קניון שבעת הכוכבים: באנו לקנות נעליים, יצאנו עם קיפודים

החורף שהתחיל פתאום בסופ"ש האחרון תפס אותנו לא מוכנים. למרות שורשינו הסובייטים, אנחנו משפחה של קיץ, שונאים גשם וקור, ועד הרגע האחרון הכחשנו שכבר תכף דצמבר וחורף אמיתי בפתח.

אבל פתאום התחיל הגשם, החזאים הבטיחו מזג אוויר סוער בשבת, ואני, שסוף סוף הוצאתי את בגדי החורף מהמחסן, גיליתי שהנעליים הסגורות של הילדים כבר קטנות עליהם.

מהר מהר שמנו גרביים עבות מתחת לסנדלים, לתפארת אבותנו הרוסים, ונסענו דחוף לקנות נעליים.
״לאן נוסעים?״ שאל בעלי, הנהג המשפחתי.
״בוא לקניון שבעת הכוכבים, בהרצליה״ הצעתי. ״שמעתי שיש שם סדנאות חינמיות לילדים. אתם תהיו בסדנא ואני אלך בינתיים לקנות נעליים״ (וגם אעשה סיבוב קטן במנגו בשבילי, אמרתי בלב. אולי גם h&m).
וכך בערך זה היה.
חוץ מזה שנשאבתי גם אני לתוך סדנת הפלסטלינה, ומצאתי את עצמי מפסלת קיפודים  יחד עם הילדים, ונהנית מכל רגע.

אותה הסדנא החינמית ששמעתי עליה, התבררה כפעילות כייפית וסופר איכותית. כמו חוג האומנות במתנ״ס, שבקלות הייתם משלמים עליו את ה-180 שקל בחודש.

ובתחום החוגים והפעילויות, אני שולטת היטב. פעם, לפני שהפכתי לאמא במשרה מלאה, ניהלתי פרוייקט רב היקף של ילדים בסיכון. מערכת עם הרבה עובדים, הרבה כסף והרבה הרבה כאב ראש.

בין היתר העסקתי גם מפעילי חוגים, קוסמים, אמנים ושות׳. הם שנאו אותי. הייתי פדנטית באופן מוגזם, והתקטננתי איתם על חומרים, דקות ושקלים.

בזמנו, הפעילות הזו הייתה עוברת את הרף המתקטנן שלי.

כל משתתף בסדנא קיבל גוש ענק של פלסטלינה (אצלנו בבית זהו התקציב החודשי של החומר לכל ילד), קיסמים ומשטחים אישיים.

המדריך, בעל רקע באומנות והדרכה, דיבר איתנו עם המיקרופון, כך שאפשר היה לשמוע אותו למרות כל הרעש של הקניון.

הוא הסביר על כל שלב בפעילות, והראה איך עושים, עבר בין כל המשתתפים, ועזר לכל מי שלא הצליח לעשות לבד.

הפעילות נמשכה כ30-40 דקות, ובמהלכה למדנו שלב אחר שלב, ליצור קיפודים מושקעים, עד לפרטים הקטנים – האוזניים צריכות לפנות קצת פנימה, האף קצת החוצה ואת הקוצים ניתן ליצור במשיכות קלות של הקיסם.

הילדים יצאו מהפעילות כל אחד עם חבר חדש וחמוד, והיו מאושרים.

מה מסתבר? שכל הכיף הזה מתרחש לנו מתחת לאף, בקניון שבעת הכוכבים, כבר מזה 7 שנים.

מדי יום חמישי, בשעה חמש וחצי, לומדים ליצור כאן דמות קסומה חדשה מפלסטלינה.

"יש משפחות שכבר גילו מזמן את הפעילות שלנו, ובאות לכאן באופן קבוע בימי חמישי, כמו לחוג", מספרת מירי המנכ״לית של חברת ״קשקוש״, שמפעילה את הסדנאות בשבעת הכוכבים כבר שבע שנים. "מה שהכי נוח בפעילות הזו, זה שהיא יכולה להפעיל את כל המשפחה, גם קטנטנים בני שלוש, גם גדולים בני עשר ואפילו את ההורים שלהם. הסדנא היא מאוד מושקעת, הן מבחינת התוכן והן מבחינת החומרים. אנחנו דואגים לכל מה שצריך, אפילו לסינרים ולמגבונים כדי לנקות את הידיים מהפלסטלינה. בסדנא יכולים להשתתף עד כ-40 ילדים, ובתקופות העמוסות אנחנו מוסיפים סדנא נוספת, כדי שכל מי שרוצה יוכל להשתתף״.


מירי מספרת שהסדנאות שהם מעבירים בקניון נותנות מענה לסבים וסבתות שרוצים לבלות זמן איכות עם הנכדים בפעילות יצירה ולהורים גרושים שרוצים לשלב בילוי בקניון עם ערך מוסף של פעילות. כמו כן, היא מספרת שהורים נוהגים להשאיר את הילדים הגדולים בפעילות על מנת שלא ישתעממו איתם במהלך הקניות (היא מדגישה שהם לא נושאים באחריות לילדים, מדובר בשיקול דעת של ההורים).

נעליים בסוף לא קנינו. הנעליים הורודות שרצינו לא היו במידה שלנו, ואלה שכן היו במידה שלנו, לא היו מספיק ורודות. מן אלגוריתם כזה שאין להתווכח איתו.
בלי נעליים אמנם, אבל יצאנו מהקניון עם 5 קיפודים מתוקים וגילינו פעילות מופלאה, חינמית לחלוטין. אחת כזו שתשלב בצורה הכי מדוייקת מנה יומית של כיף לילדים עם הצורך הבסיסי שלך, אמא – לעשות סיבוב בקניון מדי פעם.

ביום חמישי הבא אנחנו מגיעים לשם שוב.

תבואו גם אתם, מפסלים מיקי מאוס.


הירשמי לניוזלטר שלנו, כדי לקבל את מיטב העדכונים של האתר – הגרלות, קופונים ועוד:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש– פוסט מתעדכן

לגו בזול: המדריך לרכישת צעצועים אונליין – פוסט מתעדכן

טיפ מס׳ 1: כך תקבלי מוצרי תינוקות בחינם – פוסט מתעדכן

אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב