רמת השרון: אין גן ילדים במרחק הליכה, סעו עם הרכב

מרחק הליכה סביר מהבית לגן הילדים הוא שיקול חשוב של בעלי ההחלטה בעירייה בתהליך השיבוץ לגנים, אבל ככל הנראה לא במקרה הזה.

שכונת ״מורשה״ שברמת השרון נמצאת בשנים האחרונות בתנופת פיתוח עירוני מתקדם, ולפני כעשרה חודשים אף הוקם בה פרוייקט השכירות לטווח ארוך, מטעם החברה הממשלתית ״דירה להשכיר״. ארבעת הבניינים בפרוייקט הוקמו על ידי חברת הנדל״ן ״קבוצת אביב״ והם מאכלסים למעלה מ-250 יחידות דיור, כ-70 מתוכן מושכרות לזכאי ״מחיר למשתכן״, ב-20 אחוז פחות ממחיר השוק. באיזור נבנים מגדלי מגורים נוספים, כגון פרוייקט ״רמות השרון״, הצפויים להתאכלס בשנים הקרובות.

אבל האם התשתיות של מוסדות החינוך עומדות בקצב הפיתוח המואץ ומצליחות לתת מענה לכלל האוכלוסייה החדשה באיזור, שמורכבת ברובה ממשפחות עם ילדים? מהסיפור הבא, ככל הנראה לא.

בימים אלה מסיימים את שנת הלימודים ילדי גן העירייה ״סביון״ הסמוך לבנייני השכירות לטווח ארוך. הגן נתן מענה השנה לקבוצת ילדים בגילאי טרום טרום חובה המתגוררים בבנייני השכירות לטווח הארוך ולילדי יתר התושבים המתגוררים באיזור. בשנת הלימודים הבאה, כך הופתעו ההורים לגלות, מפונים הילדים מהגן הקרוב לבתיהם לגן המרוחק כקילומטר וחצי ממנו, ובמקומם תיכנס קבוצת ילדים בגילאי טרום טרום חובה. מחסור בגנים באיזור, אי היערכות בזמן או שיקולים חינוכיים – נציגי אגף החינוך בעירייה טרם התפנו להיפגש עם ההורים למתן התשובות למעבר הילדים מהגן שלהם.

במתחם אשכול הגנים שברחוב שמואל הנגיד בעיר, המרוחק כקליומטר וחצי מגן ״סביון״, ייפתחו בשנה הבאה שני גני טרום חובה ואילו בלב שכונת ״מורשה״ לא יהיו גני טרום חובה נוספים, מלבד גן שיבולים, שמלא כמעט עד אפס מקום.

מ׳, אמא לתאומות בגן ״סביון״, מספרת: ״השיבוץ הזה קשה לכל ההורים ולנו במיוחד. אני לא נוהגת, וגם אם הייתי נוהגת – הרכב היחיד שלנו משמש את בעלי לנסיעה לעבודה בשעות הבוקר המוקדמות. משמעות הדבר היא שאצטרך ללכת מדי יום ברגל במשך שנתיים, עם ילדות שכעת בנות פחות מ-4, מרחק של קילומטר וחצי, הלוך וחזור, בעומס חום כבד כמו גם בסערה. על הנייר, זה לא נשמע כל כך מטריד. בפועל – מה נעשה אם ניקלע למבול בדרך? אני אפילו לא יכולה לקחת את שתיהן על הידיים ולרוץ. התחושה היא שהעירייה בונה על כך שלכל המשפחות יש שני רכבים, ופיזור הילדים בגן מרוחק, לא מהווה בעיה עבורם. אין כאן התחשבות באוכלוסיות החלשות יותר, שמתגוררות בפרוייקט של מחיר למשתכן, משפחות עם רכב אחד או משפחות בהן אין רשיון נהיגה לשני ההורים. גם משפחות שמסתמכות על כך שהילד הבכור יאסוף את הקטנים בצהריים, יתקשו לתפקד בשנת הלימודים הבאה. לא הגיוני שבאשכול הגנים המרוחק יהיו שני גני טרום חובה, באותו מבנה, ואילו באיזור שלנו סוגרים את הגן היחיד״

ל-ע׳ יש 3 ילדים, במסגרות שונות בעיר, והיא עובדת ליד ראשל״צ. השיבוץ בגן המרוחק מרחיק את הילד הקטן באופן משמעותי מהמסגרות של אחיו. ״להוציא 3 ילדים באותה השעה מ-3 מקומות שונים זה בלתי אפשרי, הקרבה בין המסגרות זה הדבר היחידי שמאפשר לי לסיים את יום העבודה ולהגיע להוציא את הילדים בזמן. בשנה הבאה, בגלל הריחוק של המסגרת הנוספת, אאלץ לצאת מהעבודה ב-14.45, כדי להגיע מראשל״צ בזמן. אני לא מבינה למה מקשים עלינו כל כך״.

״הערכות טובה של העירייה, תכנון טוב יותר של שיבוצי הגנים או פתיחה של גן נוסף באיזורנו הייתה מונעת את המצב הלא פשוט הזה, אליו נקלענו למשך השנתיים הקרובות״ – הורי הילדים בגן סביון מתקשים לקבל את ההחלטה הזו, ומבקשים תשובות מאגף החינוך בעירייה.

 

לא ניתן להגיב