הדרכת הורים – מכון דרור לחינוך ופסיכולוגיה (גבעתיים)

הדרכת הורים נחשבת לאחת משיטות הטיפול המבוססות ביותר בתחום הטיפול ההתנהגותי שמטרתו לסייע לילדים ובני נוער, כאשר בעשרות השנים האחרונות נערכו מחקרים קליניים רבים שהוכיחו כי הדרכת הורים יכולה להיות יעילה מאוד כשמדובר בשינוי התנהגותם של ילדים בגילאים שונים.

למעשה, הדרכת הורים מהווה מרכיב מהותי מכל תהליך של טיפול התנהגותי בילדים והיא יכולה להתקיים בפני עצמה או במקביל לטיפול רגשי לילדים, שכן מדריכי ומדריכות הורים מבינים היטב שההורים הם סוכני השינוי העיקריים עבור הילד.

מכיוון שלילדים ובני נוער אין אוטונומיה מלאה על חייהם, ההורים משפיעים באופן מעשי וקובעים היבטים רבים בשגרת החיים של הילד, כמו מה מותר או מה אסור לעשות, לאן ללכת ומה לאכול, כך שההחלטות שאתם מקבלים בשביל או בנוכחות ילדכם משפיעות באופן ישיר על עיצוב האישיות ותהליך ההתפתחות שלהם.

בשל כך, מדריכי ומדריכות הורים עובדים יחד עם ההורים במטרה למצוא ולפתח אסטרטגיות חדשות ויעילות להתמודדות עם התנהגותו של הילד ולקידום התפתחותו התקינה – מה שיכול לתרום רבות לשינוי חיובי, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

בפועל, בכל פגישת הדרכת הורים פרטנית, תלמדו טכניקות ודרכי התמודדות עם קשיי ההתנהלות וההתנהגות של ילדכם, כך שתוכלו ליישם אותן בבית בין פגישה לפגישה. במידה והקשיים של הילד מתרחשים גם במסגרת הגן או בבית הספר, לעתים קרובות ניתנת גם הדרכה מקצועית לצוות החינוכי.  

כאמור, מתן הדרכה מקצועית להורים הינה חלק בלתי נפרד מכל תהליך של טיפול בבעיות התנהגות אצל ילדים ומעורבותם הגבוהה של ההורים בתהליך לרוב מהווה את הגורם המכריע האם יחול שיפור משמעותי בהתנהגותו של הילד. 

למידע נוסף על הדרכת הורים פרטנית או לתיאום שיחת ייעוץ והכוונה טלפונית, ללא עלות או התחייבות, בקרו באתר האינטרנט של מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב