חדש בארגז הכלים – מדריך להצלחה פיננסית של משפחה ישראלית

ספר חדש יוצא לחנויות, ״מסע פיננסי״ של ד"ר יריב שלום, שמטרתו לשמש מדריך למשפחה ישראלית ממוצעת –  איך לקנות יותר בפחות כסף? איך לצאת מהחובות? איך להפוך למיליונרים ולהישאר כאלה?
תודו שמעניין.
קראתי את הספר בנשימה אחת. בחלק מהפרקים כבר עיינתי פעם נוספת.
הוא זורם, נעים וקל לקריאה, מביא מידע תיאורטי אבל לא מכביד במונחים וניסוחים אקדמיים. בשפה פשוטה, מסביר הכותב מושגים בסיסיים בכלכלה, שרובנו יודעים בערך מה זה, אבל לא בדיוק. אחרי שתקראו את הספר, תדעו סוף סוף מה זה מדד 25 ומדד 100 (שהופכים בימים אלה בדיוק למדד 35 ומדד 120), מה זה מניה ומהן שלוש השיטות להחליט באיזה מניות להשקיע.

הספר כתוב בצורה מעניינת, עניינית ומאוד "בגובה העיניים", ומביא עצות וכלים להתמודדות של משפחה ישראלית בעולם הכסף. איך להשתמש נכון בקרן נאמנות, איזה סוגים של כרטיסי אשראי קיימים, איזה נכסים יש לכם (הדירה שלכם היא לא) ואיך לנהל אותם נכון – הספר עונה על כל השאלות האלה ויותר, ומביא דוגמאות מחיי היומיום שלנו.

כל פרק עוסק בתחום אחר של כלכלת המשפחה, כולל היבט תיאורטי והיבט מעשי, ומתחלק לשלושה חלקים – ידע, סיכום ותרגול.

אהבתי במיוחד את הפרק של ״ייעול הוצאות״ שפורט את ההוצאות שלנו, בכל תחומי החיים, לגורמים, ונותן הרבה חומר למחשבה בנוגע לדרכים לצמצם אותן. כן, ייעצו לנו לא פעם לא להתפתות למבצעים בסופר, אבל בדרך שיריב שולם מתאר את זה – זה באמת מחלחל לתודעה.

בנוסף, הספר מתובל בתובנות מעניינות, מאת המחבר ומאת אנשים חכמים אחרים, כגון, ״מי שאינו סוציאליסט בצעירותו אין לו לב ומי שאינו קפיטליסט בבגרותו אין לו שכל.״

הוא נעים גם מבחינה ויזואלית ומשלב איורים, תרשימים וגרפים.
הספר נתן לי הרבה נקודות למחשבה ולמדתי ממנו דברים חדשים. אני ממליצה עליו לכל מי שרוצה להבין יותר בתחום הפיננסי ולסגל לעצמו הרגלים ומיומנויות שישפרו את מצבו הכלכלי.
248 עמודים, הוצאת ״אוריון״.
חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב