״קייטנת אמא״: יום 5 – יום כיף בירושלים

חיפשתי ומצאתי הרבה פעילויות מהנות לילדים בירושלים. בחלקן השתתפנו וממליצים בחום! לגבי אלה שלא – נשמח לרשמים והמלצות שלכם 🙂

  • פסטיבל הקיץ בספריות ירושלים – במהלך חודש יולי, בין השעות 17:00-19:00, יתקיים בספריות ברחבי ירושלים הפנינג קיץ מיוחד לילדים. בין הפעילויות שיתקיימו: פאזלים מהספרים, דומינו ענק, פינה ליצירת כובעים, משחקי לוטו, פינת זולה לקריאה ועוד. בשעה 18:00 תעלה ההצגה האינטראקטיבית "החווה של דודה טובה" של תיאטרון המטמון. הכניסה חופשית. לפרטים נוספים לחצו כאן

  • חגיגת קיץ עולמית בירושלים – מופעי רחוב, מיצגי אומנות בינלאומיים, תערוכת ציורי תלת מימד ועוד. לפרטים לחצו כאן.

קיץ בגין 2

  • הפנינג קיץ משפחתי במרכז מורשת בגין – במרכז יתקיימו מגוון פעילויות וסיורים, כגון: שעת סיפור עם גלילה רון פדר, טיול קליל למשפחות ממרכז בגין אל גיא בן הינום, סיור עששיות ועוד. כל הפעילויות, מלבד המוזיאון, הן בעלות של 10 שקלים בלבד! לפרטים נוספים לחצו כאן

 

  • בתאריכים 15-18 באוגוסט יתקיים בירושלים פסטיבל בינלאומי לתיאטרון בובות של תיאטרון הקרון. במסגרת הפסטיבל יתקיימו מופעי חוצות, הצגות מהארץ ומחו״ל ומגוון אירועים מיוחדים. לפרטים נוספים, תאריכים ומקומות, לחצו כאן. צפינו בשלוש מההצגות שישתתפו בפסטיבל, ויצאנו מוקסמים. לחצו כאן לסיקור מלא. 

על שלוש פנדות וזהבה אחת - צילום דור קדמי (37) (Large)

  • אחת מהפעילויות הכי יפות שהיינו בהן, היא ״לילה מהאגדות״ בגן הבוטני. מתאים מאוד כחוויה שמסיימת את יום הכיף שלכם בירושלים, שכן הכניסה לפעילות היא משעה 17.00. לחצו כאן לסיקור מלא של החוויה שלנו מהפעילות.

לילה מהאגדות צילום ניר ווילד 33

  • אפשרות נוספת היא לשלב בביקור שלכם בירושלים גם סיור משפחתי באחד ממסלולי הטיולים הרבים בעיר: העיר העתיקה והקדומה, סיורי חגים ותנ״ך בירושלים, פריחה בירושלים, הרובע הנוצרי ועוד. לחברת "מסלולים> להתאהב בארץ מחדש" – חברת טיולים והוצאת ספרים – יש מגוון של סיורים בירושלים, המתאימים לכל גיל וכל תחומי עניין. למידע נוסף והרשמה לסיורים (בתשלום) היכנסו לקישור הבא – מסלולים – להתאהב בארץ מחדש.
  • אירועי קיץ מרתקים ברובע היהודי בירושלים – פרטים נוספים בטלפון 4987* ובפייסבוק 'תיירות הרובע'.

להלן פרוט האטרקציות:

חווית לילה ברובע היהודי בירושלים – סיורי עששיות לאור ירח וכוכבים. במסגרת אירועי הקיץ של החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי יתקיימו בערבי חמישי סיורי עששיות: הסיור יוצא מדי יום חמישי בשעה 20:00 ממרכז המידע של הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון הסמוך לשער האשפות, במהלך הסיור יבקרו ברחוב המסחר הראשי של ירושלים בימי הבית השני ויחשפו ליסודות הכותל המערבי. בהמשך יעלו לחומה העתיקה ולמגדל התצפית המרהיבה בליווי עששיות, יעלו במדרגות ששימשו את עולי הרגל ויכנסו למרכז דוידסון בו יצפו בסרט המשחזר את סיפורם של עולי הרגל מלפני 2000 שנה. בסיום הסיור יקנחו במיפגש עם חותמו של המלך חזקיה שהתגלה לפני מספר חודשים. סיורי העששיות יתקיימו בימי חמישי בשעה 20:00, עלות לילד: 31 ₪, מבוגר: 45 ₪. לכרטיסים במחיר מיוחד לחצו כאן

 

IMG_6018

  • הגן הארכיאולוגי – פעילויות לכל המשפחה- לגלות את הגן במשחק משפחתי ולבנות את הכותל מחדש עם אבני ספוג, במסגרת פסטיבל הפסיפס תתקיים סדנת פסיפסים – הילדים יוזמנו להכין פסיפס אישי למזכרת

    במקום שבו לכל אבן סיפור וכל סיפור הוא מזכרת – מחכות לילדים אבני ספוג ענקיות בעזרתן יוכלו 'לבנות את הכותל מחדש. בין העתיקות והמוצגים הוטמנו רמזים אותם יוכלו למצוא המבקרים בעזרת דף חידות וסתרים. לחובבי הגאדג'טים בגן הארכיאולוגי ניתן יהיה ליהנות [בתוספת תשלום] ממשחק אינטראקטיבי בסגנון חפש את המטמון בשם "יש לאן", משחק הנושא בחובו שאלות אינטראקטיביות ותשובות שיובילו את השחקנים למסלול מרתק בגן.

    רוצים לפגוש כוהנים ולהכיר מקרוב איך חיו עשירי העיר? הצטרפו למסע בזמן ברובע ההרודיאני…

    במקום הכי קריר ברובע היהודי, נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם, ולסיפורם הדרמטי של כהני בית המקדש השני העשירים. שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'. האורחים ירדו אל מתחת לפני האדמה, אל החדרים הכי פרטיים ויהנו ממסע בזמן הכולל הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור.

    משער יפו לגן הארכיאולוגי ברכבת התיירותית – חוויה לילדים שמכניסה את כל המשפחה לאווירה קסומה וססגונית

    הדרך הנוחה, הקלה והחווייתית להגיע לאתרי הרובע היהודי בשיתוף עם "רכבת הכותל" משער יפו הינו נסיעה קצרה המלווה בהסברים והדרכה קולית במגוון שפות. הרכבת יוצאת מדי חצי שעה משער יפו או משער האשפות.

    הקארדו- חשיפה לפרויקט ירושלים של פסיפסים –  והנחת אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל

    המבקרים בקארדו יהנו בסגרת פסטיבל הפסיפס מהיצירה הראשונה שהוצבה ברחוב הקארדו במסגרת פרויקט הפסיפסים החדש בירושלים.  במיזם הפסיפסים ייצר האמן דודו הראל מבחר של תשע חנויות בהן מוצרים או בעלי מקצוע האופייניים לתקופה, שעוצבו בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים. הפסיפסים יוצבו בקארדו וכל אחד יוכל לראותם ללא תשלום. כרגע הוצב הפסיפס הראשון – בו נראית חנות בדים כולל דמויות של בני אצולה לבושות בבגדים אוטנטיים לפני 2000 שנה. בנוסף, המבקרים בקארדו במהלך הקיץ יוזמנו להשתתף גם הם ביצירה- ולהוסיף  את אבני הפסיפס שלהם לסמל העיר ירושלים אשר מוצב במקום. פסיפס זה יוענק לבירה במלאות חמישים שנה לאיחודה.

     

    IMG_6029

מוזיאון המוסיקה העברי הראשון – מוזיאון המוסיקה העברי החדש בירושלים, שהוקם במטרה לתת במה לתרבות העשירה של המוסיקה העברית על כל השפעותיה וגווניה משלב חידושים טכנולוגיים עם תצוגת כלי נגינה עתיקים המאפשרים לילדים ולמבוגרים להנות מחווייה מעשירה ומרגשת. הבאים בשערי המוזיאון מקבלים טאבלט עימו מסיירים בשבעה חללים שונים, כאשר כל חלל מעוצב בסגנון אופייני לתרבות אותה הוא מייצג, כולל כלי נגינה וכתבי יד עתיקים מתקופות שונות בהיסטוריה של העם היהודי. בנוסף, גולת הכותרת של המוזיאון היא המשחק הראשון בהיסטוריה בתלת מימד ובמציאות מדומה דרך משקפי אוקולוס, המאפשר סיור עצמאי בתוך ״בית המקדש״. 

שעות פתיחה:

א'-ה' 09:00-17:00

ו' –   09:00-13:00

לתיאום והזמנת כרטיסים: טל' 02-5406505

מדרחוב יואל משה סלומון 10, נחלת שבעה ירושלים

מוזיאון המוסיקה בכיכר המוסיקה

לכתבות נוספות בנושא ״60 יום של קייטנת אמא״, לחצו כאן.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב