קייטנת אמא – מוזיאון תל אביב ופיצה רוסטיקו בשרונה

עוד רעיון ליום פעילות אידיאלי של ״קייטנת אמא״, שסוגר לך את כל הפינות:

  • פעילות חווייתית ומעשירה.
  • פעילות חווייתית ומעשירה במזגן.
  • פעילות חווייתית ומעשירה במזגן, במוזיאון תל אביב לאומנות, ובהמשך בונוס – תוכלי לספר לאמהות בגינה שלקחת את הילד למוזיאון, והילד יספר בגן/בבית הספר שאמא שלו לקחה אותו למוזיאון בחופש.
  • זמן חופשי לילדים להוציא מרץ במתחם שרונה, במתקנים ובריכות הדגים, וזמן חופשי בשבילך להציץ בפלאפון.
  • פיצה רוסטיקו בשרונה מרקט – גם טעים, גם מרכיבים איכותיים – סוגר לך את הפינה של ארוחת הערב.

אני והילדים, בני 7 ו- 4.5 כפול שתיים, עשינו את זה אתמול והיה כיף, חינוכי ומגבש.

מוזיאון תל אביב לאמנות מציע מגוון של פעילויות וסדנאות לילדים ולכל המשפחה, וזאת מעבר לתערוכות הקבועות והמתחלפות שקיימות בו. הפעילויות מתקיימות לאורך כל השנה ובמיוחד בחודשי הקיץ. כתבתי בעבר (חפשו באתר, בקטגוריית כיף בחוץ) על סדנאות יצירה מושקעות, שעות סיפור עם פעילות, והצגות גלריה שהשתתפנו בהן, וכולם היו ברמה גבוהה.

לאחרונה הוזמנו לפתיחה של המרכז החוויתי למשפחה  ע"ש יונס וסוריאה נזריאן, שנפתח לאחרונה בקומה מינוס 1 של המוזיאון.

בחלק מהמתחם החדש נמצאת תערוכת טנגרם: צורות מורכבות, שגם ניתן לקרוא לה: ג׳ימבורי קטן ומדליק.

המיצב "שחר (פרדי) כסלו: צל חם" ותערוכת טנגרם במוזיאון תל אביב, צילום: פלורה דבורה 

וזהו ההסבר על התערוכה, כפי שנמסר לנו מטעם המוזיאון:

בחלקה הראשון של התערוכה מוצג המיצב "צל חם" של שחר (פרדי) כסלו, נשען על דימוי אנדרטת חטיבת הנגב, למי שמכיר, שתכנן דני קרוון בבאר שבע. כסלו יצר כמחווה וריאציה בפיסול רך המדמה ג'ימבורי, עליו יכולים ילדים ופעוטות לטפס, לזחול, לשחק ולהתרווח.

החלק השני הוא מערך של "קוביות" ספוג גדולות בצורות גאומטריות שונות עטופות בד, המאפשר הן שינוי מתמיד של החלל והן פעולות אינטראקטיביות של חשיבה ומשחק פיסולי ע"י מבקרים בכל הגילאים. הקוביות יאפשרו יצירת מקומות ישיבה, לצד הרכבה של מערכים פיסוליים ספונטניים או מונחים בידי המבקרים. על קירות ורצפת הגלריה יופיעו צלליות של צורות שניתן להרכיב מן היחידות של הקוביות, על פי ההיגיון של משחק "טנגרם" (משחק סיני במקורו, שבו יש להרכיב דגמים שונים בעזרת שבע צורות גיאומטריות המתקבלות מחיתוך של ריבוע). המשימה המוצעת, מזמינה את המבקרים לעסוק בדרכים שבהן ניתן לחתוך צורה למספר צורות אחרות וכיצד ניתן לקחת את החלקים ולחבר אותם לצורה חדשה. בפועל, הופך חלק זה של התערוכה למעין משחק חשיבה גדול ממדים.

התערוכה קושרת עיסוק בחלל, מרחב וסביבה עם מושגים של פירוק והרכבה, תוך אפשרות של היחיד לשנות את סביבתו ולהיות שותף פעיל ביצירת מרחב ציבורי משותף. כמו כן, עוסקת התערוכה במושגים של פנים וחוץ, פרטי וציבורי, צבעוני ושחור לבן, רך וקשה, שטוח ותלת ממדי. כל אלה חוברים לחוויה של חשיבה, משחק ושעשוע, לצד ביטול החיץ הפיזי הנוקשה הנהוג בשאר חלקי המוזיאון בין יצירת אמנות לגוף הצופה.

הפעילות במתחם היא חינמית למבקרי המוזיאון, ומהווה השלמה נפלאה לפעילות או סדנא שתבחרו לבקר בה עם הילדים (פירוט מלא של הסדנאות במוזיאון נמצא באינדקס האטרקציות של האתר).

לאחר שחנכנו את המתחם, עשינו פעילות יצירה והתרוצצנו בתערוכת טנגרם, הלכנו מהמוזיאון לכיוון מתחם שרונה, שנמצא במרחק של 5 דקות הליכה.

התחלנו מפיצה בשרונה מרקט, ולא סתם פיצה. באמת שלא סתם פיצה! פיצה רוסטיקו היא כזו שעשויה מגבינה אמיתית ורכיבים איכותיים, ומגיעה במגוון טעמים ייחודיים, כמו זוקיני, תפו"א, סביח ועוד.

אכלנו את פיצת הזוקיני, וגם פיצת ה-בליכלום (גם הילדים שלך אוהבים לחם בלי כלום, פסטה בלי כלום וכו? אז כזו), וגם פיצת פטריות ופיצת הגבינות, והכל היה כל כך טעים, שהחלטנו פה אחד שזו הפיצה הכי טעימה בעולם!

צילום יעל יצחקי- פיצה רוסטיקו

מומלץ מאוד מאוד, גם טעים וגם מרגישים שזו פיצה איכותית, ללא טעמי לוואי הרגילים של פיצות פשוטות.

פיצה רוסטיקו יוצאת בימים אלה עם מיתוג חדש, פיצות בטעמים חדשים (כגון פיצה עם פסטרמת אווז, פיצה עם חציל ופרמזן, פפרוני עגל ועוד), עסקיות משודרגות ושירות משלוחים אשר מגיע לנקודות בגבולות תל אביב, ברדיוס של עד 4 ק"מ.

אחרי האוכל, הלכנו לטייל במתחם שרונה המקסים, בין האגמים הקטנטנים. צפינו בדגים, התרוצצנו על הדשא וגם עלינו על המגלשות ומתקני הטיפוס הפזורים במתקן.

מומלץ מאוד כיום כיף עם הילדים.

תמונה ראשית: תערוכת טנגרם במוזיאון תל אביב, קרדיט צילום פלורה דבורה


רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק/

עקבי אחרינו באינסטגרם ותוכלי להשתתף מדי שבוע בהגרלות של ערכות טיפוח, מוצרי תינוקות, ספרים ועוד.


חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב