הלילה כולנו ישנים – שיטת שלושת השלבים של ג׳ונסונס בייבי

בואו נדבר רגע על שינה. עניין די כאוב במשפחתנו. אפשר להגיד שבארבע השנים האחרונות, השינה שלי היא בגדר מנהג מגונה שהילדים שלי מנסים לגמול אותי ממנו בכל הכוח. הפעם האחרונה שידעתי יקיצה טבעית הייתה מתישהו במאי 2012, הייתי באמצע הריון עם בוביק, הבטן לא הייתה גדולה, ובוביק היה שקט ורגוע. הייתי מתעוררת לי בתשע (מהיתרונות של אלה שמתחילים לעבוד בצהריים) ובשבתות הייתי חורפת גם מעבר.

ואז בוביק נולד. ולימד אותנו ששינה זה לחלשים.
ואז נולדו התאומות, שחישלו אותנו עוד יותר.
לתאומות היה הרגל לאכול לסירוגין כל הלילה, ולפעמים גם לא לסירוגין אלא ללא הפסקה, כך שהלילות שלנו היו לבנים לחלוטין. לקראת הבוקר היו נרדמות יפה יפה, וישנות כמה שעות טובות.
בוביק לעומתן, שהיה אז בן שנתיים, כבר ישן יפה כל הלילה. אבל לקראת הבוקר, בדיוק כשהבנות היו סוף סוף נרדמות, היינו שומעים מתוך ערפל העייפות את קריאתו של בוביק: ״אמא לישון זהו! אבא לישון זהו!״
ואמא ואבא לישון זהו. בהחלט.
היום הבנות בנות 1.9 ועדיין קמות לפחות פעמיים בלילה (שיניים? חלומות רעים? לשתות? לאכול? מה אתן רוצות??).
בשש בבוקר, עם התרנגולים, קמה התאומה התורנית, ומעירה את אחותה: ״בלה (כך הן קוראות אחת לשניה), זהו!״ ואז כשהצמד-חמד ער ומאוחד, הן מעירות אותנו: ״אמא זהו! אבא זהו!״
ואמא ואבא – זהו…
אבל אפילו בצבא נותנים שש שעות, ניסיתי להסביר להן היום בבוקר, עם עיניים עצומות.
״אמא – ניאם ניאם! לישון – זהו!״
מי אני שאתווכח עם זה…
לפני מספר ימים נוכחתי בהשקה אופטימית של שעות שינה להורים. יותר נכון של שיטת שלושת השלבים, שפותחה ע״ מותג מוצרי התינוקות המוביל ג'ונסונס בייבי, בהמשך למחקר רחב היקף שערכו בחברה בנושא שנת תינוקות.

שיטת שלושת השלבים מסייעת לתינוק להירדם מהר יותר ולישון לפרק זמן ארוך יותר וכוללת:

שלב 1 אמבטיה חמימה  – אמבטיה הכוללת מים חמימים ונעימים מסייעת לתינוק לדעת כי זה הזמן לישון.

שלב 2 עיסוי מרגיע – עיסוי כחלק מטקס זמן השינה, יכול לסייע לתינוקות לישון טוב יותר. ניחוחות נעימים ומוכרים יכולים לגרום לתינוק לתחושת שמחה ורוגע ולהוביל לשיפור במצב הרוח של התינוקות.

שלב 3 זמן שקט – ניתן להרגיע את התינוק על ידי פעולות שקטות כגון קריאה, שירה או האזנה למוזיקה מרגיעה.

האתגר של שעות השינה, תחת הכותרת ״הלילה כולנו ישנים״, מלווה ע״י מומחית השינה, שלי פרופר רוזן. סדרת מוצרי "לפני השינה" של ג׳ונסונס בייבי, הכוללת סבון אמבט ותחליב גוף עם נוסחה מרגיעה במיוחד, מושקת מחדש. בנוסף ג׳ונסונס בייבי הוציאו ספר פעוטות חביב ומרגיע, לקריאה לפני השינה ושיר ערש מקסים בשיתוף ההרכב המוזיקלי "יונינה".

הספר, המסע בעקבות השינה המתוקה, מותאם אישית לילד – יש גרסת בנים וגרסת בנות וניתן לרשום על גביו את שם הפעוט. הספר מלווה את הגיבור בחיפושיו אחר השינה המתוקה. במהלך הספר ניתן להשלים את שם הילד במקומות מתאימים לסיפור. "ששש… את מי נפגוש בדרך?" – הילד פוגש במהלך הסיפור דמויות חמודות וססגוניות שאת שמן – הוא בוחר גם כן. הספר משווק בימים אלו במסגרת מבצע ברשת סופר פארם במסגרתו קונים 2 מוצרי ג'ונסונס® ומקבלים את הספר במתנה.
להלחנת שיר הערש נבחר ההרכב המוזיקלי המיוחד "יונינה". יוני ונינה טוקייר, בעל ואישה, המככבים ברשתות החברתיות בסרטונים אותנטיים של שירת קאברים ושילובים מיוחדים של שירים ישראליים ולועזיים ובקרוב ישיקו אלבום בכורה. את ההשראה לכתיבת השיר והלחנתו, קיבלו ממבחר שירי ערש מוכרים ומבתם התינוקת בת החצי שנה.
 screen-shot-2016-11-10-at-8-54-10-am

מור רביד, מנהלת מותג ג'ונסונס בייבי בישראל, מציינת כי על מנת לסייע להורים להכניס לשגרת היום יום שלהם את שיטת שלושת השלבים של ג'ונסונס ולראות תוך 7 לילות שיפור ניכר כמו שהודגם במחקרי החברה, ג'ונסונס בשיתוף שלי פורפר רוזן, יפתחו בימים אלו בישראל קבוצה ייעודית סגורה ברשת הפייסבוק. הקבוצה נקראת – אתגר השינה הגדול של ישראל, ומיועדת להורים עייפים שרוצים להתמיד במשך שבוע ויותר ולקבל לכך ליווי ותמיכה.

ההרשמה לקבוצה הנה ללא תשלום והמצטרפים אליה יוכלו ליהנות מהדרכה יומיומית כיצד ליישם את השיטה עם מגוון עצות נוספות שיעזרו להם להתמיד בתהליך השינה ולסייע לתינוקות שלהם לישון טוב יותר.

הפעילות תתקיים בין התאריכים 13-20/11/16 – ניתן להירשם עד חצות ביום שני 12/11, כאשר תתחיל הפעילות לא ניתן יהיה להצטרף יותר לקבוצה. 

הלילה כולנו ישנים – שיהיה לילה טוב…

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב