מה עושים בפורים? מגוון פעילויות, הצגות ומופעים בכל הארץ

בחופשת חנוכה האחרונה התארחנו ליום פעילות במרכז לתיאטרון בובות בחולון – צפינו בהצגה לקטנטנים, השתתפנו בסדנת יצירה וסיירנו במוזיאון של בובות תיאטרון מכל העולם. נהננו מאוד וממליצים על המקום, המוזיאון והפעילויות היפות שמתקיימות בו. בפורים הקרוב, במרכז תתקיים הצגה מיוחדת לפורים: "ארבעה משלים ומלכה". 

מלכה שופטת קצת מטורללת, שלא רצתה למלא חובתה, איבדה את פניה בהביטה בעצמה במראה. כשהגיעו החיות לבית המשפט ביער, פתרה המלכה כל תלונה ותלונה. או אז החלו פניה חוזרים אל השתקפותה.
ארבעה משלים עטופים בסיפור: קומדיה במילים ובפנטומימה לשמונה חיות ומלכה אחת.

מחזה, בימוי ומשחק: רותי תמיר | יעוץ אומנותי: פנינה גרי  | מוסיקה מקורית: אלברטו שוורץ  | תלבושות: מיכל שגיא | תפאורה : יובל קדם 'גלילאו'

לגילאי 6 ומעלה. כ-45 דק'
שני 13.3 בשעה 11:30
מחיר: 45 ₪
הנחות לסטודנטים בביה"ס לאמנות תיאטרון הבובות, לאזרחים ותיקים ולתושבי חולון
כרטיסים: 03-6516848

צילום: אריאל בשור

ראשון לציון: פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין – צוחק מי שצוחק ראשון – פורים 2017!

פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין מס' 3 יוצא לדרך עם רפרטואר מובחר של מופעים. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 9-12 (ה'-א') במרץ 2017.

כמדי שנה מציג הפסטיבל רפרטואר של נבחרת מצחיקני ישראל, מופעי בכורה, הפקות מקור ושילובים ייחודיים לפסטיבל.

בנוסף יתקיימו בראשל"צ אירועי חוצות לילדים ולכל המשפחה, הפתוחים לקהל הרחב ללא תשלום, במספר מוקדים ברחבי העיר בהם יככבו כוכבי ילדים אהובים: קופיקו, רוי בוי, רוני נדלר, משה דץ והכבשה שושנה, מימי ויויו, כוכבת הנוער, נועה קירל ועוד.

המופעים יתקיימו במשך ארבעת ימי חג הפורים במוקדים שונים ברחבי העיר.

בנוסף – גם השנה תתקיים, כמיטב המסורת, תחרות המונולוג הקומי בה ישתתפו סטודנטים מבתי הספר למשחק ברחבי הארץ אשר יציגו בפני צוות שופטים מקצועי, בראשות הבמאי והמנהל האומנותי של התיאטרון הלאומי "הבימה" משה קפטן. לזוכה יוענק פרס כספי על שמו של ספי ריבלין לטובת מלגת לימודים. הפרס יוענק ע"י ראש העירייה מר דב צור ונציגי משפחת ריבלין. כמו כן יוענק פרס לתלמיד מגמת תיאטרון מבית הספר בראשון לציון .

לו"ז המופעים:

9.3, יום חמישי, בשעה 21:30 , קאמל קומדי קלאב, אולם מופת

10.3, יום שישי, בשעה  12:30, הטיש הגדול מארח את רבקה מיכאלי ומיקי קם, היכל התרבות

10.3, יום שישי, בשעה 21:00, אלי ומריאנו מארחים את רועי בר נתן, היכל התרבות

קרדיט צילום: יח״צ

10.3, יום שישי, בשעה 21:30, להציל את אשת המערות – מופע בכורה, אודיטוריום

11.3, מוצ"ש, בשעה 17:30, "לוקחים את הזמן 2" מארחים את O BOY, היכל התרבות

11.3, מוצ"ש, בשעה 21:00, צביקה הדר וקרן פלס, היכל התרבות

קרדיט צילום: יח״צ

12.3, יום ראשון,  בשעה 18:00 ו-21:00, מוני ובראבא – החברים מ"זהו זה" במופע חד פעמי, היכל התרבות

קרדיט צילום: יח״צ

12.3, יום ראשון, בשעה 18:00-20:30, גמר מונולוג קומי, אודיטוריום

מר דב צור, ראש עיריית ראשל"צ: "אני מזמין את כולם לבוא ולהנות מחגיגה של קומדיה והומור המשלבת מפגש בין אסקפיזם איכותי, תרבות עשירה, איחוד הרכבי תרבות מוכרים, מופעים ותכנים מעולם הקומדיה לכל המשפחה."


 קונצרט קרקס – מופע פורימי מוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית:


מרכז מהותי בתל אביב מזמין את הילדים וההורים לחגוג את חג הפורים באווירה מסתורית ומסקרנת, בין התאריכים 11-13/3 בין השעות 9:45-16:30, בפסטיבל מרהיב לכל המשפחה. בפסטיבל יהנו המבקרים מפעילות מלאת אקשן "תעלומה בארמון", המשלבת יצירתיות, דמיון וכושר אלתור, כאשר הילדים צריכים למצוא בשיתוף ההורים את הלחש שעושה קסמים. מעבר לכך יתקיימו פעילויות נוספות כמו סיורים אינטראקטיביים, הצגות לקטנטנים, עמדות איפור ועוד. בסיום החגיגות יקבל כל מבקר מזכרת צבעונית ומרגשת. הילדים וההורים מוזמנים להגיע מחופשים.

במהלך החג תינתן הנחה של 10% בהזמנת שני כרטיסי ילדים לאותה הפעילות.

מרכז מהותי יקיים במהלך חג הפורים תעלומה בארמון: מי יצליח לגלות את הסוד של המלך אחשוורוש?

למלך אחשוורוש היה סוד שאף אחד לא ידע. זה היה לחש שכל מי שאמר אותו הפך למלך בעצמו.

אחשוורוש שמר על סודו בחדר מיוחד בארמון שלו. בואו לגלות את המשפט הסודי לפני שהארמון ייסגר. הפעילות מבוססת על שיתוף פעולה בין הורים וילדים כאשר המטרה היא להצליח יחד במשימה משותפת תוך כדי פתירת חידות ומשימות שונות ומגוונות.

מעבר לחוויה המהנה שבהתגברות על אתגרים, מהווה הפעילות הזדמנות להתוודע אחד לשני ולשוחח על מצבים, רצונות, חלומות ושאיפות שלא תמיד מתאפשר לנו לשוחח עליהם במהלך שגרת היומיום.  ההתקדמות בחידון היא בקצב אישי לכל זוג במסגרת זמן הפעילות. עם סיום הפעילות, כל זוג יקבל מזכרת אישית שתייצג את המסע המשותף שעבר בחידון. בנוסף ל"תעלומה בארמון" תתקיים פעילות יצירה צבעונית וכיפית ומאפרת שתאפר את הילדים.

* תוכן הפעילות מותאם לילדים בגילאי 7-12. במקרה שמתלווים אחים או אורחים – תותר גם כניסה לילדים בטווח הגילאים שבין 6 ל-14. אורך הפעילות – 70 דקות.

מחיר: 25 שקלים למשתתף

כמו כן, במהלך החג יתקיימו כל פעילויות "הבית" המוכרות והאהובות של מרכז מהותי-

הסיור המרכזי של מהותי-

הסיור החדש במהותי, מזמין את כל המשתתפים, הורים וילדים, לצאת למסע היכרות עצמית המעורר מחשבה על איך כל אחד מאתנו יכול להשפיע על סביבתו . הסיור כולל תחנות אינטראקטיביות כשבכל אחת מהן הפעלה מרתקת. תוכן הפעילות מותאם מגיל 8, עם זאת תותר כניסה לגילאי 6 ומעלה.

משך זמן הסיור: כשעה ורבע

מחיר: 25 שקלים למשתתף

"כוכב הסרט הוא אני"-

פעילות בה יוצרים הילדים וההורים כרזת קולנוע אישית בכיכובו של הילד, ובכך נהנים מהצצה לעולמו הפנימי. יחד מתגלות תכונות, אהבות וחלומות. הפעילות כוללת שימוש באפליקציה מיוחדת, חומרי יצירה, שיח הורה וילד והצגה משותפת של כרזות הסרטים. תוכן הפעילות מותאם מגיל 8, עם זאת תותר כניסה לגילאי 6 ומעלה.

מחיר: 25 לילד (מבוגר בחינם)

"מסע בארץ האור"-

הצגת יחיד המספרת את הסיפור של אור וחברו הטוב, קופי הקוף. יחד הם יוצאים למסע בעקבות מפת אוצר מסתורי. תוך כדי המסע הם לומדים להכיר את עצמם, את הייחודיות שלהם ואת היופי בשיתוף פעולה. בהצגה משולבות משימות והפעלות המזמנות אפשרות ביטוי. הפעילות מתאימה לילדים בגילאי 4-6.

מחיר: 25 לילד (מבוגר בחינם)

ביקרנו במרכז מהותי בחופש הגדול ונהננו. לחצו כאן למידע נוסף.

מרכז מהותי, רח' שאול המלך 21 (ברחבת הקאמרי) תל אביב. הכניסה בתיאום מראש בטלפון 03-7181333 או באתר http://www.mahuti.co.il/  


פסטיבל פורים בארמון המלך הורדוס – יום שבת ה- 11.3.17 החל מהשעה 10:30

חגיגת ססגונית במיוחד צפויה השנה בפסטיבל פורים הגדול בנמל קיסריה שמקיימות החברה לפיתוח קיסריה ורשות הטבע והגנים. על רקע התפאורה הייחודית של הנמל העתיק מזומן לקהל המבקרים מפגש – אינטראקציה משעשעת עם דמויות מחצר המלך, אבירים ורקדניות חצר המלוכה…. כיד המלך!

קרדיט צילום: נמרוד גליקמן.

לאורך ההיפודרום העתיק יוצגו פסלים חיים, מופעי קרקס להטוטני ומופעי אקרובטיקה משעשעים, רקדניות, וסדנאות פורימיות משעשעות (בתשלום סמלי).

הדרכות ללא תשלום יינתנו באתר ע"י מתנדבי גן הקהילה, היציאה בשער התיאטרון והשער הצלבני בשעות: 11:00, 12:00, 13:00, 14:00.

ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום נוסף על דמי הכניסה לגן הלאומי : (40 שקלים למבוגר, 24 שקלים לילד, חינם למנויים).

קרדיט צילום: נמרוד גליקמן.

ירושלים והסביבה: 

משתה פורים בבית של חן ואלון קורן

חן ואלון קורן, הזוג הכי קולינרי בירושלים, מזמין את הקהל הרחב לסיור קולינרי וסדנת בשרים איכותית באווירת החג. בארוחה ייהנו המשתפים ממגוון מנות בשר עשירות וחגיגיות כגון בייגלה ירושלמי ממולא, קוסקוס תוניסאי, שוק טלה בקונפי בצל ובשרים עם ניוקי כוסברה, סלטים מסורתיים עשירים ועוד, וכיאה למשתה פורים – יין ללא הגבלה. חן ואלון קורן השתתפו בשנה שעברה בתכנית הריאליטי – אפייה "בייק אוף" בערוץ 2, זכו במקום השני ובתואר חביבי הקהל, ומאז הם עושים את מה שהם הכי אוהבים – מבשלים ואופים ביחד במקום הכי ירושלמי שיש. הם חיים ונושמים את שוק מחנה יהודה, את הריחות והטעמים, את הטריות היום-יומית ואת האנשים המיוחדים. כיום, חן ואלון מעבירים סיורים קולינריים בשוק, סדנאות בישול ואפייה וארוחות שבת בליווי סיפורים, שירים ושלל מטעמים בביתם הפרטי הממוקם צמוד לשוק מחנה יהודה.

מחיר הסיור, הסדנה והארוחה: 400 ₪ למשתתף. בהרשמה מראש בלבד. לפרטים נוספים: חן ואלון קורן http://www.mamadiali.co.il/ או בטלפון 050-5875684

חן ואלון קורן. צילום: יח״צ

פארק השעשועים קיפצובה מזמין את הקהל הרחב לבילוי שמח במיוחד בפורים. במהלך ארבעה ימים יתקיימו פעילויות ואירועי חג לכל המשפחה: תחרות תחפושות, סדנת צילומים ואיפור לילדים. בנוסף, המבקרים מוזמנים להביא עימם משלוחי מנות שיתרמו לעמותת 'ברכת רעות' – המטפלת באוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. 

בחוות השוקולד 'גליתא' מוזמנים ההורים והילדים לסדנאות שוקולד פורימיות – "ליצן מתוק שלי" עם ליצנים על מקל ו"פרצופים ומסכות" – קישוטי פרצופים מחייכים ומסכות משוקולד.

ביום שישי, 10.3.17 בבוקר יתקיים במלון צובה בראנץ' חגיגי עם מנות צבעוניות, ממתקים מרוקאים וקינוחים מלבבים לצד מגוון סלטים, גבינות משק, לחמים כפריים, מרקים, תבשילים, פשטידות, עוגות ומבחר מטעמי הבית.

ובכדי להנות ממשתה פורים עדלאידע, יקב צובה מציע למבקריו 15% הנחה ברכישת יינות ממרכז המבקרים

לפרטים: 02-5347952 / https://www.facebook.com/kiftzuba

סדנאות בגליתא בהזמנה מראש: 02-5347650 www.galita.co.il

 

במסגרת אירועי שבוע אמנות ומח תתקיים ביום שני 13.3.17 ההרצאה "בין עונג לכאב: מה מביעות ההבעות"? של ד"ר הלל אביעזר מהאוניברסיטה העברית. ההרצאה תדון בשאלה האם הבעות הפנים חושפות את הרגשות שלנו?  עדויות חדשות מאתגרות את ההנחות המקובלות בזיהוי רגש. ההרצאה תתקיים בשילוב מופע של קבוצת תיאטרון סקפינו והקרנת הסרט וינר (2016).  לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים http://www.jer-cin.org.il/ , 9377*

 

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים  מזמין את הקהל הרחב לבילוי פורימי מהנה הכולל שלל פעילויות לכל הגילאים ביניהן – סדנאות, הדגמות, סיורים וסרט טבע בתלת-ממד. הפעילויות יחלו ב-10.3 כאירוע פורימי וימשכו עד ה-1.4.

'תחפושות זזות' – 10-13.3.17 סדנה לצעצועים זזים ייחודית ברוח make, ליצירת מסיכה מכנית משעשעת מנייר וקרטון, בהנחייתה של נגה אלחסיד.

לראות אחרת – סדנת בנייה משעשעת, להכנת משקפי קרטון בעיצוב אישי, בעזרת מסנני אור צבעוניים ומראות. כולל משקפיים היוצרים אפקטים מרהיבים בכל צבעי הקשת.

מבלבלים את המח בסדנת ההתנסות – מוזמנים המשתתפים לבחון ולהבין מה מתרחש במח במהלך הפעלת חוש הראייה, ולהבין כיצד מבלבלים את המח תוך כדי שינוי כמות האור ועוד. בסדנה יתנסו המבקרים ב'משקפיים לעצלנים', 'משקפיים הופכים', 'משקפי חריר' ועוד (השתתפות בסדנה מגיל 8) בנוסף ינסו המבקרים לחלץ עצמם  החוצה ממבוך מראות מתעתע, בו יראו את השתקפותם עד אין סוף, ויצטלמו למזכרת בחוויה של אשליה אופטית משעשעת שמסבירה מה קורה כשקטנים הופכים לגדולים ולהיפך.

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מציע למבקריו במהלך פורים משחק ניווט לכל המשפחה. המבקרים יקבלו בכניסה לגן מפה והוראות למשחק ניווט עצמאי שיתקיים בחלקות הגן השונות ויאתגר את המשתתפים בסוגיות מתחום הקיימות והסביבה בהקשר של הגן הבוטני. מידי יום בשעות פעילות הגן 09:00-17:00

 

פורים מהאגדות בקניון מבשרת

בימים ראשון – שני, 12-13.2.17, יתקיימו בקניון מבשרת מגוון פעילויות לכל המשפחה ברוח "פורים מהאגדות". ברחבי הקניון יתפרשו מתחמי איפור פנים, דוכן מגנטים, קעקועים, צמות , מתחם הבעת משאלות, מתחם יצירה של הכנת בתים מתוקים כמו של עמי ותמי והופעות מרכזיות של כוכבי הילדים טוביה צפיר ורוני נדלר.

ביום ראשון, 12.3.17, תופיע כוכבת הילדים רוני נדלר, במופע עלילתי- מוסיקלי סביב חיפוש הגיטרה שנעלמה.

ביום שני, 13.3.17, יופיע טוביה צפיר, במופע המשלב את כל רפרטואר ההצגות המוצלחות של סבא טוביה. הפעילויות יתקיימו בין השעות 11:00- 17:00. הכניסה חופשית ובחינם לקהל הרחב.


מה עושים עם הילדים בחופשת פורים? ופסח? ובשבתות? היכנסו לפוסט הבא, שמתחדש מדי יום:

מתי החופשות ומה עושים עם הילדים

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב