עוד רעיון לפעילות עם ילדים: משחקי טריוויה

עוד רעיון נחמד לפעילות עם הילדים, ולכל המשפחה – משחקי טריוויה. מכירה את זה שאת חוזרת מהעבודה מתה מעייפות, הילדים מבקשים שתשחקי איתם אבל אין לך כוח לזוז, ואפילו סולמות ונחשים גדול עלייך? התעסוקה האידיאלית למצבים כאלה היא משחקי טריוויה. שואלים את הילדים שאלות מאתגרות ומסקרנות, אפשר לשלב תחרות בין יחידים או קבוצות (אם יש לכם צוות רציני בגודלו), לומדים, נהנים ומעבירים את הזמן עד שהולכים לישון.

אפשר לשלוף שאלות מהראש או להיעזר בספר הטריוויה המקסים הבא:

הידעתם? טריוויה לכל המשפחה / סם סמית וסיימון טדהופ

"הידעתם? טריוויה לכל המשפחהידע כללי" מאת סם סמית וסיימון טדהופ בהוצאת דני ספרים, הוא ספר חידות, המלא עד גדותיו בשאלות על בעלי חיים, ממציאים, מוזיקה, ספורט, מדינות בעולם, דינוזאורים, החלל ועוד נושאים מרתקים ומגוונים

האנטיביוטיקה עוזרת לגוף להילחם בווירוסים. נכון או לא נכון; מהו מקצועו של הגיבור הקולנועי אינדיאנה ג'ונס? מה גדול יותר, חיידק או וירוס?, איזה יצור מנסים פו הדב וחזרזיר ללכוד בבור עמוק בעזרת צנצנת דבש? (סנארק, פחדרון או פילנפיל?); האם העדשה בזכוכית מגדלת קמורה או קעורה? זכיתי בעונה הראשונה של "כוכב נולד", אחרי שבגמר שרתי את "ים של דמעות". מי אני? כמה קרדיות אבק בקרוב חיות על המיטה שלנו? (250, 2,500, 25,000?)

בספר 51 חידונים, כשבכל אחד מהם עד כעשר שאלות. התשובות נמצאות בסוף הספר.

ספר נוסף בסדרה: "הידעתם? טריוויה לכל המשפחהחיות".

"הידעתם? טריוויה לכל המשפחה" מאת סם סמית וסיימון טדהופ, איורים: שרה הורן, מאנגלית: חגי ברקת, הוצאת "דני ספרים", 112 עמודים. כריכה קשיחה, מנוקד. מחיר לצרכן 78 . מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Good Mother (@goodmother_il) on

וריאציה נוספת למשחקי טריוויה מגיעה בצורת כרטיסיות, למשל בערכות המשחק של קלאסיקלטת. סדרת משחקי הטריוויה של קלסיקלטת כוללת מגוון נושאים, כגון: חיות וטבע, מילים נרדפות והפכים, ידע כללי, ממציאים והמצאות, ידיעת הארץ, אישים ומאורעות, ערי בירה ודגלים, וגם אפשרות לחלוקה לפי גילאים, כשלכל גיל יש משחקים שמתאימים לו, ברמת הקושי.

איך משחקים?

כל משתתף בתורו בוחר קלף מתוך החבילה, ונדרש לענות על השאלות המוצגות בקלף.

ניתן לשדרג את המשחק על ידי הוספת הגבלת זמן או כל החוק העולה על רוחכם.

מחיר קטלוגי: 60 ₪ לחבילה, כשתוכלו למצוא מבצעים שמוזילים את המשחקים באופן משמעותי.

ניתן להשיג: בחנויות הספרים, בחנויות הצעצועים ברחבי הארץ, רשתות המזון. 

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב