ספרי ילדים חדשים לחודש אוקטובר 2018

ספרים לפעוטות

בדרך למכלת / דן הופרט

בַּדֶרֶּךְ לַמַּכֹּלֶת אַבָּא מַצְבִּיעַ עַל הָעֲנָנִים בַּשָּׁמַיִם

וְאומֵֹר שֶלָּׁעֲנָנִים הָאֵלֶּה קוֹרְאִים עַנְנֵי כִּבְשָהׂ.

אֲנִי שוֹאלֶת אוֹתוֹ מִי מְכַבֵּס עֲנָנִים,

וְאֵיךְ הֵם בִּכְלָל נִכְנָסִים לִמְכונַֹת הַכְּבִיסָה?

אבא ונטע הולכים למכולת. בדרך הם מסתכלים על השמים, על השכנים ברחוב, מדברים על החיים וכמובן נזהרים לא לדרוך על הפסים הלבנים.

דן הופרט הוא ירושלמי שגר בנס ציונה. מוסיקאי, כותב סיפורים ואב לארבע בנות. ספרו הראשון לילדים, הנסיכה וכיכר הלחם האמיתית (הוצאת הקיבוץ המאוחד), נבחר להשתתף במצעד הספרים של משרד החינוך, בספריית פיג'מה, ותורגם לערבית ולאנגלית.

הדר מזרחי שאיירה את הספר היא, בוגרת מכללת ויצו במסלול איור ועיצוב. זהו ספרה הראשון.

מה חשבנו:

ספר ילדים טוב הוא ספר שלא מתחכם, לא מתחנף, לא מתיימר לחנך, אלא פשוט מספר סיפור קליל מהיומיום של הילדים, רצוי בליווי איורים יפים. "בדרך למכולת" זה בדיוק זה.
הילדים אהבו את החרוזים הפשוטים ואת ההרהורים של הילדה, שנאמרים בדיוק בשפה שלהם. 

הקשיבו, חייכו, וביקשו שאקריא להם שוב למחרת.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Good Mother (@goodmother_il) on

דב נמלים נתקע על העץ/ מקס ג'ונסון

ספר פעוטות מקסים שבוודאות יתחבב גם על הקטן שלכם –

דב נמלים נחמד אחד נתקע על העץ. כל מיני חיות משונות מגיעות כדי לעזור לו לרדת. חלקן מנסות לטפס על העץ, חלקן מנסות לתת עצות מלמטה וחלקן סתם מסתובבות ולא עושות כלום. אבל אף אחת מהן לא מצליחה לגרום לדב הנמלים לרדת מהעץ. האם דב הנמלים המסכן יישאר על העץ לעולם? האם תוכלו לספור את כל החיות שמנסות לעזור לו?

אתם מוזמנים להצטרף אל דב הנמלים הנחמד ואל כל החיות המצחיקות: תנינים, איילים, עצלנים, נחשים, פלמינגואים, עטלפים, תוכים, קרפדות ונמלים.

"דב נמלים נתקע על העץ" מאת מקס ג'ונסון. איורים: מקס ג'קסון. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

מקס האמיץ/ כתב ואייר: אד ויר

ספר קטנטנים נוסף שיש בו את המשהו הזה, הדמיון, הטוויסט, מוסר ההשכל – שהופכים אותו לראוי לאימוץ וקריאה (לא לפני השינה כי יש שם מפלצת).

מקס הוא חתלתול אמיץ שאוהב לרדוף אחרי עכברים. אבל איך נראה עכבר? את הסוגייה הזו, של החיפוש והצעידה אל הנודע פגשנו בהרבה סיפורי ילדים כגון ״טרופותי״ וכו׳, וכשזה כתוב נכון זה תמיד יעבוד. 

 זהו סיפור מצחיק על חתלתול שעובר בין בעלי חיים שונים ומחפש את העכבר, ובסוף מגיע למפלצת, ומבין שלא חייבים להיות אמיצים כל הזמן.

מקס החתלתול מעורר הזדהות אצל הילדים שיקראו עליו, כי גם הוא אוהב לחקור את העולם שסביבו ללא כל פחד, ולפתע יגלה שלפעמים כדאי להיות קצת זהירים.

מתאים לילדים מגיל שנה עד גיל 5.

מאנגלית: רונית רוקאס.

מקס האמיץ/ אד ויר. הוצאת כנפיים וכתר. מחיר קטלוגי 68 ₪

לילי והסלע/ מאת סטיבן וו. מרטין

עוד אחד מהספרים האלה שמשתולל יחד עם הפעוטות ומאפשר להם לחלום.

כשלילי ביקשה מהוריה חיית מחמד, היא לא תארה לעצמה שהם יביאו לה דווקא סלע. אבל היא אוהבת את יצור המחמד החדש שלה, למרות הכל. חבל רק שהוא לא יכול לאהוב את לילי בחזרה… או שאולי כן?
לילי מטפלת בסלע שלה, מאכילה ומלבישה איתו, יוצאת איתו לטייל ונגלה לכם ההורים שבסוף בוקע הסלע, שהיה בעצם ביצה ענקית, ויוצא ממנה… דינוזאור. כמה מפתיע וכיף לקרוא את הספר הזה, רק אל תגידו לילדים שזה לא יכול לקרות במציאות.

מאת סטיבן וו. מרטין. איירה סמנתה קוטריל.

לא ממוספר. מחיר 68 ש"ח. הוצאת הכורסא

ספרי ילדים

דנית הביישנית ודניאלה אין דומה לה/ טל ניצן

ספר המיועד לילדים גדולים יותר, כיתה ב' ומעלה, שמספר בצורה עדינה ונוגעת ללב על הקשר הנרקם בין שתי ילדות – דנית הילדה החדשה בכיתה ודניאלה, הילדה הכי המקובלת.

בסגנון הספרים ההם של סמדר שיר שקראנו לפני 30 שנה, רק מעודכן יותר.

הסיפור זורם ונעים לקריאה לילדים, האיורים צבעוניים ויפים ותורמים מאוד לספר. הסוף טוב ומשאיר תחושה כייפית, שהנה הכל הסתדר כמו שצריך.

ספר חמוד ומומלץ לילדים בגילאי תחילת היסודי.

אִשָּׁה-עִם-מַחְבֶּרֶת/ מאת תות מולאור

אִשָּׁה-עִם-מַחְבֶּרֶת הִנּוֹ ספרה השֵׁנִי של הסופרת והמאיירת תות מולאור במסגרת סדרת "ארץ איש-עם".

סדרת הספרים מתמקדת ב"ארץ איש-עם", בה אופיים וייחודם של של תושבי הארץ מקבלים ביטוי סמלי ומוחשי במאפיין או חפץ המופיע בתור שמם. המאפיינים הללו הופכים לחלק אינטגרלי מזהותם של האנשים.

הספר השני בסדרה מגולל את סיפורה של אִשָּׁה-עִם-מַחְבֶּרֶת, אִשָּׁה נִפְלָאָה וּרְגִישָׁה, הָרוֹשֶׁמֶת בְּמַחְבֶּרֶת בְּכָל פַּעַם שֶׁהִיא נֶעֱלֶבֶת. הִיא רוֹשֶׁמֶת רְשִׁימוֹת אֲרֻכּוֹת שֶׁל מִי עָשָׂה מָה, מִי עִצְבֵּן וּמִי אִכְזֵב, בְּעִקָּר כְּדֵי לֹא לִשְׁכֹּחַ.

אבל לְהִסְתּוֹבֵב כָּל הַיּוֹם עִם פִּנְקָס כַּזֶּה בַּכִּיס זֶה לֹא נָעִים, אֲפִלּוּ מַכְבִּיד, לָכֵן אִשָּׁה-עִם-מַחְבֶּרֶת יוֹצֵאת לְמַסָּע כְּדֵי לְהִתְעוֹדֵד. בְּתוֹךְ מְחוֹל חֲרוּזִים הִיא פּוֹגֶשֶׁת כָּל מִינֵי חֲבֵרִים וּלְבַסּוֹף גַּם מוֹצֵאת פִּתְרוֹן יְצִירָתִי.

אשה-עם-מחברת, בדומה לספר הקודם בסדרה, איש-עם-ענן, מבקש להעניק קול, פנים וצבע לילדים שסיפורם אינם נשמע בדרך כלל. לילדים הרגישים והפגיעים, המודעים היטב למתרחש סביבם, שכל מילה, משפט או התייחסות נחרתים בליבם ובזכרונם ומשפיעים על התנהגותם.

הסופרת והמאיירת תּוּת מוּלְאוֹר, היא אָמָּנִית, רַקְדָּנִית וְכוֹרֵאוֹגְרָפִית. מְשַׂחֶקֶת בְּתֵיאַטְרָאוֹת "הַבִּימָה" וְ"הַקָּאמֵרִי". הוֹצִיאָה לָאוֹר אֶת סִפְרָהּ הָרִאשׁוֹן "אִישׁ-עִם-עָנָן" בְּהוֹצַאַת גְּוָנִים.

ממלכת חדי-הקרן / זאנה דיוידסון

ספר רביעי: הנהר המכושף

"ממלכת חדיהקרן" מאת זאנה דיוידסון, בהוצאת "דני ספרים" היא סדרת ספרים מקסימה לילדים שאוהבים חדי קרן.

מדובר באגדה בהמשכים, לילדים העושים את צעדיהם הראשונים בקריאה ללא עזרה. הספר כתוב בשפה פשוטה ובהירה, המתאימה במיוחד לגילאי ראשית קריאה.

"הנהר המכושף" הוא הספר הרביעי בסדרה.

זואי מגיעה לביקור נוסף בממלכת חדיהקרן הקסומה, ושם היא מגלה לחרדתה שהאי מוצף כולו במים. היא לומדת במהרה ששוב מדובר באחת ממזימותיו של שאדו, החדקרן המרושע, להשתלט על האי. זואי יודעת שעליה לעצור את השיטפון, ומהר! האם יחד עם חברתה אסטרה, חדת הקרן הצעירה והנאמנה, יצליחו שתיהן להציל את האי האהוב?

"ממלכת חדיהקרןהנהר המכושף" מאת זאנה דיוידסון. איורים: נונו אלכסנדר ויירה. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב