הכניסה חופשית – פעילויות חינמיות לכל המשפחה ברחבי הארץ

כל הפעילויות המדליקות שיש ובחינם- כאן תתעדכנו בפעילויות לכל המשפחה, בכל רחבי הארץ, שהכניסה אליהן היא ללא תשלום.

הידיעה מתעדכנת מדי יום, כדאי לעקוב!

כל הארץ

בתאריך 15.5, ל"ג בעומר, איגוד המוזיאונים הישראלי והמוזיאונים השונים ברחבי הארץ מזמינים את הציבור לבקר בעשרות מוזיאונים ללא תשלום לרגל יום המוזיאונים הבין-לאומי. השנה יום המוזיאונים הבין- לאומי יהיה בסימן היסטוריה שנויה במחלוקת: לומר את הבלתי ייאמר במוזיאונים. במסגרת יום זה יתקיימו בחלק מהמוזיאונים מגוון פעילויות ייחודיות בהשראת הנושא השנתי הנבחר, ביניהן סיורים מיוחדים והדרכות, חשיפה לתערוכות חדשות ולמיצגים ייחודיים, מיצגים אור-קוליים, פעילויות לילדים ועוד.

יום המוזיאונים הבין-לאומי נחגג מדי שנה ברחבי העולם במהלך חודש מאי במטרה להגביר את המודעות של הציבור לחשיבות המוזיאונים בהתפתחות החברה, לעודד אותו להרחיב את אופקיו, ולהנגיש את המדע, העיצוב, האדריכלות והתרבות המוצגים במוזיאונים לקהל הרחב. בין המוזיאונים שיפתחו ללא תשלום: מוזיאון המדע בירושלים, מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, מוזיאון גן המדע במכון ויצמן, המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס חולון, מוזיאון היהלומים ברמת גן, מוזיאון ראשון-לציון, מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון המושבה במזכרת בתיה, בית התפוצות, מוזיאון האדם והחי ברמת גן ומוזיאוני חיפה, ביניהם מוזיאון חיפה לאמנות ומוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.

המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס בחולון

 

ביום המוזיאונים הבין-לאומי יתקיימו פעילויות ייחודיות במוזיאונים רחבי הארץ בהשראת הנושא השנתי הנבחר "היסטוריה שנויה במחלוקת :לומר את הבלתי ייאמר במוזיאונים". בין הפעילויות: במוזיאון ראשון לציון יתקיים סיור מיוחד בעקבות יוצאי תימן  שהגיעו מראשון לציון מצפון תימן בשנת 1909 וקשיי קליטתם בארץ.

משפחת דמארי. שושנה דמארי יושבת למטה מימין

 

במוזיאון האדם והחי ברמת גן תתקיים פעילות ייחודית סביב תערוכת האדם הקדמון. מוזיאון גן המדע במכון ויצמן יקיים מספר פעילויות ייחודיות לכל המשפחה הכוללות שעשועי מדע, סדנת משרוקיות, מתחם קטנטנים ובנוסף יתקיים סיור מודרך הכולל מוצגים נעולים. מוזיאון היהלומים ברמת גן  מזמין את המבקרים ביום זה לסיור מודרך בתערוכת הקבע "גלגולו של יהלום" ובתצוגת "אוסף הראל למינרלים ואבני חן". מוזיאון ארצות המקרא בירושלים יציע למבקרים סיור ייחודי ומודרך בגלריות השונות של המוזיאון שבסיומו ניתן יהיה להכין מזכרת בהשראת הסיור.

במוזיאון המדע בירושלים יתקיימו שלל סדנאות ופעילויות בנושא פרחים, חרקים ומה שביניהם.

יום המוזיאונים הבינלאומי נחגג מדי שנה החל משנת 1977 וזוכה להצלחה רבה ברחבי העולם. בשנה שעברה, שנת  2016, כ- 35,000 מוזיאונים מכ-145 מדינות השתתפו במיזם ואף ארגנו פעילות מתאימה בהתאם לנושא השנתי שנקבע.

רשימת המוזיאונים הפתוחים ללא תשלום, שעות הפתיחה והפעילויות השונות מפורסמת באתר איגוד המוזיאונים הישראלי www.icom.org.il  ובאתרי האינטרנט של המוזיאונים ברחבי הארץ.

בתמונה הראשית: מוזיאון היהלומים ברמת גן . קרדיט צילום- מתן דביר


69 אתרי מורשת פתוחים חינם ברחבי הארץ- יום העצמאות, 2 במאי 2017הפעילות הסתיימה

סיורים מודרכים, תצפיות מרהיבות, תצוגות נשק ומשוריינים, חידונים ומשחקים, זחילה בבונקרים ובתעלות, סדנאות יצירה, 'חפש את הסליק' ועוד שלל פעילויות לכל המשפחה

ביום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים פותחים דלתות ב-69 אתרי מורשת שמספרים את סיפורה של הארץ על פני ציר זמן ארוך במיוחד, מימי בית ראשון, דרך ימי המנדט הבריטי, מלחמת העצמאות ועד ימינו בהווה.

מגדל דוד -תומר אפלבוים

אתרי המורשת פזורים ברחבי הארץ ומציגים את הדברים הייחודים ביותר, שאי אפשר לראות במקום אחר: תצוגות נשק, מזכרות היסטוריות, פריטי לבוש אותנטיים, חפצי ראשי הממשלה, קרונות רכבת עתיקים ומשוחזרים, תעלות ובונקרים, חותמת המלך, כלים משוריינים, סרטים דוקומנטריים נדירים ועוד. המטיילים שיגיעו ביום העצמאות יוכלו להנות מחידונים ומשחקים לכל המשפחה, על גבי טאבלטים במשחק 'חפש את המטמון' בשטחי האתר, סיורים מודרכים, תצפיות מרהיבות מראש מצודות ומעל בתי כנסת עתיקים, סדנאות יצירה ואיור קריקטורות ועוד פעילויות רבות.

צילום מהאוויר – באדיבות, יד לשריון

זו הזדמנות נהדרת להבין את האירועים שעיצבו את הקמת מדינת ישראל, את הקשיים שבדרך, את המאבק נגד תנאי השטח והיעדר המים, נגד האיומים מבפנים ומבחוץ, והקרבות הקשים. השנה מציינים 50 שנים לאיחוד ירושלים – פתיחת אתרי המורשת ללא עלות נותנת אפשרות להכיר סיפוריהם של גיבורים וגיבורות ששרדו בנו והצליחו, וגם אפשרות להוקיר את אלה שהעזו ונפלו בקרב.

פרטים מלאים על כל הפעילויות באתר המועצה לשימור אתרים,  www.shimur.org


תל אביב

הפסטיבל "חגיגה בלבן" המסורתי של תיירות חבל מודיעין, יוצא לראשונה מהמרחב הכפרי אל העיר, ומגיע להתארח ליומיים של פעילויות ואירועים ברוח החג בנמל יפו.  

הייננים, החקלאים והאמנים יגיעו הישר מהמרחב הכפרי של יערות בן שמן ויציגו את יבולם בנמל יפו, היריד יציע טעימות יינות בוטיק משובחים תוצרת חבל מודיעין, מוזיקת ג'אז חיה ופעילות חווייתית לילדים, שיביאו אל נמל יפו טעימה מחיק הטבע של פארק נאות קדומים.

הפעילות תתקיים ביום חמישי 18/5/2017 בין השעות 17:00-22:00 וביום שישי 19/5/2017 בין השעות 10:00-14:00.

האירוע יתקיים בנמל יפו במחסן 2 בגלריית סלון יפו לאמנות.

בנוסף לאירוע "חגיגה בלבן בנמל" יתקיימו ביום שישי ה- 19.5 אירועי שישי לייב:

בשעה 11:00 יתקיימו: שיעור יוגה על המזח ויריד מעצבים.

בשעה 12:30 מופע אקוסטי של קאברים באנגלית מכל הזמנים.

בשעה 15:00 הופעה חייה של להקת מרסדס בנד.

כל הפעילויות פתוחות לציבור והכניסה חופשית!

צילום: דודי לזר

שישי אביב אומנותי בשרונה, תל אביב

מדי שישי בין השעות 10:00 ל-15:00 יוכלו המבקרים בשרונה תל אביב ליהנות מהופעות של אמני רחוב, שחקנים, נגנים, פסלים, תיאטרון בובות ואמני קרקס שיהפכו את שרונה תל אביב– המקום הכי יפה בעיר– לבמה אחת גדולה וצבעונית.

שרונה פותחת את האביב עם מסורת חדשה: אמני רחוב מכל התחומים יתפרשו ברחבי המקום בימי שישי בבוקר ועד אחר הצהריים ויצרו אווירת רחוב מיוחדת במינה.

צילום יח"צ

הפעילות תעשיר את החוויה של שרונה תל אביב ותהפוך את המקום הכי יפה בתל אביב למקום האידיאלי לבלות בו את בוקר וצהריים יום שישי ולפתוח את סוף השבוע בהנאה, חיוך וכיף.

שרונה תל אביב משלימה את חווית הבילוי ומביאה את אמנות הרחוב ישירות אל הקהל. הקהל מוזמן ליהנות מארוחה מהנה, שופינג מגוון וצפייה במופעי רחוב מקוריים שמתאימים למגוון גילאים.

אמני הרחוב שייקחו חלק בפעילות הם מתחומים שונים מעולם הבמה: נגנים, אמני פנטומימה, אמני מחול מסוגים שונים, קרקסנות ואקרובטיקה שיופיעו להנאת הקהל ברחבי הפארק.

צילום יח"צ

מרכז

כל חודש מאי- פעילויות מדליקות חינם בקניון שבעת הכוכבים!

סדנת קסמים בכל יום ראשון בשעה 17:30

הצטרפו לסדנת קסמים בה ילמדו הילדים מספר קסמים מגניבים. הילדים מקבלים את החומרים איתם הם מכינים את הקסמים. (חומרים המצויים בכל בית) הילדים מכינים את הקסמים, לומדים כיצד להציג אותם ומבצעים מופע קסמים קצר מול החברים.

בסדנת הקסמים הילדים לא רק לומדים את הסוד מאחורי הקסמים אלא גם מקבלים ערכים הקשורים לעולם הקוסמים- מדוע חשוב לשמור על סודות, כמה חשוב להתאמן על הקסם ועוד.

בהנחיית ערן הקוסם.

  • מתאים לבנים ובנות מגילאי 5 ומעלה
  • בכל יום ראשון בשעה 17:30
קרדיט צילום: יח״צ

 

הצגות ומופעים- ימי ב' בשעה 17:30:

חגיגה של הצגות ומופעים לילדים ולכל המשפחה: 

8.5– בילי ובם בם- מעייני בלאגני במופע הפעלה קסום בו היא מארחת את הדמויות בילי ובם בם מערוץ בייבי.

15.05– ניצי קפיצי- ניצי קפיצי ילדה מצחיקה שחוגגת יום הולדת. הוריה מחליטים להכין לה הפתעה גדולה. עוזבים את ארץ ישראל לתמיד. ניצי קפיצי יחד עם החבר הדמיוני שלה מנסים לבטל ולשבש את הרעיון עם המון שיגועים מצחיקים. האם ניצי קפיצי תעזוב את א"י. האם ניצי קפיצי תחגוג את יום הולדתה עם כל חבריה.

22.5- תלתלית וזוקו– תלתלית וזוקו הם חברים טובים אך מאוד שובבים.

תלתלית לא אוהבת את התלתלים שלה, היא אפילו מתביישת בהם.

היא מחפשת את הקוסם הגדול שיעזור לה לשנות את שיערה  אחת ולתמיד.

תלתלית וזוקו יוצאים למסע  בעקבות אבקת הקסמים האבודה שתעניק לזוקו את כוחותיו מחדש.

אל הדרך הם מצרפים אליהם  את הילדים ועוד המון חברים שמוכנים לעזור.

זוקו הקוסם, בכוחותיו מגלה לילדים את סודות הקסמים העתיקים

ויחד הם עוזרים לתלתלית להבין מסר מאוד חשוב.

29.5 – מיטליצ – מיטליצ היא דמות קומית מלאה באנרגיות מקפיצות.

במופע מצחיק וסוחף בשילוב דמויות קומיות ושירים מוכרים מתוך הDVD ושירי ילדות.

קרדיט צילום: יח״צ

 

סדנת "סטאר שף" לילדים בקניון שבעת הכוכבים – בכל יום שלישי בשעות 17:00 ו 18:00

בסדנה זו מרגישים ממש כמו שפים אמיתיים!

מפשילים שרוולים ומתחילים להכין מטעמים!

סדנת "סטאר שף" חושפת את הילדים לעולם תוכן רחב מעולמות הבישול:

מאפים מתוקים ומלוחים , עוגות , פשטידות , מאכלי חגים , פסטות  ועוד. בסדנה נחשפים לטעמים רבים , חשים את החומרים, לשים את הבצק וכל משתתף יוצר את המנה האישית שלו.

הסדנה מלווה בהנחיה מלאה וברורה לאורך כל הפעילות.

  • מתאים לגילאי 3-10
  • בכל יום שלישי בשעות 17:00 ו 18:00

9.5- פשטידת תפוחי אדמה

16.5- לזנית גבינות

23.5- עוגת גבינה שכבות

 

סדנת אומנות שימושית לילדים בקניון שבעת הכוכבים – בכל יום רביעי בשעה 17:30

הסדנא מאפשרת לילדים להכיר חומרי יצירה רבים – סול, גבס, בד, עץ במגוון טקסטורות, נייר, אבני חן, פייטים, חרוזי זכוכית, חוטי משי , צמר ועוד. הילדים מדביקים, צובעים ומקשטים יצירות לשימוש הפרטי והביתי. בין היתר יוצרים בסדנא:  כרית חלומות, עציץ תבלין מעוצב, קופסת תכשיטים, ארנק , כובע וצעיף לחורף ועוד.

מדי שבוע מכינים יצירה חדשה ומעניינת , מכירים חומרים חדשים , חשים אותם ולומדים איך להתייחס לכל חומר ומה ניתן להפיק ממנו. בסיום הסדנה לוקחים את התוצר הביתה ומחכים לסדנה הבאה ליצירה חדשה .

  • מתאים לגילאי 3-10
  • בכל יום רביעי בשעה 17:30

חודש מאי

3.5- מתלה פרח לבגדים

10.5- תמונת מדורה

17.5- זר לראש

24.5- קישוט טנא

 

סדנת פלסטלינה לילדים בקניון שבעת הכוכבים – בכל יום חמישי בשעה 17:30

בסדנא הילדים ילמדו את סודות היצירה והפיסול בפלסטלינה, יצרו בעלי חיים ואת סביבתם הטבעית, ילמדו על פיסול ועל החפצים היומיומיים שלנו. בכל שבוע מכינים יצירה חדשנית ומעניינת.

  • מתאים לגילאי 3-10
  • בכל יום חמישי בשעה 17:30

חודש מאי

4.5- כבשה מפלסטלינה

11.5- מדורה מפלסטלינה

18.5- פרה מפלסטלינה

25.5- טנא מפלסטלינה

 

הכניסה חופשית וללא תשלום !


דרום

יום העצמאות, 2 במאי: כניסה חופשית לתערוכות במתחם מוזאוני הנגב, בין 14:00-10:00 – הפעילות הסתיימה

במוזאון הנגב לאמנות בבאר שבע, מוצגות בימים אלו התערוכות "מסעות" Journeys של דב הלר, ו"פירורי פחם"Flakes of Charcoal , של זוודיתו יוסף-סרי.

דב הלר, מתוך הסדרה שלמה המלך 1948, 2013, צבע תעשייתי על בד. צילום- ולדימיר נייחין


שני האמנים מציגים בדרכם האמנותית השונה, גם עבודות הקשורות ליום העצמאות, שמציעות פרשנות אישית נקודת מבט כאמנים וכמי שעלו ארצה בתקופות וממדינות שונות.

בנוסף, במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח מוצגת תערוכת הקליגרפיה "מכתוב".
אתר מוזאון הנגב:
www.negev-museum.org.il
כתובת: רחוב העצמאות 60, באר שבע


צפון

חגיגת עצמאות חקלאית: אירוע לכל המשפחה בעצמאות בחינם ותמיכה בחקלאי ישראל – הפעילות הסתיימה

ארגון השומר החדש עורך מדי שנה אירוע עצמאות לכל המשפחה. בשנים הקודמות נערך האירוע בשכונת ארמון הנציב, בעוטף עזה וביער לביא.
השנה, הוחלט לערוך את האירוע ביבנאל בסימן חיזוק החקלאים. במסגרת האירוע יתקיימו פעילויות חקלאיות לכל המשפחה.

האירוע יתקיים ב-2.5.17 בין השעות 10:00-16:00 ביער לוי אשכול בשיתוף עם: 
מועצה מקומית יבנאל, מועצה אזורית גליל תחתון, מועצה אזורית עמק הירדן, מרכז חקלאי העמק, חקלאות בעמק, מועצה אזורית גלבוע, מועצה אזורית עמק יזרעאל, מועצה אזורית מגידו, מועצה אזורית עמק המעיינות, תנועת דרור ישראל ומועצה אזורית גולן.


במסגרת האירוע יתקיימו שלל פעילויות לכל המשפחה ללא תשלום:
סיורים, פינות יצירה, הפעלות לילדים. לצד, פאנל בנושא: "בניית דור העתיד בחקלאות", שירה בציבור, מעגלי לימוד ועוד. 
האירוע ללא תשלום ופתוח לקהל הרחב.

פרטים ועדכונים על האירוע בעמוד הפייסבוק של השומר החדש או בטלפון: 050-9983838


רוצים לשמוע ראשונים על אטרקציות חינמיות נוספות? אל תשכחו להירשם לניוזלטר שלנו, כדי לקבל את מיטב העדכונים של האתר:

יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש – פוסט מתעדכן

מתי החופשות ומה עושים עם הילדים – פוסט מתעדכן

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב