נופשים עם ילדים: חופשה משפחתית בצפון

מה שכיף אצל ילדים קטנים, זה שהם מתלהבים מכל דבר. לאן שלא תיקחו אותם, הם יהיו מאושרים. יאייי ישנים במלון! יאיי ישנים באוהל! יאיי ישנים בשק שינה. אמא תראי גמלים!! (סוסים מותק) אמא תראי קרנפים!! (פרות חמודה) אמא תראי זה ים! (מאגר מים).

וזו אחת הסיבות שהחלטנו גם השנה לחסוך על חו״ל, כי הילדים יהיו מאושרים לא משנה מה נעשה. החלטנו שנחכה עם חו״ל עד שיהיו מתבגרים ציניים וממורמרים ויצאנו לטיול בצפון. יאיי צפון!

פנינו במחלף גלילות לכביש 2 צפון, וכעבור 3 שעות היינו בקיבוץ עין זיוון בגולן, במפעל השוקולד דה קרינה. הווייז הבטיח שעתיים ו4 דקות של נסיעה, אך בפועל זה לקח הרבה יותר.

הדרך הייתה רגועה, פסטורלית ויפה. לא היינו בגולן כמה שנים טובות, והרבה מחשבות קיומיות עברו לנו בראש. האם הגולן תמיד יהיה שלנו? למה האיזור הזה כמעט ולא מיושב? למה התחושה היא שתכף מקפלים את שלושת היישובים וחצי שנמצאים פה ומפנים את השטח למי שיבוא? האם דודה צילה עדיין גרה בקצרין ואפשר לקפוץ לאכול אצלה צהריים?

באופן מתבקש שמנו ביוטיוב את השיר "שם הרי גולן באופק", ואח"כ עברנו באופן שהכי התבקש מצד הילדים ללהיט של העונה – שבט אחים ואחיות. שרנו את השיר גם בגרסה של מסיבת הסיום של כיתה א של הבן הגדול וגם בגרסת סיום טרום חובה של הקטנות: "מה היה ואוניייייה…. ונפשי עגבניה".

ואז הילדים התעייפו לשיר והדלקתי להם מצויירים.

זהו ילדים הגענו, הולכים לאכול שוקולד, הודעתי להם כשחנינו ליד דה קרינה, וכיביתי את היוטיוב. לראשונה המהלך הזה לא לווה בהתנגדות. כי יאיי, הולכים לאכול שוקולד!
נכנסנו למרכז המבקרים הנאה והמטופח של דה קרינה, מפעל שוקולד בוטיק שהמייסדת שלו החליטה מטעמים אידיאולוגיים וכלכליים, להקים בסוף העולם שמאלה. 
המקום קטן אך מקסים, נקי ומתוקתק – ראו בסרטונים שצילמנו:

התחלנו את הפעילות מצפייה בסרט קצר שסיפר על המקום ועל תהליך יצירת השוקולד. סיירנו במפעל הבוטיק הקטן, וראינו איך בפועל זה מתבצע, ואז עברנו לטעימות. קיבלנו פלטה משפחתית של פרלינים שהילדים חיסלו מיידית ועברנו לאולם קטן ונקי (נקי זה חשוב!) שבו הילדים הכינו סוכריות שוקולד על מקל עם קישוטים שונים. 

זלפנו לתוך התבניות שוקולד נוזלי – מריר, לבן וחלב, והוספנו לתערובת קוקוס, סוכריות צבעוניות, צימוקים וכו, כל אחד לפי בחירתו.

לאחר מכן, כל ילד ארז בגאווה את התוצר שלו בקופסת קרטון והכניס אותה למקרר. כשהשוקולדים קפאו, ישבנו לאכול אותם בבית הקפה הקטן של מרכז המבקרים. אנחנו, ההורים, הזמנו גם משקאות קפה ייחודיים למקום, שמשלבים בתוכם גם שוקולד כמובן. 

הילדים קיבלו את מנת הסוכר השבועית שלהם והיו רגועים ושמחים.
למרות שבתחזית הובטח יום שרבי עם עומס חום כבד, דווקא הייתה בריזה נעימה וחום נסבל בהחלט, לכן החלטנו, אם אנחנו כבר כאן, להמשיך לבוסתן בראשית – הקטיף של מתחם התיירות עין זיוון, שממוקם כשני קילומטר ממפעל השוקולד דה קרינה

הגענו למקום וציפינו לראות רק שדות אבל גילינו מתחם יפהפה ורחב ידיים הכולל פינת חי, מתנפח לילדים, פינות ישיבה מוצלות וגם כמובן שטחי גידול של פירות יער, נקטרינות, תותים ועוד. 

הילדים התלהבו מאוד מכל העניין. כל אחד קיבל קופסה וקטף לתוכה אוכמניות ופטל שחור, ואח"כ הלכנו לשטוף ולאכול אותם באחת הפינות המוצלות היפות.
כאמור, למרות שאלה היו שעות הצהריים, החום היה נסבל והייתה רוח נעימה. בדיעבד היה שווה בהחלט את הכיף של הילדים.

יצאנו מבוסתן בראשית ופנינו דרומה, לכיוון קיבוץ האון ששוכן על חופה הדרומי של הכנרת, מרחק של כ45 דקות נסיעה. כפר הנופש האון הצטרף לאחרונה לרשת מלונות "אוליב" ושינה את שמו למלון דריה.

כחלק מהמהלך הוא גם עבר שדרוג ושיפוצים. לא היינו כאן בעבר ואין עם מה להשוות, אבל המקום מטופח ומקסים ונהננו כאן מאוד.

התמקמנו בחדר נקי ויפה, שהכיל כל מה שצריך לחופשה עם ילדים – מקרר, פינת קפה וטלויזיה עם ערוצי ילדים.

ארוחת הבוקר של המלון היתה פשוטה אך טרייה וטעימה, והקפה מצויין. כמכורה לקפה אני יודעת לזהות ולהעריך קפה איכותי, ומבחינתי קפה טוב – שווה מלון טוב.

אכלנו את ארוחת הבוקר המון זמן, תוך צפייה בנוף היפה של הכנרת ולאחר מכן הלכנו לחוף. החוף של המלון הוא מושלם למשפחות עם ילדים קטנים ובמיוחד לאמהות חרדתיות כמוני. האורך של חוף הרחצה, שהמים בו מאוד רדודים, הוא כ-50 מטר בין שני שוברי גלים, ובמרכזו ניצבת סוכת מציל.

לאחר שמיצינו את הרחצה הלכנו לבדוק את המשחקייה של המלון, שיש בה ג'ימבורי, משחקים, דפי צביעה וכדומה.

אחר כך ישבנו על הדשא והקשבנו לניגונים לכבוד השבת.

בשורה התחתונה, כפר הנופש 'דריה' המחודש, שהושק תחת הקונספט של 'חוויה ישראלית על הכנרת', מקיים את ההבטחה ומספק חופשה משפחתית רגועה ונעימה, בדגש על משפחות עם ילדים קטנים.

במהלך חודשי הקיץ הוא מציע פעילויות מגוונות, כגון קומזיץ על המים עם נגנים ומספרי סיפורים (ראו כאן את הקומזיץ שהשתתפנו בו), הקרנת סרטי ילדים על החוף, מתחם קטנטנים, מתחם ספורט ימי עם השכרת קיאקים וסאפים לאוהבי הגלישה והים (בתשלום נפרד), מתחם מנגלים 'שיתופי' על החוף, פעילויות מחוץ לכפר כמו יציאה אל מסלולי טיול המשלבים מים, סיורים מודרכים ועוד.

והסנדלים, מה איתם? שלמות! – סנדלי שורש מדגם כרמל, מהקולקציה החדשה והשיקית

את החלק השני של החופשה שלנו העברנו באיזור הגליל העליון.

כשנסענו לצפון לפני שנתיים, שטנו בקייקים של כפר בלום, נהננו מאוד והחלטנו גם הפעם לא לוותר על החוויה.

התחלנו את הביקור בכפר בלום בשייט קטנטנים – שייט המותאם למשפחות עם ילדים בגילאי שנתיים עד חמש. המים רגועים, הזרימה חלשה ומשך השייט הוא כחצי שעה, כשאין צורך לחתור כמעט. רק להירגע, להביט בפרפרים ולנוע עם הזרם.

האופציות הנוספות לשייט הן שייט משפחתי, שמתאים לילדים מגיל 5 ומעלה ונמשך שעה וחצי ושייט אתגרי, סוער יותר, שמתאים לילדים גדולים בגילאי 10 ומעלה.

אם אתם באיזור – על תוותרו על הקייקים! בדיעבד תזכרו את זה כדבר הכי כייפי שעשיתם בחופשה.

לאחר השייט חזרנו למתחם של כפר בלום וצפינו בסרט תלת מימד, שמספק את החוויה המלאה של שייט אתגרי מבלי לעבור אותו. הסרט הוא כאמור תלת מימדי ומעביר תחושה מציאותית, הכסאות נעים בדיוק בקצב של התנועה של הסירה שעל המסך, ותוך כדי אתם גם מקבלים התזות של מים.

אחרי הסרט הלכנו לפעילות של חץ וקשת, המתאימה לילדים מגיל 5 ומעלה, והילדים נהנו מאוד.

פעילויות נוספות במתחם: פארק החבלים שמתאים מגילאי 5 ומעלה (בליווי מבוגר עד גיל 10), קיר טיפוס ואומגה.

המקום מסודר ומטופח, ועל אף שהיו הרבה אנשים, כי בכל זאת זאת חופשת הקיץ – הפעילות זורמת ולא נאלצנו לחכות כלל בתור. כשהגענו לשייט עלינו מייד על הקייק, כמעט ללא המתנה, ובנוסף גם לא היו תורים לסרט ולא לפעילות של חץ וקשת.

לרכישת כרטיסים בהנחה ליום כיף בקייקים של כפר בלום לחצו כאן.

לרכישת חבילת קמפינג משפחתי בכפר בלום, הכוללת לינה, שייט ואטרקציות לחצו כאן.

פארק אתגרי נוסף שנמצא באיזור הזה ולצערנו לא יצא לנו להגיע אליו הוא האינדי פארק, שמציע מגוון פעילויות לכל הגילאים. למידע נוסף ורכישת כרטיסים בהנחה לחצו כאן.

בחופשה שלנו שילבנו גם קמפינג, לינה באוהל, באתר הקמפינג שאנחנו הכי אוהבים – חניון הגושרים (מעיין ברוך). בשנים האחרונות לנו במספר אתרי קמפינג וזה שהכי אהבנו הוא חניון הגושרים, אליו חזרנו הפעם שוב.

במקום יש מדשאות מוצלות ומעיינות קטנטנים שהילדים מאוד אוהבים להביט בהם ולקפץ מעליהם, מים חמים ושירותים. יש 2 אפשרויות ללינה במקום – באוהל משלכם או באוהלי קולמן עם מזרונים עבים, שממוקמים במתחם הVIP של החניון.

לרכישת כרטיסים לקמפינג, וכרטיסים משולבים לקמפינג ושייט קייקים משפחתי המתחיל ישירות בקיבוץ הגושרים לחצו כאן.

בדרך חזרה הביתה מהחופשה היפה שלנו, עצרנו באגמון מרקט – מתחם מזון גדול ומרשים, שממוקם על הכביש המחבר בין ראש פינה לקריית שמונה. המקום מאוד יפה ויש בו עשרות מסעדות ודוכני מזון מכל הסוגים, המינים והמחירים.

המלצה מיוחדת על קפה נמרוד שהוא סניף של קפה נמרוד שאתם וודאי מכירים משרונה, ומציע את אותו התפריט המוכר והמצויין.

כמו כן, במקום ישנו גם כדור פורח שניתן לעלות עליו גם בהרכב משפחתי והמחיר הוא סביר בהחלט. לרכישת כרטיסים בהנחה לכדור הפורח באגמון החולה לחצו כאן.

לסרטונים ותמונות נוספות מכל האתרים שהיינו בהם היכנסו לאינסטגרם שלנו (חפשו בהיילייטס ״חופשה עם ילדים״:

*הכותבת הייתה אורחת של האתרים המתוארים בכתבה.


קודי קופון סודיים לעשרות חנויות אונליין מחכים לך בערוץ הטלגרם ובקבוצת הוואטס אפ שלנו. ותוודאי שאת עוקבת אחרינו באינסטגרם , שם אנחנו מחלקים כרטיסים לאטרקציות במתנה ומוצרים.

(אין טלגרם? הצטרפי לניוזלטר שלנו ונשלח לך את כל הקודים למייל:

רוצה לבקש קופון לאתר כלשהו? כתבי בקבוצת הפייסבוק שלנו ונדאג לך.

חייבים לקרוא גם:

לא ניתן להגיב