ספרים מומלצים אפריל 2019: ראשית קריאה

קראנו ספרי ילדים חדשים שמגיעים החודש לחנויות, ואלה מהם הכי אהבנו:

סיפורים ומעשיות מעדות ישראל/ עיבוד של דבורה עומר

שבעה סיפורים מהמסורת יהודית, שמשקפים ומספרים על הווי העם היהודי בגולה, וזאת בשפה יומיומית וקלה להבנה, בעיבודה של דבורה עומר.

מאות אלפי היהודים, שנקבצו מהגלויות השונות, הביאו עימם לארץ ישראל מורשת תרבותית עשירה באמצעות סיפורים שעברו מדור לדור. הסיפורים לוטשו ושוכללו במהלך הדורות, ורק הטובים והמשמעותיים שבהם שרדו. דבורה עומר ליקטה עבורכם סיפורים אלה, המעבירים לקוראים הצעירים ערכים חשובים, כמו עזרה לזולת, מעורבות חברתית וקבלת האחר.

רשימת הסיפורים בספר: השד הענק שכלא שלמה המלך בכד; היצליח רוכל המלח לזכות בפרס? הנער יעקב וכל מה שקרה לו כשהפליג מן החוף; למה התחפש היהודי למשה רבנו? מעשה ביהודי ובקנס קשה שנתבע לשלם; עלילות ג'וחה הטיפש-החכם; האם ינצח הרוכל היהודי את השר הצורר?

הסיפורים יוצאים בספר זה בלבוש חדש ובלוויית איורים מרהיבים של אלישע כץ.

"סיפורים ומעשיות מעדות ישראל" – ליקטה ועיבדה דבורה עומר. איורים: אלישע כץ, הוצאת "שרברק-דני ספרים", 64 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

ממלכת חדי-הקרן/ מאת זאנה דיוידסון

ספר חמישי: יריד הקרח

"ממלכת חדי-הקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים" היא סדרת ספרים קסומה, שמספרת על הילדה זואי והרפתקאותיה בממלכת חדי הקרן.

הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המותאמת לגילאי ראשית קריאה. בימים אלה מגיע לחנויות "יריד הקרח", הספר החמישי בסדרה.

החורף מגיע לאי חדי-הקרן וזואי מוזמנת לבקר ביריד הקרח השנתי עם חברתה הטובה אסטרה. אבל כאשר פתיתי שלג מכושפים מתחילים ליפול ולהפוך את חדי-הקרן לפסלי קרח, החברות מבינות שזוהי מזימה חדשה של שאדו, הפוני המרושע, ומחליטות לצאת למשימת הצלה חדשה. האם הן יצליחו לעצור את שאדו בזמן ולהציל את אי חדי-הקרן?

"ממלכת חדי-הקרן – יריד הקרח" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

סיגלית והצבעים באנגלית/ מאת מיה יהלום

"הָדָּג הַכָּחֹל יוֹדֵעַ לְדַבֵּר?" שָׁאֲלָה סִגָּלִית פֶּרְפֶּל.
"לֹא", חִיְּכָה וֶרֶד פִּינְק
"אֲבָל נִשְׁמָע שֶׁהוּא אוֹמֵר בְּלוּ בְּלוּ בְּלוּ".
ושְׁתֵּי הַבָּנוֹת מִצְּחוֹק הִתְגַּלְגְּלוּ." (מתוך הספר)

ספר ילדים חביב זה מציע דרך ללמד את הילדים במהירות ובכיף את שמות הצבעים באנגלית. הספר מספר סיפור בחרוזים על הילדה סיגלית ומשלב במהלך הסיפור, בדרך אינטואיטיבית ומצחיקה את שמות הצבעים באנגלית.

ילד בן ה-6 שמתחיל להיחשף לשפה האנגלית בבית הספר אהב את הספר והתחבר אליו מאוד.

בסיום הספר יש טבלה שמאפשרת להורים ולילדים לעקוב אחר התקדמות הלמידה של הילדים והספר כולל גם דף מדבקות שניתן להדביק במקומות המתאימים.

את הספר מלווים איוריה הצבעוניים של טוהר שרמן פרידמן.

זהו הספר הראשון בסדרת ספרי ילדים ללימוד אנגלית, של המחברת מיה יהלום.

מיה יהלום מספרת שהיא עובדת על שני ספרים נוספים בסדרה ומקווה שיראו אור בקרוב: "סיגלית והמספרים באנגלית" ו"סיגלית והחיות באנגלית". 
"סיגלית והצבעים באנגלית" מאת מיה יהלום. איורים: טוהר שרמן פרידמן. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 62 ₪. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il.

המסע של אור/ מאת שרי אריסון

המסע של אור הוא סיפור על ילד שיוצא למסע, יחד עם חברו הקוף. החברים מחפשים מפת סתרים, שכותרתה "תחפש טוב, תמצא טוב – הבחירה שלך".

לסיפור מוסר השכל, אותו לומדים הילד והקוף במהלך מסעם.

בשביל ההקשבה מקבלת את פניהם חתולה, בשביל ההתבוננות מקפץ ארנב, בשביל ההדהוד הם פוגשים ברווז ובשביל האהבה – ציפור ירוקת מקור. לאורך המסע לומד אור, בעזרת החיות, להקשיב לעצמו, להביט פנימה ולמצוא את הקול הפנימי ואת הייחודיות שלו.

המסע של אור הוא ספר הילדים השני של שרי אריסון קדם לו הספר יום של מעשים טובים (2016). אריסון כתבה עד היום שישה ספרים שהפכו לרבי מכר בישראל ובעולם ותורגמו לשפות רבות.

שרי אריסון מובילה את חזון עשיית הטוב ופועלת לשינוי חיובי בכל מיזמיה בישראל ובעולם: "השליחות שלי היא ליצור עולם טוב יותר בכל דרך ובכל מעגלי החיים", אומרת אריסון.

60 עמודים, 78 ₪.

הַמַּגָּפַיִם שֶׁהִצִּילוּ אֶת יְרוּשָׁלַיִם/ מאת נָתָן וְיָעֵל גּוֹבֵר


סִפּוּר אַגָּדִי, שֶׁיֵּשׁ בּוֹ הַרְבֵּה דִּמְיוֹן אֲבָל גַּם יוֹתֵר מִגַּרְעִין שֶׁל אֱמֶת,

עַל סַבָּא אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד, שֶׁהֵקִים שְׁכוּנָה בִּירוּשָׁלַיִם וְהָיָה אִישׁ אוֹהֵב אָדָם.

"המגפים שהצילו את ירושלים" נולד מתוך אוצר סיפורי המשפחה של נתן גובר, מורה לספרות ומרצה לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטה העברית, ובתו יעל גובר, כלת פרס דבורה עומר לספרות ילדים. הספר מבוסס על דמותו של סבו של נתן אך מתובל באנקדוטות רבות פרי דמיונם של המחברים. הספר מלווה באיוריו של נעם נדב, צייר קומיקס, אנימטור, מרצה באקדמיה בצלאל ומבכירי המאיירים בישראל.

סבא  גרשון שרגא-פיבל-מצב-טוקטלי הוא סנדלר מוערך שיצר עבור האמיר וקציניו מגפיים מיוחדות ומרשרשות וחי עם משפחתו חיי נוחות ברמת עמון שבירדן. אולם, הגעגועים לירושלים הכריעו אותו והוא החליט לחזור לירושלים הענייה שתושביה עניים ורעבים. תודות למגפיים ולקשר החברי שיצר עם האמיר, הצליח הסבא להציל את תושבי העיר.  

אהבנו את הספר, שמספר סיפורים אותנטיים מההסטוריה היהודית ומעבר לכך, זהו סיפור ערכי על חברות ודאגה לאחר. היופי של הספר הוא בהיותו מבוסס על סיפורים משפחתיים, מה שממחיש את החשיבות שבכתיבתם למען הדורות הבאים.  

32 עמודים, 72 ש״ח, הוצאת כנרת זמורה ביתן

ככה לא מדברים/ מאת מיכל דליות

הספר החדש של מיכל דליות מתאר סיטואציה שאין משפחה שלא נתקלת בה, במידה זו או אחרת.

הילד גדל ומתחיל לדבר לא יפה. צועק, דורש ואולי אפילו מקלל. מה עושים במקרה כזה?

מִיכַל דָּלִיּוֹת מַזְמִינָה אֶת הַיְּלָדִים וְאֶת הַהוֹרִים לְהִתְוַדֵּעַ לַפִּתְרוֹנוֹת הַחִנּוּכִיִּים שֶׁלָּהּ דֶּרֶךְ סִפּוּרִים מְלֵאֵי תּוֹבָנוֹת.
אֵיךְ יוֹצְאִים מִמַּעְגַּל הַכַּעַס הַזֶּה? אֵיךְ מְשַׁנִּים אֶת הָאֲוִירָה בַּבַּיִת? 
וְאֵיךְ מְלַמְּדִים אֶת הַיְּלָדִים לְבַטֵּא רְגָשׁוֹת, גַּם שְׁלִילִיִּים, מִבְּלִי לִפְגֹּעַ בַּאֲחֵרִים.

התחברנו מאוד לספר, גם ההורים וגם הילדים, ולמדנו ביחד על דרכים להתמודד עם הכעסים.

מומלץ מאוד!

מִיכַל דָּלִיּוֹת 
הִיא יוֹעֶצֶת מִשְׁפַּחְתִּית, מַנְחַת הַתָּכְנִית סוּפֶּרְנָנִי, מַנְכַּ"ל מֶרְכַּז מִיכַל דָּלִיּוֹת וּמְחַבֶּרֶת הַסְּפָרִים "אֵין יְלָדִים רָעִים" וְ"הוֹרִים, מָה הַשְּׁאֵלָה?!".

עָפְרָה שֶׁפֶר־בְּרוֹשׁ
הִיא מַדְרִיכַת הוֹרִים וּמְפַעְנַחַת צִיּוּרֵי יְלָדִים, כּוֹתֶבֶת, עוֹרֶכֶת וּמְתַרְגֶּמֶת.

הוצאת כנרת, 40 עמודים, 72 ש״ח


חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב