איך לפתוח בלוג רווחי ביום אחד (בלוג אמהות או כל בלוג שהוא)

בפוסט הקודם סיפרתי איך גלגלו אותי נסיבות החיים לעולם הכתיבה, האינסטגרם והדיגיטל. תמיד סלדתי ממחשבים וטכנולוגיה ואהבתי מאוד לעבוד עם אנשים. נהנתי להתפרנס מעשייה של דברים חשובים, שמשנים למישהו את החיים. מגיל 16 עבדתי בתחום החינוך הלא פורמלי עם ילדים ובני נוער בסיכון, התפקיד האחרון שלי כשכירה היה תפקיד ניהולי בכיר בתחום הזה, ותמיד ראיתי את עצמי מתקדמת ועושה קריירה – אבל דווקא בתחום החברתי.

והנה אני כאן. אני מתמחה בתחום הדיגיטל כבר יותר מ-5 שנים, מאז שהפכתי בו זמנית כמעט לאמא לשלושה (תוכלו לקרוא על כך בפוסט הקודם) ובסדרה של פוסטים באתר, בקטגוריית ״blogging moms", אני נותנת לכן טיפים להתחלה נכונה וחלקה בתחום הבלוגים, כדי לחסוך מכן או לפחות לצמצם טעויות של מתחילים (ויש כאלה הרבה). אגב, הטיפים נכונים לכל מי שרוצה לפתוח בלוג ולאו דווקא בתחום האמהות.

(תרצי לקבל מידע נוסף בתחום הזה ולשאול שאלות? מוזמנת להצטרף לקהילת האמהות האינסטגרמיות בפייסבוק.)

זכרי – החינמי יוצא בסוף יקר

מכירות את האמרה הזאת, שהחינם יוצא בסוף הכי יקר? זה נכון גם כשמדובר בעולם של הבלוגים.

אם את רוצה לפתוח בלוג סתם בשביל הכיף, לא משנה באיזה תחום, אבל לא פוסלת את הרעיון של להפוך אותו פעם למקור הכנסה – אני ממליצה להשקיע קצת זמן וכסף כדי לעשות את זה נכון.

אני ממליצה לא לפנות לפלטפורמות חינמיות, כמו למשל סלונה (שנסגרו לא מזמן וזה בדיוק מוכיח למה לא כדאי להקים בלוג אישי על פלטפורמה שהיא לא שלך).

הסיבה העיקרית היא שבפלטפורמות החינמיות את לא הבעלים של הבלוג שלך, אלא הפלטפורמה. הם יכולים למחוק את הבלוג במידה ותפרי את התקנון שלהם, יגבילו אותך מבחינת שילוב פרסומות בבלוג, ויכולות הצמיחה של בלוג כזה הן מוגבלות.

אני ממליצה להקים אתר משל עצמך – מה שנקרא, נכס דיגיטלי. אתר אינטרנט זהו נכס, מעין נדל״ן אינטרנטי, שבניהול נכון יכול להניב לך בהמשך גם הכנסה (עד כמה? זה תלוי בך). אם תתחילי נכון ותנהלי את האתר בצורה נכונה, כעבור מספר שנים, במידה והעיסוק הזה כבר לא יהיה רלוונטי עבורך – תוכלי אפילו למכור אותו.

כמה זה עולה בעצם? גרושים

תחזוקה של אתר משלך תעלה לך החל מ-130 ש״ח לשנה, אבל אל תתני לזה לעצור אותך. את הסכום הזה תוכלי להחזיר בקלות אם תתקיני באתר שלך מודעות של גוגל (איך עושים את זה? אספר על כך בהמשך).

יש שלושה שלבים בהקמת אתר, וכל הסיפור יכול לקחת כרבע שעה.

אין צורך לדעת בשביל זה שפות תכנות אבל כן כדאי לקחת לך יום אחד, כדי לקרוא על הפלטפורמה ולהבין מי נגד מי. גם אם בקריאה ראשונה זה נראה מסובך מדי – זה באמת לא. תוך כמה ימים כבר תתחילי להתמצא במערכת ולהעלות תכנים.

מהם שלושת השלבים בהקמת אתר?

רכישת אחסון – אתר אינטרנט בנוי מהמון קבצים מסוגים שונים, וכל הקבצים האלה צריכים להישמר איפשהו – על גבי שרתים. יש חברות אחסון רבות ברחבי העולם, שבשירותיהן תוכלי להשתמש, כשהשירות והאבטחה הם הפרמטרים הכי חשובים בבחירת החברה. אל תתפתי למבצעים ולמחירים נמוכים במיוחד. אתרים קורסים ונפרצים כל הזמן, ואת חייבת חברה אמינה שתדע לטפל בבעיה במהירות וביעילות. חברת bluehost האמריקאית היא בין החברות הגדולות והאמינות בעולם, ומנסיון שלי – מומלצת מאוד. בקישור הזה תוכלי להירשם ולקבל פרטים על סוגי החבילות שהם מציעים (כדאי להתחיל מהחבילה הבסיסית). שימי לב שככל שתתקדמי בתהליך ההרשמה, הם יציעו לך עוד ועוד הנחות, והמחיר הסופי יעמוד על כ-12 ש״ח לחודש.

בחירת דומיין – דומיין הוא השם של האתר – למשל walla.co.il. איך תרצי שהאתר שלך ייקרא? באפשרותך לבחור דומיין בחינם כחלק מרכישת האחסון של חברת bluehost, ויש גם אפשרות לרכוש דומיין מספק חיצוני.

הקמת אתר במערכת ניהול התוכן וורדפרס.

בואי נעשה את זה ביחד, שלב אחרי שלב

לחצי כאן למעבר לאתר של bluehost, ולחצי על הכפתור הירוק – get started.

את תגיעי לחלון הבאה, שבו תתבקשי לבחור בתוכנית המתאימה לך – בחרי בתוכנית הזולה ביותר, ה- basic. תוכלי לשדרג את התוכנית על פי הצורך, בכל רגע. שימי לב שתוכנית הבייסיק כוללת גם דומיין חינם, ללא תוספת תשלום.

2. אחרי שלחצת על הכפתור הירוק של בחירת תוכנית, נפתח לך מסך של בחירת דומיין לאתר.

חשוב לבחור שם פשוט וקליט, שאנשים יזכרו ושלא יהיה קשה להקליד אותו. תוכלי לשנות את הדומיין בהמשך, אם תרצי, אולם זהו תהליך קצת מורכב.

שימי לב שיש דומיינים שנמצאים כבר בשימוש, ולא יכולים להיות שני אתרים שיש להם את אותו הדומיין בדיוק. במקרה כזה Bluehost יציעו לך לשנות את הסיומת.

אם את רוצה לחשוב עוד קצת על הדומיין, לחצי על בחירה בהמשך:

3.  מלאי את פרטי החשבון שלך. ניתן להירשם עם הפרטים של חשבון הגוגל שלך מה שיקצר לך תהליכים בהמשך.

4. בחירת תוכנית ותשלום.

אני ממליצה לבחור את התוכנית של ה-36 חודשים, כי זה יוצא הרבה יותר משתלם בתשלום החודשי.

בכל מקרה, באיזו תוכנית שתבחרי – תרשמי לך תזכורת במספר מקומות, בכל היומנים שיש לא לשכוח לחדש את המנוי לפני שיסתיים!

השירותים הנוספים אותם בלוהוסט מציעים אינם קריטיים לדעתי בשלב הראשון, כך שתוכלי להסיר אותם מהחבילה (להוריד את הוי הכחול). גם על ההצעות שבלוהוסט תקפיץ לך בהמשך את יכולה לוותר בינתיים.

5. לאחר ביצוע התשלום, תקבלי מייל מבלוהוסט לכתובת שנרשמת איתה. תיכנסי למייל והפעילי את השירות בלחיצה על הקישור.

6. יצירת סיסמה לחשבון.

אחרי שלחצת על הקישור שקיבלת במייל שלך, תגיעי למסך של בחירת סיסמה לחשבון הבלוהוסט שלך. מאוד חשוב לבחור סיסמה מאובטחת, שכוללת שילוב של אותיות גדולות וקטנות, תווים מיוחדים ומספרים.

תשמרי את הסיסמה במספר מקומות ככה שהיא לא תלך לך לאיבוד. רק איתה תוכלי להיכנס לתוך חשבון הבלוהוסט שלך, לבצע שינויים, לפנות לתמיכה, להאריך את חבילת האחסון, לטפל במקרים של נפילת אתר וכו׳.

7. הקמת אתר וורדפרס.

אחרי שתלחצי על כפתור ההתחברות (log in), תועברי למסך של בחירת תבנית עיצוב.

תבחרי תבנית כלשהי מתוך המבחר – ניתן להחליף בין התבניות בקלות ובכל שלב.

אחרי שתבחרי את התבנית, תועברי ללוח הבקרה של האתר, שממנו תתחילי את הפעילות.

בפרק הבא אעבור על הפאנל השחור שנמצא בצד (צד ימין במערכת בעברית, צד שמאל באנגלית) ועל ההגדרות הבסיסיות של האתר.

חשוב: ההתחברות ללוח הבקרה של האתר נעשית דרך הכתובת:

www.DOMAIN.com/wp-admin

במקום המילה DOMAIN הקלידי את הדומיין שרכשת ואת הסיומת המתאימה (com. .co.il וכו׳)


תרצי לקבל מידע נוסף בתחום הזה ולשאול שאלות? מוזמנת להצטרף לקהילת האמהות האינסטגרמיות בפייסבוק.

תוכלי לקרוא עוד אצלי באתר, בקטגוריית blogging moms.


אנחנו הכי בעד גילוי נאות,

אז נספר לכן שחלק מהקישורים והקודים שבאתר שלנו יכולים להיות קישורים של תוכניות שותפים, מה שמאפשר לנו לקיים את האתר, להשיג עבורכן הטבות ומתנות, ולייצר תוכן איכותי ומעניין.

עם זאת, מתוך אינסוף מותגים שקיימים בשוק, אנחנו בוחרות לעבוד רק עם אלה שאנחנו צורכות את המוצרים שלהן באופן שוטף, ונהנות מהם.

חלק מהמוצרים והשירותים המוזכרים באתר שלנו ניתנו לנו לסקירה.

עם זאת אנחנו מתחייבות להמליץ אך ורק על שירותים ומוצרים שאותם באמת אהבנו, ולסייע לכן לרכוש אותם בעלויות הכי משתלמות עבורכן.

אם תירשמי דרכנו לבלוהוסט, נקבל עמלה קטנה, שבשום אופן לא תהיה על חשבונך, ואף להפך.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב