סיקור משחק: "גלגלי הכוחות שלי"

קיבלנו לסיקור את המשחק החדש גלגלי הכוחות שלי, שהופק על ידי חברת "ניתן באהבה" – בית יצירה של משחקים, קלפים וספרים לתקשורת רגשית ופיתוח כישורים חברתיים.

המשחק קיבל את תו התוכן של מכון אדלר, ובהתווייתו: "מעודד שיח על רגשות, ראיית האחר, תורם לפיתוח תקשורת ומיומנויות חברתיות והתמודדות עם מצבים חברתיים שונים, לחיזוק הביטחון העצמי והבניית הערך העצמי."

רבים מהמשחקים החינוכיים שאנחנו מקבלים לסיקור סובלים מ"חינוכיות יתר" – מטיפים מדי, מציעים פתרונות אינסטנט, "חופרים", ובסוף – מאבדים את הקשר עם הילד הקטן, שלא מצליח להבין מה רוצים ממנו, ומחליט שהוא לא רוצה לגשת למשחק המשעמם הזה.

מהזווית הזו ניגשנו לבדוק גם את המשחק גלגלי הכוחות שלי. 

ומה חשבנו: 

"גלגלי הכוחות שלי" מכיל שבעה משחקים שונים, ואפשרויות נוספות למשחק, אותן ניתן להתאים לגילאי המשתתפים.

הקופסה מכילה 48 קלפים, לוח מסלול דו צדדי, מובייל כוחות להרכבה ותלייה, וארבעה גלגלי משחק: גלגל הכוחות, גלגל הרגשות, גלגל הנתינה וגלגל המשימות.

זה נשמע וגם נראה עמוס, עזרי המשחק מציפים במשפטים ובמסרים אבל במפתיע, ברגע שההורה מתחיל להתמצא ולעשות סדר, הדברים מתגלים כבכלל לא מורכבים.

העיקרון הוא פשוט – לכל אחד מאיתנו יש כוחות: הכוח לחייך, הכוח להיות שמח, הכוח להיות חבר טוב. כל דבר שכזה הוא לא מובן מאליו והוא הכוח שלנו!

הילד בן ה-5 הבין את העיקרון בקלות רבה, מה גם שזה הזכיר לו את העניין של כוחות העל והמשחק התחבר לעולמו דרך הסופרמנים והספיידרמנים.

ברגע שמיישרים קו עם הילד לגבי עיקרון הכוחות וממשיכים לדבר במונחים האלה, המשחק נהיה יותר פשוט ואפשר גם להנות ממנו וגם לייצר שיח רגשי עם הילדים על היכולות שלהם ולהתייחס לערכים כמו חברות, אמת, ראיית האחר, איך לעמוד על שלי, איך להקשיב לעצמי, לא להיגרר אחרי אחרים, להתמודד עם הצלחה וכישלון ועוד.

קלפי הכוחות שבקופסה מעוררים שיחה פתוחה על רגשות ומחשבות, על ערכים ועל מצבים חברתיים שהילדים מתמודדים אתם, ומה שנדרש מההורה הוא לתעל את השיח למקומות טובים, חיוביים ובונים.

לקופסא, כאמור, מצורף מובייל ״הכוחות שלי״ אותו יכולים הילדים לתלות בחדרם ולהחליף כל יום את קלף הכוח שמוצמד למובייל.

בשורה התחתונה: המשחק עמוס בעזרים, משפטים, לוחות וקלפים, ואנו רואים זאת לגמרי לטובה כי זה מרגיש שחשבו על הכל והשקיעו בנו.

להורה יש חלק מרכזי בהצלחת המשחק, במיצוי שלו ובהנאה של הילד – אל תבנו על כך שהילדים ישחקו לבד.

ברגע שמבינים מה הולך שם ומוכנים להוביל את התהליך – זה אחלה משחק, לילד ולכל המשפחה, ובדיוק כמו שכתוב על גבי הקופסה – "המשחק עלול ליצור אווירה טובה מדי בבית"

 

״גלגלי הכוחות שלי״ מתאים לגילאי גן עד חטיבת ביניים, ליצירת תקשורת בתוך המשפחה, למורים ומורות, גננים וגננות, מטפלים, מאמנים, פסיכולוגים ועוד.

מחיר: 129 שקל.

לרכישת המשחק היכנסו לחנות האתר ״ניתן באהבה״ www.nitan-beahava.co.il


אל תשכחי להירשם לניוזלטר שלנו, כדי לקבל את מיטב העדכונים של האתר:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב