שׁשׁשׁ… בַּלַּיְלָה יְשֵׁנִים: מדריך השינה לתינוקות

דורית קרייזר, היא כנראה יועצת השינה המפורסמת בארץ. עם נסיון של שנים רבות בתחום, תוכנית רדיו להורים הצעירים ואינספור בוגרי שיטת השינה שלה, היא חוברת כעת לרשת שילב ומשיקה ספר חדש שמבטיח ללמד את התינוקות שלנו, וגם את כל המשפחה – לישון לילה שלם!

ביום שני האחרון, התקיים אירוע ההשקה של הספר, בסניף הדגל של שילב בנמל תל אביב. באירוע נכחו בכירי הרשת, עיתונאים וגם חברים ושותפים של דורית שבאו לפרגן.

מנכ״ל שילב ירון כרמון ציין ששיתוף הפעולה עם קרייזר והשקת הספר "ששש… בלילה ישנים", מרחיבים את המענה שנותנת רשת שילב בתחום הייעוץ וההדרכה להורים. 

דורית היא אחות ומיילדת, פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים המתמחה בתחום השינה. השיטה הייחודית 'בלילה… ישנים!' פותחה על ידיה על סמך שנים של לימוד, ניסיון ומחקר, כאשר הרגע המכונן "היכה" בה במהלך שנות עבודתה כמיילדת בבית היולדות, כשצפתה בתינוקות והבינה מה הם יודעים לעשות לבד בתהליך ההירדמות, והיכן הם זקוקים ללימוד ועזרה. הבסיס לשיטה הוא שזירה עדינה בין תיאוריות למידה והתנהגות בשילוב הנחישות והעקביות של ההורים.

דורית קרייזר. השקת הספר

מה חשבנו על הספר ״שׁשׁשׁ… בַּלַּיְלָה יְשֵׁנִים״ ?

250 עמודים של תוכן קריא וקולח, עם הרבה סיפורים אישיים ודוגמאות מהיומיום של כולנו. אהבנו את זה שהספר לא מלאה  יותר מדי בסקירות תיאורטיות, אלא נותן רקע נקודתי פה ושם. גם ככה אתם עייפים ומתים כבר לישון, לא?

הספר נותן את הכלים באופן קל ופשוט, שלב אחרי שלב  – יד ביד החל מ"למה צריך לישון", חובת ההורים, סדר הפעולות לפני השינה, ועד, מה עושים כשהתינוק בוכה, "עשה" ו"אל תעשה" ועוד. הוא מכניס אמיתות ושובר מוסכמות, כי בסופו של דבר "עושים מה שהתינוק צריך ולא מה שההורה מרגיש".

הילדים שלנו הם בגילאי 4 ו-6. האם הספר היה רלוונטי גם אלינו? בגדול, כן.

הספר מתייחס גם לשינה של תינוקות רכים וגם נותן טיפים לתהליך ההשכבה לילדים יותר גדולים. למשל, דורית ממליצה לא להקריא סיפורים עם אלמנטים מפחידים לפני השינה, על מנת למנוע חלומות רעים. מספרת מה עושים אם הילד מתעקש על אמבטיה ארוכה לפני השינה, ואיך יוצרים אווירה רגועה רגע לפני ששמים את הראש על הכרית. היא מתייחסת גם להפרעות בשינה, כגון הליכה מתוך השינה, סיוטים ודרכי התמודדות איתם.

בשורה התחתונה:

״שׁשׁשׁ… בַּלַּיְלָה יְשֵׁנִים״ הוא ספר מעניין וחשוב לכל הורה, במיוחד להורים הטריים.

מחיר בלעדי ברשת שילב: 39.9 ₪

להשיג בסניפי הרשת. 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב