכר לי היטב. איכשהו, לבסוף העשיריה הפותחת הפכה לקבוצה של בנים אבל תמיד היה ברור לי שאהיה חייב למצוא בזמן מסויים את המקום המתאים לשלב שחקנית בעלילה.  בספרים הקודמים בסדרה בחרתי לעסוק בנושאים אחרים שמעסיקים ילדים ושחקנים בגילאים אלו, והפעם, בעיקר בגלל כמות רבה של תגובות שקבלתי מקוראות, הבנתי שהגיעה העת. בחרתי להתעסק בנושא תוך נגיעה בחלק מהמורכבות  לשילוב בת בקבוצה של בנים, הקבלה ואי הקבלה שלה, איך מסתכלים עליה חבריה לקבוצה ויריבים בקבוצות אחרות, ומה החברות וסביבתה  חושבות ועל התהליך שהיא והקבוצה כולה עוברים". 

כל ספר בסידרה עוסק באתגר אחר איתו מתמודדת אחת הדמויות ב'עשיריה הפותחת' – חבורת של נערים שהקימה קבוצת כדורסל משלה. דרך כל אחד מהספרים בסדרה, מצליח אמיר דורון להעביר לקוראים הצעירים ערכים כמו סבלנות וסובלנות, אחד למען כולם וכולם למען אחד לצד עיסוק בקשיים ודילמות שמוכרים לכל ילד וילדה שעוסקים בספורט תחרותי.. 

בשנת 2010 בחרה הקרן לעידוד קולנוע לתמוך בכתיבת תסריט לסרט באורך מלא המבוסס על הספר הראשון בסדרה "הנס של עודד". בשנת 2013 הושקה הגרסה האנגלית שלה ובה הותאמה העלילה לקהל הקוראים האמריקאי. עד כה תורגמו לאנגלית שני הספרים הראשונים בסדרה. כוכב ה-NBA  סטפן קארי שימש כפרזנטור של הסידרה בארה"ב, לאחר שקרא את הספר הראשון והתאהב בסידרה. 

לגילאי 7-14.

עורכת: מיכל אסייג, איורים: גיא מורד

הוצאת פנדה , 133 עמודים | 59 שקל

להשיג בחנויות הספרים ובאתר: https://www.the10.co.il/

שוקו וביסקוויט – סוכנים חשאיים/ מאת סוזה קולב

עידן בן ה-7 קרא את שוקו וביסקוויט, נהנה מאוד הספר, וכבר מחכה לספר הבא בסדרה.

שוקו וביסקוויט הם שני סוסי פוני שנאלצים לעבור דירה. יחד עם כל חבריהם ההולכים על-ארבע הם מגיעים לחוה שתהיה מעכשיו ביתם החדש, אך מהר מאוד מגלים שמשהו חשוד מתרחש שם: בלילות חודרים רעשים מפחידים לאורווה, ובכפר מספרים שבשטח החווה מסתובבת רוח רפאים.
שוקו מחליט שהוא ימצא אותה, ויהי מה.
ומהרגע שבו הוא לוקח על עצמו את תפקיד הסוכן החשאי ללכידת רוחות רפאים, ההתפתחויות לא מפסיקות להפתיע.

ראשית קריאה, הוצאת אגם.

למידע נוסף ולרכישת הספרים לחצו כאן

ספרי ילדים מומלצים
ספרי ילדים מומלצים

וגם עוד 2 ספרי ילדים חביבים שרואים אור בימים אלה:

בחירות ביער/ מאת ד"ר נורית צדרבוים

"בחירות ביער" שכתבה ואיירה היוצרת ד"ר נורית צדרבוים זהו ספר משל, המתייחס לפסוק מספר משלי 'כמים הפנים לפנים כך לב אדם לאדם'.

הספר מתאר בדרך של חריזה, העשויה ביד אמן ובעזרת משלב גבוה במיוחד. מספר על יער הנמצא מעבר לנהר הסמבטיון שבו שולטים האריה והלביאה. האריה מכריז באחד הימים, לפתע פתאום, כי יש לקיים בחירות לחברים חדשים שיצטרפו לצוות היועצים שלו – והיער כמרקחה. כל החיות מחפשות מועמדים משלהן, ובסופו של דבר מציגים לאריה את מועמדיהם. האריה זועם בשל הבחירה הגרועה ומעידה על הבוחרים עצמם. השועל חיפש מועמד ישר ומצא את הנחש הערמומי, העורב חיפש זמר ומצא תרנגול צרוד – ועוד ועוד. הנמר החכם מסביר למלך שלא מדובר בחיות טיפשות כפי שחשב, פשוט מאד כל אחד חיפש במועמדו משהו מעצמו. האם זו בערות או טבעו של אדם?

הספר מביא רעיון עם עומק אשר פונה לקהל יעד רחב, ומוצג בחן בחביבות בשעשוע ובציניות ובכך הופך את הקריאה ואת השמיעה לחוויה של ממש. לצד אלה הוא מעביר מסרים חשובים אשר יכולים לשמש את הקורא הקטן לקראת בגרותו – דמוקרטיה וכיבוד רצון העם, הבנת עמדתו של האחר יחד עם הכרת עצמו.

"…….כָּךְ יָצְאָה שְׁמוּעָה צְלוּלָה וּפָרְצָה כָּל דֶּרֶךְ,

שְׁמָעָהּ כָּל חַי, מִתְּנוּךְ אֹזֶן עַד יָרֵךְ וּבֶרֶךְ.

נְחָשִׁים לְחָשׁוּהָ בֵּין תִּימְרוֹת אֶרֶס רַעֲלָם, 

צִפּוֹרִים צִיְּצוּהָ בֵּין סִדְקֵי מַקּוֹרָם, 

גּוּרֵי אֲרָיוֹת שְׁאָגוּהָ בִּקְרִיאַת תִּגָּר,

וּפִילִים תָּקְעוּ בְּחִדְקָם כְּמוֹ הָיָה זֶה קוֹל שׁוֹפָר.

"זְמַן בְּחִירוֹת" קָרְאוּ כֻּלָּם בִּשְׁאָגוֹת וְצָהֳלַת נְחָרוֹת…." (מתוך הספר)

בשנת 2014 הכתוב זכה בפרס ראשון בתחרות כתיבה בסוגת 'המשל'.

ד"ר נורית צדרבוים, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. מנהלת סטודיו פרטי ליצירה ומחקר והדרכה. מרצה במכללה האקדמית  לחברה ואמנויות, ובמכללת וינגייט במסלול הכשרת מטפלים באמנות. מציגה בתערוכות אמנות, ואוצרת.

"בחירות ביער" כתבה וציירה ד"ר נורית צדרבוים. הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 40 עמודים. מחיר לצרכן 110 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/.

"דאגה בשכונת הציפורים"/ מאת יהודה תלמי

ספר הילדים "דאגה בשכונת הציפורים" מאת יהודה תלמי בהוצאת הספרים "אוריון" מתחיל בדאגה גדולה, אך מסתיים בשמחה ובאושר.

באמצעות הקריאה בספר ילמדו הקוראים על חברות אמיצה, על חיי קהילה ועל החיים הקסומים בטבע. העלילה מספרת בחרוזים על גברת ציפה, שבעלה מר ציפציף מאחר לשוב אל קינם. ציפה המבוהלת נתמכת ונעזרת בכל בעלי הכנף שמתגוררים בשכונת גן ענן – שכונת ציפורים  פסטורלית – היוצאים מקניהם וחשים לעזרתה של הגברת האומללה והמודאגת. לא לדאוג, הכול נגמר בכי טוב.

"את עצי הבוסתן של שכונת גן ענן

רוח ערב ליטפה והרגיעה.

ציפורים עייפות כבר חזרו אל קינן,

רק מר ציפציף עוד טרם הגיע.

הירח עלה כבר, גדול וצהוב,

כוכבים נצנצו ברקיע, 

פנסים נדלקו לכל אורך הרחוב,

אך מר ציפציף עוד טרם הגיע.

ובקן גברת ציפה דאוגה, אומללה,

יראה מכל ניד וכל ניע,

כבר החושך ירד והיכן בעלה,

מר ציפציף עוד טרם הגיע" (מתוך הספר)

לאורך כל הספר מעטרים את הטקסט איורים נפלאים וססגוניים של אינה קצב שמאירה בשלל צבעים את הסיפור ומוסיפה לייחודיות שלו.

"דאגה בשכונת הציפורים" מאת יהודה תלמי. איורים: אינה קצב. הוצאת הספרים "אוריון", 21 עמודים, מנוקד. מחיר לצרכן 50 ש"ח.

קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב