ספרי ילדים חדשים – פברואר 2019

הספרים החדשים של "ספריית פיג'מה"

במהלך חודש ינואר, ילדי הגנים המשתתפים בפרוייקט "ספריית פיג'מה" קיבלו את הספר "שבעת המינים", ספר הילדים החדש של רות סירקיס שיצא לאור בהוצאת "ידיעות ספרים". הספר מספר על שבעת המינים מהיבטים שונים וכולל סיפורים, שירים, עובדות חשובות, מתכונים והצעות לפעילויות בחיק המשפחה.

המטעמים המופיעים בספר, מתוקים ומלוחים, מיועדים להכנה משותפת וחווייתית עם הילדים וביניהם: חלה לשבת, חטיפי זיתים, מאפינס צימוקים ועוגת גבינה ותאנים .

עריכה : רינת פרימו

איורים: יעל אלברט

בימים אלה, מקבלים תלמידי כיתות א' של ספריית פיג'מה, ספר נוסף, "שלג במתנה". זהו ספר ביכורים שכתבה המאיירת מריה גיבנר,  שמספר על געגועים לזיכרונות הילדות ועל הדרכים בהן עוברים זיכרונות אלו לדור ההמשך. לכל ישראלי שנולד ברוסיה, יש איזשהו אישיו עם השלג. למרות שאני באופן מובהק אדם של קיץ, שמש וים, ולמרות שכבר 30 שנה לא ראיתי שלג אמיתי, עדיין יש לי איזושהי כמיהה לאותו השלג של ילדותי הרכה הסובייטית, זה שמתפצפץ תחת הערדליים ונוצץ כמו באגדה, תחת פנסי הרחוב.

מחברת הספר מריה, שעלתה מרוסיה בגיל 15, משתפת בספר זה בכמיהתה האישית לשלג אשר היה חלק מנוף מולדתה, ובקושי להעביר לילדיה אשר נולדו וגדלו בארץ, את תחושת מגע השלג וריחו. קושי זה משותף להורים מהגרים, אשר עלו לישראל ורוצים לשתף את ילדיהם בזיכרונותיהם מארץ מולדתם, אך מתקשים להעביר תחושה של משהו שלא קיים בארץ. 

גיבורת הספר, אליסיה, רוצה להפתיע את אמה ליום הולדתה ולהביא לה את הדבר אליו היא הכי מתגעגעת, שלג. לאורך הספר היא מספרת כיצד אמה מנסה להעביר לה ולאחיה  באמצעות החושים השונים את תחושת השלג, מגעו וריחו. בסוף הסיפור, אליסיה מוצאת פתרון מקסים ויצירתי שיאפשר לאמה ליהנות מהשלג, למרות היעדרו.

מריה גיבנר, היא מאיירת עצמאית של ספרים, אנימציה, משחקי מולטימדיה, תפאורה להצגות וכו'. בוגרת לימודי אדריכלות במכון הטכנולוגי חולון, וספר זה הינו ספר הביכורים שלה.

הספר, בהוצאת ידיעות ספרים, מלווה באיורים מרהיבים של אלונה מילגרם.

על ספריית פיג'מה:

תוכנית ספריית פיג'מה שואפת להנחיל לילדים אהבה לספרים ומעודדת קריאה משותפת ושיח בנושאי ערכים ומורשת יהודית-ישראלית בחיק המשפחה ובמסגרת החינוכית. התוכנית, מיסודה של קרן גרינספון ישראל, פועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך. במסגרת התוכנית, מאות אלפי ילדים ברחבי הארץ מגיל גן עד כיתה ב', מקבלים מדי חודש ספר. הספר מגיע למסגרת החינוכית, הגננת/המורה מציגה אותו לילדים, ולאחר פעילות המתקיימת בכיתה מקבל כל ילד עותק אישי, לספריית המשפחה. הספר כולל הצעות לפעילויות משותפות של הילדים עם ההורים להעמקת החוויה המשפחתית סביב הספר.

"יחיאל שתיל התאנה"/ מאת דרור מל

"הערב החל לרדת והשמים חשכו. יחיאל המשיך בחיפוש אחר התשובה לשאלתו. הביט ימינה, הביט שמאלה, מחפש את מי יוכל לשאול. הוא הרים מבטו אל השמים וצעק: "כוכב הצפון, אולי לך יש תשובה? אולי אתה תוכל לגלות לי מה הוא טעם החיים?"

ספר הילדים שכתב דרור מל ז"ל יוצא לאור 20 שנה לאחר מותו. "אחרי שדרור נהרג מצאנו בין החפצים שלו מחברת ובה היו הגיגים על החיים וגם סיפור ילדים מתוק שמדבר על דמות מרתקת בשם יחיאל שדרך העיניים שלה הילדים רואים את החיים בצבעים יותר ורודים", מספרת נטע מל אחותו.

דרור למד בתיכון "הראשונים" בהרצליה. בצבא שירת ברמת הגולן, בחטיבת 188 של חיל שריון. "דרור מאוד אהב את הרמה ואת האנשים שם", מספרת אחותו נטע. "יש לי הרגשה שאחרי שהיה ממצה את הטיולים בעולם הוא היה משתקע שם, אבל לעולם לא נדע". כשהיה בן 22 טס עם חבר לבוליביה ונהרג יחד אתו כשהאוטובוס שבו נסעו עלה באש.
"יחיאל שתיל התאנה" מאת דרור מל. איורים: אינה קצב. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 49 ש"ח. מנוקד. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה.

ילד המערות המודרני – טק/ מאת פטריק מקדונל

ספר מקסים ומיוחד, שהילדים שלנו מאוד אהבו הוא טק – ילד המערות המודרני. הסיפור הדמיוני לחלוטין משלב את תקופת האבן, הדינוזאורים ואת העידן המודרני -דיגיטלי. דפי הספר המעוצבים כעמודים בטאבלט מעצימים את החיבור בין הקורא הצעיר לטק וממחישים את השתלטות הטכנולוגיה על עולמם של ילדים רבים.

טק מאוהב בטכנולוגיה. הטאבלט שלו,  משחקי הווידיאו, הטלפון הסלולרי והטלוויזיה משאירים אותו עמוק במערה שלו, דבוק למכשיריו יום אחרי יום. ההורים מנסים לנתק אותו מהמכשירים אבל לא מצליחים, חברים קוראים לו לשחק ולא נענים, עד שהר געש מקומי מחליט לזעזע הכל ולהתפרץ ומעיף את טק מתוך המערה שלו ביחד עם הטלויזיה, הסלולרי והטאבלט.

טק מתעורר על דשא קריר ומלטף כששמש נעימה מחממת אותו, ורק עתה, כשהוא מנותק מכל טכנולוגיה, הוא מתפנה להנות ממשחקים בטבע עם חברים אמיתיים.

מומלץ מאוד!

כריכה קשה, מנוקד, 42 עמודים, מחיר 68 ש״ח, הוצאת ספר לכל.

ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר www.bookme.co.il

מעשה בכובע ורוד/ מאת אנדרו ג׳וינר

ספר נוסף שאהבנו, המלא בגירל פאואר, מספר על כובע ורוד. עלילותיו של הכובע הורוד מובאות בסיפור מרגש, עם דגש ערכי פמיניסטי. הסיפור מתחיל מרגע הסריגה של הכובע , דרך חתול שחוטף אותו, תינוקת שתופסת אותו, כלב שצד אותו ועוד, עד שהוא נוחת על ראשה של ילדה הצועדת למען מאבק לזכויות שיוויוניות לנשים.

הסיפור מלווה באיורים יפים בשחור לבן כשהאלמנט הצבעוני היחיד בהם הוא כוכב הספר – הכובע הוורוד.

כריכה קשה, מנוקד, 40 עמודים, מחיר 68 ₪, הוצאת ספר לכל

ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר www.bookme.co.il

בואו לגלות! מערכת השמש/ מאת שרה קרודס

"בואו לגלות!", סדרת ספרי מידע חדשה בהוצאת "דני ספרים" , עוסקת במגוון נושאים מעניינים, עובדות חשובות ואיורים יפים. ספר חדש בסדרה – בואו לגלות! מערכת השמש מספר לילדים וגם להוריהם כל מה שמעניין לדעת על החלל:
ממה עשויות הטבעות של שבתאי? כמה זמן יידרש לכם להגיע לפלוטו? או מהי הטמפרטורה בתוך השמש?

הילד בן ה-6 אהב מאוד את הספר ולמד ממנו הרבה דברים חדשים.

ממליצים מאוד על הכרך של מערכת השמש וגם על ספרים נוספים בסדרה:

"בואו לגלות! דינוזאורים" מאת אדריאה מילס:  האם תמיד רציתם לדעת מי היה הדינוזאור הגדול ביותר? או איפה התגלו המאובנים של הטירנוזאורוס רקס? או מדוע נכחדו הדינוזאורים? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ולעוד רבות נוספות על ממלכת הדינוזאורים המרתקת; "בואו לגלות! בעלי חיים" מאת אדריאה מילס: האם תמיד רציתם לדעת כמה לבבות יש לתמנון? או מדוע הפינגווין לא יכול לחיות במדבר? או מהי החיה הכי ארסית בעולם? עכשיו אתם מוזמנים לפתוח ספר מקסים זה ולגלות את התשובות לשאלות אלה ועוד רבות נוספות על ממלכת בעלי החיים המרתקת.

"בואו לגלות! מערכת השמש" כתיבה וייעוץ: שרה קרודס. מאנגלית: חגי ברקת. הוצאת "דני ספרים", 64 עמודים. מנוקד. מחיר לצרכן 79 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il


חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב