שיניים ראשונות, בריאות הפה ומה ביניהם

איגוד רופאי השיניים לילדים בישראל החל בשיתוף פעולה עם לייף דנטל, במטרה משותפת לחנך את הילדים (והוריהם) להרגלים נכונים בשמירה על הגיינת הפה.

לכבוד שיתוף הפעולה, נערך מפגש עם ראשי איגוד רופאי השיניים לילדים עם אמהות משפיעניות בחברה הישראלית, בלוגריות, בעלות אתרי אינטרנט לאמהות וכוכבות אינסטגרם.

הידעתם?

איגוד רופאי השיניים לילדים מונה 162 מומחים בלבד ברחבי הארץ. לא כל רופא שיניים שמקבל ילדים לטיפול, אפילו במרפאות השיניים הגדולות, הוא רופא שיניים שעבר הסמכה מיוחדת לטיפול בילדים וחבר באיגוד רופאי השיניים לילדים.

הגישה של האיגוד, שהוצגה על ידי יו"ר ד״ר הדס כץ שגיא ומזכירת האיגוד ד"ר רוית בירנבוים וילנסקי, היא קודם חינוכית מניעתית, שכן חינוך הילד מגיל צעיר לשגרת צחצוח יחסוך הרבה עוגמת נפש והוצאות כספיות בעתיד.

ההמלצה של רופאי הילדים היא להגיע עם הפעוט שלכם לרופא השיניים עם בקיעת השן הראשונה, כבר לפני גיל שנה. גם אם השיניים לבנות ונקיות, ללא אף חור, וזאת על מנת שהרופא יבדוק את אופן צמיחת השניים ולילד תהיה חוויה טובה מהביקור.
כדאי לבחור ברופא קבוע, שילווה את הילד במשך שנים, על מנת למנוע חרדות במידה ויצטרך טיפול.

כדי לבסס הרגלים נכונים ולהרגיל את הילד לשגרה, כדאי להתחיל לצחצח עם בקיעת השן ראשונה. לתינוקות מצחצחים את השיניים הראשונות עם אצבעון סיליקון, ופעוטות יכולים להתחיל לצחצח לבד, לצד ההורה. הצחצוח המשותף יצור הרבה עניין אצל הפעוט, ורצון לחקות אתכם.

 

זכרו:

עד גיל שנתיים מצחצחים בלי משחה, ולאחר גיל שנתיים ניתן לשים כמות קטנה מאוד על המברשת, כי בגיל הזה ילדים נוטים לבלוע את המשחה.

כמה לשים? טיפה, כמו בתמונה.

ישנן משחות שיניים שמתאימות לגילאי 2-6 עם כמות קטנה מאוד של פלואוריד, ולאחר גיל 6 יש משחה אחרת, שבה הריכוז הוא גבוה יותר.

 

משהו חשוב שרופאי האיגוד מבקשים להעביר לכל ההורים:
חבלה נפוצה אצל ילדים היא נפילה של שן קבועה, בגלל מכה שמקבלים באיזור של הפה.

מדובר במצב חירום וחובה להגיע מיידית לרופא שיניים!

יש לשטוף היטב את השן שנפלה, להכניס אותה חזרה לפה של הילד, ולתת לו לנשוך פד גזה נקי עם המקום הזה.

המטרה היא לשמור על השן חיה, בסביבה לחה, ולמנוע שתתייבש. אם לא מתאפשר להכניסה לתוך הפה, יש לשים אותה בכוס חלב ולהגיע איתה לרופא השיניים.

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב