קייטנת אמא – יום אוריגמי

אוריגמי, אומנות קיפולי הנייר, היא סוג היצירה שאני הכי אוהבת כי א׳ זה לא מלכלך, וב׳ תמיד יש את מה שצריך בשביל האוריגמי, וזה דפים. ניתן להשתמש בפעילות בשלל דפי הטיוטה שהצטברו בבית ורק עבור התוצר הסופי לקחת דף נקי וצבעוני.

האוריגמי הוא זרם אומנותי שלם, שמלבד לשבת ולקפל צורות עם הילדים, יש גם הרבה מה ללמוד עליו. לילדים גדולים יותר, תוכלי לספר שלאומנות האוריגמי יש גם שימושים בטכנולוגיה, ובעזרת עקרונות האוריגמי מייצרים רכיבים אלקטרוניים ומכאניים, שבבים, מולקולות dna סינטטיות ועוד.

האורגימי היא אמנות קדומה שמקורה ביפן ובסין. בשנת 1880 הוטבע השם אוריגמי, שפירושו ביפנית קיפול פיסת נייר וזוהי גם התקופה שבה התגבשה האמנות בצורתה המודרנית.

לאוריגמי יש תפקיד משמעותי עתיק בפולחן של דת השינטו, הנפוצה ביפן, ולקיפולי הנייר יש חלק בטקסים הדתיים שלהם עד היום.

האוריגמי משמש בכל העולם, גם במזרח וגם במערב, במוסדות חינוכיים וטיפוליים ככלי עזר להוראה ולריפוי בעיסוק. כמו כן, בסוף המאה ה-20 התעורר גם העניין המתמטי, המדעי והטכנולוגי באוריגמי. להתליך הקיפול של הנייר ישנם היבטים מתמטיים וגאומטריים (תודי שלא חשבת על זה בצורה כזו) וכאמור שיטות הקיפול מיושמות גם בננוטכנולוגיה (הטכנולוגיה הזעירה), ליתוגרפיה (טכנולוגייה ליצירת שבבים), ברפואה ובמחקרים מדעיים שונים.

על סגנונות האוריגמי השונים, כגון אוריגמי מודולרי, אוריגמי רטוב, אוריגמי טכני ועוד – תוכלו להרחיב בערך הויקיפדיה של המושג.

אנחנו והילדים הקדשנו יום פעילות שלם לנושא. דיברנו בהתחלה על שימושי האוריגמי ומקור האמנות הזו ואחר כך עברנו ליצירה.

בחלק של היצירה התחלנו מקיפולי אוריגמי הכי פשוטים שכולנו מכירים (סירה, מטוס, כובע).

עשינו גם דינוזאורים – כנסו לפרגן לנו:

נעזרנו בספר ״אוריגמי – מקפלים בכיף" – ספר גדול, צבעוני ומאוד ברור, שילמד אתכם ליצור צורות מעניינות ומתקדמות יותר כמו נחש, פנדה, שועל, ינשוף וכו.

את הספר ניתן להשיג בחנויות הספרים ובחנות המקוונת של הוצאת דני ספרים – www.siman-kria.co.il. "אוריגמי – מקפלים בכיף". מאנגלית: חגי ברקת, 32 עמודים, מנוקד. מחיר – 68 ש"ח.

אחר כך עברנו לערכת אוריגמי מוכנה של המותג ״משחקי יצירה״, שמלמדת להכין בטכניקות שונות את בעל החיים האהוב עלינו ביותר – החד קרן.

הערכה כוללת כל מה שצריך בשביל היצירה, מספריים, נצנצנים ודבק כדי להדביק אותם, טוש פרמננט ייעודי כדי לצייר את העיניים, וכמובן גם הרבה מאוד ניירות צבעוניים בגדלים המתאימים.

הערכה כוללת הוראות מפורטות להכנה ומלמדת גם את הקיפולים הבסיסיים של האורגמי.


רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק.

עקבי אחרינו באינסטגרם ותוכלי להשתתף מדי שבוע בהגרלות של ערכות טיפוח, מוצרי תינוקות, ספרים ועוד.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב