חנוכה 2019: מוזיאון תל אביב לאומנות

חנוכה לכל המשפחה במוזיאון תל אביב לאמנות

סיורים משפחתיים וסדנאות אמנות יוצאות דופן למגוון גילאים בהשראת התערוכות המדוברות של המוזיאון ולצדם תערוכות מקוריות בכניסה חופשית לילדים במסגרת פעילויות החג של אגף החינוך במוזיאון

 

הרפתקאות חנוכה

מכונות אמנות – סיור וסדנת בניית מודל

סדנה וסיור העוסקים בחדשנות בעקבות התערוכה האקולוגית "סולאר גרילה: תגובה בונה לשינויי אקלים". הפעילות כוללת סיור בתערוכה וצפייה בהמצאות טכנולוגיות אשר מגיבות לצרכי העולם המשתנה, כשבסדנה המשתתפים יתכננו ויבנו מכונות אמנות מקוריות וייצרו באמצעותן אמנות חדשה. 

לגילאי 12-7 (ללא ליווי הורים)

סמלים וסימנים – סיור וסדנת מנדלות

הרפתקה יצירתית המשלבת בין חומר ורוח בעקבות התערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות". הפועלת כוללת סיור בתערוכה ומשם יצירה בסדנאות ייחודיות וצבעוניות של מנדלות, ציור מעוגל שנובע ממרכזו, שעשויות חותמות והטבעות מחומרים וחפצים מגוונים.

לגילאי 12-7 (ללא ליווי הורים)

 

מסע בעקבות האור – סיור וסדנת צילום

סיור צילום במסגרת הרפתקה העוקבת אחר האור באמנות ומשלבת בין התנסות בגלריות ועבודה בסדנה. המשתתפים יסיירו בתערוכה האקולוגית "סולאר גרילה: תגובה בונה לשינויי האקלים", ובתערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות" ובסדנה ייצרו פילטרים ייחודיים וייבחנו את האור המלאכותי והאור הטבעי דרך עינית המצלמה.

לגילאי 12-9 (ללא ליווי הורים)

 

יש להצטייד במזון ושתייה לשעות הפעילות ובגדים שניתן ללכלך.

יום ג' 24.12, יום ד' 25.12, יום ה' 26.12, יום שני 30.12, שעה 10:00. משך הפעילות כשלוש שעות.

מחיר למשתתף: 90 ש"ח, מחיר למחזיקי כרטיס דיגיתל: 55 ש"ח

מעבדת אמנות

מרחב התנסות חווייתי בסדנת האמנות ע״ש הקרן המשפחתית על שם תד אריסון, אשר מגיב לתערוכות המוזיאון בו מתאפשר לילדים ומבוגרים בכל הגילאים ליצור ולחקור אמנות באופן יצירתי ומהנה. המעבדה בוחנת את מושג החדשנות דרך שימוש-חוזר במכונות ישנות באופנים חדשים והתמקדות בתערוכה האקולוגית "סולאר גרילה: תגובה בונה לשינויי האקלים", ובתערוכה "יש עידן חדש: על הרוחני באמנות".

יום ג' 24.12, יום ד' 25.12, יום ה' 26.12, יום שבת 28.12, יום שני 30.12, שעות 10:00, 10:45, 11:30, 12:15

לגילאי 3 ומעלה, מחיר למשתתף – 20 ש"ח, כניסת מבוגר בעלות כרטיס כניסה למוזיאון.

 

 

פעילות אחה"צ "שלישי קסום" בנושא הקובייה השחורה

סדנא ופעילות חווייתית ומגוונת, המאפשרות לילדים והוריהם ליצור וליהנות יחד מאחר צהרים פורה של אמנות ויצירה, כשהמשתתפים יסיירו בתערוכת וידאו ארט ויערכו התנסות ראשונית ביצירת סרטים משלהם בתוך בימת הקובייה השחורה.

מחיר למשתתף: 35 ש"ח. לבני 5–8 (בליווי מבוגר). הכרטיס מקנה כניסה יומית למוזיאון והשתתפות בפעילות

יום ג' 24.12, שעה 17:00

 

 

פעילות אחה"צ "רביעי יצירתי" לכל המשפחה – עיצוב וחשיבה יצירתית בנושא משחק

סיור וסדנא חווייתיים וצבעוניים לכל המשפחה בנושא משחק, בה המשתתפים ייצרו לוחות משחק משונים עם חוקים משלהם תוך התנסות בעבודה משותפת בחומרים, מבנים וצורות. הפעילות תכלול פיתוח רעיונות החל משלב הסקיצות ועד לאובייקטים מעוצבים, כשמתוך עשייה מאתגרת ומהנה המשתתפים יעסקו בתהליכי חשיבה ובפיתוח היצירתיות.

פעילות משפחתית לגילאי 5 ומעלה בליווי הוריהם, מחיר למשתתף: 35 ש"ח

יום ד' 25.12, שעה 17:00

 

 

שבת הורים וילדים בעקבות תערוכת "ריימונד פטיבון: סיבות לרישום"

סיור חוויתי משפחתי בנושא הדפס, רישום ואיור בעקבות התערוכה "ריימונד פטיבון: סיבות לרישום", בו הילדים והוריהם ישוחח, ידונו וייצרו יחד.

מחיר למשתתף: 35 ש"ח. כל משתתף חייב בכרטיס (כולל המבוגר המלווה), המקנה כניסה יומית למוזיאון והשתתפות בפעילות

יום שבת 28.12, בשעה 11:00 פעילות לגילאי 5-3, בשעה 12:00 פעילות לגילאי 9-6 

 

תערוכות ללא תשלום לילדים במרכז החוויתי של המוזיאון

 

התערוכה לכל המשפחה "טנגרם: צורות מורכבות"

התערוכה משלבת מיצב ג'ימבורי ומשחקי הרכבה. מושגים של פנים וחוץ, פרטי וציבורי, צבעוני ושחור לבן, רך וקשה, שטוח ותלת ממדי, חוברים לחוויה של חשיבה, משחק ושעשוע, לצד ביטול החיץ הפיזי הנוקשה הנהוג בשאר חלקי המוזיאון בין יצירת אמנות לגוף הצופה.

בחלקה הראשון של התערוכה מוצג המיצב "צל חם" של האמן שחר (פרדי) כסלו, הנשען על דימוי אנדרטת חטיבת הנגב שתכנן דני קרוון בבאר שבע. כסלו יצר וריאציה בפיסול רך המדמה ג'ימבורי, שעליו יכולים ילדים ופעוטות לטפס, לזחול, לשחק ולהתרווח.

חלקה השני הוא "קוביות", הכולל מערך קוביות טנגרם גדולות של ספוג עטוף בד בצורות גאומטריות שונות, המאפשר הן שינוי מתמיד של חלל הגלריה והן פעולות אינטראקטיביות של חשיבה ומשחק פיסולי על ידי מבקרים בכל הגילאים. הקוביות מאפשרות יצירת מקומות ישיבה, לצד הרכבה של מערכים פיסוליים ספונטניים או מונחים בידי המבקרים. על קירות ורצפת הגלריה יופיעו צלליות של צורות שניתן להרכיב מן היחידות של הקוביות, על פי ההיגיון של משחק "טנגרם" (משחק סיני במקורו, שבו יש להרכיב דגמים שונים בעזרת שבע צורות גיאומטריות המתקבלות מחיתוך של ריבוע).

אוצרת: נעמה בר-אור, מעצבים: דבורה פינטו פדדה, סתיו דרור, לירן מסר

המפלס התחתון בבניין הראשי, גלריית רות וברוך רפפורט במרכז החוויתי החדש למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן

הכניסה חופשית לילדים עד גיל 18

 

תערוכת החידות לכל הגילאים "שחר (פרדי) כסלו: משחקים 2019-2013"

שני פרויקטים מציג שחר (פרדי) כסלו במסגרת תערוכתו. לכאורה, אלו הן עבודות נפרדות, שונות מאוד זו מזו, אבל רוח אחת של שעשוע ומשחקיות שוזרת אותן זו בזו, בזמן שהן נעות בין משחק Game)) לבין משחקיּות (Play). השימוש באלמנטים אלו מרחיק את הצופה מאופן ההתבוננות השגור ביצירות אמנות וגם מן הרצינות האופפת את המבקר במוזיאון או בגלריה לאמנות. זוהי אמנות המבקשת למצוא רעיונות משחקיים, שיעמדו בבסיס העבודה, יכוננו את עמוד השדרה שלה ויכניסו את הצופה לעולמה.

"צינור לח, תנוכים משושים וחיות אחרות" (2019-2017) היא עבודה בלתי שגרתית, שמשלבת בין תערוכת חידות, רכז איורים מדעיים, אסופה של פירות בדיוניים ועבודת אמנות. החלק הראשון הוא טקסט, מעין תיאור טכני, שיר או כתב-חידה, המנסה לתאר במילים פרי או ירק. בחלק השני ניתן למצוא מאות איורים שיצרו מאיירים מדעיים מרחבי העולם בהתבסס על תיאורים טכניים מפורטים ששלח להם כסלו, וזאת מבלי להביא לידיעתם שהתיאור מקורו בפרי או בירק. וכך מוצגים זה לצד זה התיאורים והאיורים, שניהם משונים ורבי פלא, כשאת פתרון החידות ניתן למצוא בשולחן התצוגה שבמרכז החלל.

"גוגל מה" הוא משחק המבוסס על מנוע חיפוש התמונות של גוגל, כשהעיקרון בו פשוט: המשחק מציג בכל סיבוב תוצאות חיפוש תמונות במנוע ועל השחקן לנחש את מחרוזת החיפוש העומדת בבסיסן. חלק מהמחרוזות ישירות ומטופשות; אחדות קשות לפיצוח; חלקן בנות כמה מילים ואחרות בנות כמה אותיות; כמעט כולן מייצרות עמימות, בלבול ורב-משמעות. על השחקן לעמוד על ההיגיון של האלגוריתם המחפש בפרק זמן קצוב. כל מחרוזת היא חידה והמשחק מציב בפני השחקן כמה עשרות חידות כאלו.

אוצרת: טל לניר

המפלס התחתון בבניין הראשי, גלריית צ'ארלס ואוולין קרמר במרכז החוויתי למשפחה ע"ש יונס וסוראיה נזריאן

הכניסה חופשית לילדים עד גיל 18

 

 

מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, ת"א, טל: 03-6077020

  

כרטיס כניסה: מבוגר – 50 ש"ח, בעלי תעודת נכה, סטודנטים ותושבי ת"א – 40 ש"ח, אזרחים וותיקים – 25 ש"ח, ילדים מתחת לגיל 18 וחיילים – ללא תשלום

 

שעות פתיחה: שלישי 24.13 וחמישי 26.12: 10:00 – 21:00 (התערוכות לכל המשפחה פתוחות עד 20:00);  רביעי 25.12, שבת 28.12 ושני 30.12: 10:00 – 18:00; שישי 27.12: 10:00 – 14:00; יום ראשון 29.12 סגור


רגע, אולי פספסת כאן משהו חשוב –

בואי לעמוד ההגרלות והחינמים שלנו – יש מתנות חינם: כל הדוגמיות וערכות ההתנסות שיש

עקבי אחרינו באינסטגרם ותוכלי להשתתף מדי שבוע בהגרלות של ערכות טיפוח, מוצרי תינוקות, ספרים ועוד והפעם כרטיסים מתנה לפארק הלגו! אנחנו גם כאן, בעמוד הממליצות בפייסבוק

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב